Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wifi probleem en bluetooth!!  (gelezen 4299 keer)

ronaldtjuh

  • Gast
Wifi probleem en bluetooth!!
« Gepost op: 2008/05/13, 17:29:15 »
Hallo allemaal,

het volgende probleem:

ik heb met ndiswrapper mijn atheos 5007eg geinstalleerd en werkt perfect alleent ik moet wel elke keer met opstarten handmatig via het fysieke aan/uit knop mijn wifi aanzetten terwijl met opstarten mijn wifi knop op "on" staat het lampje brand ook met het laadscherm maar gaat daarna weer uit.

ik dacht dat het aan ndiswrapper lag en heb het verwijderd en madwifi erop gezet werkt ook weer meteen maar heb nog steeds het zelfde probleem als hierboven

en wat ook nog heel raar is dat mijn bluetooth lampje gaat branden wat helemaal niet kan omdat ik geen bluetooth op me laptop heb en ook een bluetooth dongle eraan heb hangen. dus heb alle bluetooth services uitgezet en ook geblacklist maar het lampje blijft tevergeefs aan. en ik heb dus het idee dat wifi daarom niet automatisch aanblijft door het bluetooth lampje.

Kan iemand mijn helpen met het bluetooth en dat wifi automatisch aangaat en aanblijft??

Met vriendelijke groet,

Ronald

P.s.

gebruik ubuntu 8.04 en mijn laptop is een ASUS F5RL

Tsiburaska

  • Gast
Wifi probleem en bluetooth!!
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/13, 19:52:23 »
Mijn Blauwe USB stick blijft wel werken, en die was niet bepaald duur,
gekocht bij Action en dus erg goedkoop.
Ik weet alleen het merk niet meer, en hij zit nu op de boot en daar kom ik in het weekend pas weer, maar duurdere werken vaak anders...
Zelf uitschakelende is vermoedelijk zo gemaakt voor de veiligheid van Windows die geen altijd open verbinding wil aanbieden!

Offline petervs

  • Lid
Wifi probleem en bluetooth!!
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/13, 21:15:19 »
Hetzelfde bericht als "Wifi werkt alleent handmatig?" ?
Ubuntu MATE 16.04

ronaldtjuh

  • Gast
Wifi probleem en bluetooth!!
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/14, 08:34:29 »
Citaat van: Schiemanski
Hetzelfde bericht als "Wifi werkt alleent handmatig?" ?
als daar niemand reageert moet je toch wat!

Citaat van: Tsiburaska
Mijn Blauwe USB stick blijft wel werken, en die was niet bepaald duur,
gekocht bij Action en dus erg goedkoop.
Ik weet alleen het merk niet meer, en hij zit nu op de boot en daar kom ik in het weekend pas weer, maar duurdere werken vaak anders...
Zelf uitschakelende is vermoedelijk zo gemaakt voor de veiligheid van Windows die geen altijd open verbinding wil aanbieden!
ik heb er helemaal niks van bluetooth opzitten of aanzitten er wil ik ook helemaal niet het gaat mij er meer om dat het bluetooth lampje uitgaat omdat er helemaal niks aangesloten is op de bluetooth omdat ik dat helemaal niet heb. want met 7.10 heb ik daar helemaal geen last van dan blijft die gewoon uit.

ronaldtjuh

  • Gast
Wifi probleem en bluetooth!!
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/15, 11:48:56 »
kan iemand mij asjeblieft helpen?

Offline Roel1963

  • Lid
Wifi probleem en bluetooth!!
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/15, 11:55:25 »
Ik zou graag willen helpen maar het lukt mij ook nog steeds niet met 8.04.

ronaldtjuh

  • Gast
Wifi probleem en bluetooth!!
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/15, 12:43:50 »
ben weer over gestapt naar 7.10. ubuntu 8.04 werkt niet helemaal geweldig op mijn laptop dus wacht even een paar weken en probeer het nog eens opnieuw.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Wifi probleem en bluetooth!!
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/15, 12:45:48 »
Citaat van: ronaldtjuh
ben maar weer over gestapt op 7.10 vind 8.04 net als vista toen die uitkwam een en al bugs!!!
*een en al bugs*.... Gottegot. Wat kan jij overdrijven, zeg.

ronaldtjuh

  • Gast
Wifi probleem en bluetooth!!
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/15, 13:55:02 »
Citaat van: pjotr123
Citaat van: ronaldtjuh
ben maar weer over gestapt op 7.10 vind 8.04 net als vista toen die uitkwam een en al bugs!!!
*een en al bugs*.... Gottegot. Wat kan jij overdrijven, zeg.
ik heb een beetje overdreven oke is zo maar zit er al 3 weken mee te stressen om het goed te krijgen en het lukt maar niet en daarom reageer ik het hier een beetje af mijn excuses

Offline Petervdw

  • Lid
Wifi probleem en bluetooth!!
« Reactie #9 Gepost op: 2008/05/15, 14:09:52 »
Aan ronaldtjuh
Als je maar voor 2 % wist hoe ingewikkeld een besturingssysteem in elkaar zit, zou je een beetje begrip voor de aanloop kunnen opbrengen. Zowel voor Vista als voor HH. Denk erom dat het stressen is als er zo'n spul de deur uit moet, en dan ook al die commentaren.

Je reactie naar Pjotr zit er helemaal naast. Zo ga je toch niet met elkaar om. Een beetje volwassener graag. Dan kijkt een ander ook nog eens naar je vragen.  

Nog steeds amused, peter

ronaldtjuh

  • Gast
Wifi probleem en bluetooth!!
« Reactie #10 Gepost op: 2008/05/15, 14:15:36 »
ik heb een beetje overdreven oke is zo maar zit er al 3 weken mee te stressen om het goed te krijgen en het lukt maar niet en daarom reageer ik het hier een beetje af mijn excuses.

maar heeft iemand toevallig nog enig idee waar mijn problemen met me laptop aankunnen liggen?

Offline Roel1963

  • Lid
Wifi probleem en bluetooth!!
« Reactie #11 Gepost op: 2008/05/15, 15:16:43 »
Citaat van: Petervdw
Als je maar voor 2 % wist hoe ingewikkeld een besturingssysteem in elkaar zit, zou je een beetje begrip voor de aanloop kunnen opbrengen. Zowel voor Vista als voor HH. Denk erom dat het stressen is als er zo'n spul de deur uit moet, en dan ook al die commentaren.
Peter, je hebt hier helemaal gelijk in. Maar zoals elk rechtgeaard PC-gebruiker betaamt, zoek ik, bij optredende fouten, meteen de fout waar hij meestal ligt: bij mezelf.

En dan kan een nieuwe versie me best wel eens frustreren, aangezien het soms lijkt alsof alles overal perfect loopt terwijl het bij mij maar niet lukt.

De frustratie wordt dan nog eens groter als een vorige versie (7.10) perfect loopt. Ik heb begrepen dat er sinds 24-04-08 al heel wat is opgelost in Hardy. Het zal voor mij alleen erg moelijk worden deze te installeren en de updates te downloaden aangezien mijn verbinding onder 8.04 geheel wegvalt (of er moet een manier zijn om de updates op een andere computer te downloaden en handmatig te installeren, maar die mogelijkheid heb ik nog niet kunnen vinden).

Rest mij dus voorlopig niets anders dan me, wat Hardy betreft, te richten op 3 juli, wat voor een eigenwijs als ik, met het geduld van een fruitvlieg, niet zal meevallen...

Overigens ook nog steeds amused :D

Offline Petervdw

  • Lid
Wifi probleem en bluetooth!!
« Reactie #12 Gepost op: 2008/05/15, 15:49:06 »
OK, zand erover.
Voor de duidelijkheid, door elke vraag minimaal toch te lezen, probeer ik me in te leven in elk probleem dat op het forum te berbe wordt gebracht. Plenty tijd en veel geduld. Maar het ene probleem is het andere niet, ik wil maar zeggen, het één zie je een opening in, dus antwoord, maar een ander probleem spreekt je totaal niet aan, ben je niet in thuis, zie je geen gat in. Dus blijft het liggen, misschien dat een ander er meer van weet. Maar ik beantwoord naar beste weten en kunnen, hoewel ik uiteraard ook een gigantische amateur ben. Grote bewondering voor de mensen die direct alles via een terminal commando kunnen oplossen en die veel beter thuis zijn in Linux. Ik kan het niet.

Daarbij: een lichtvoetig humeur. Het moet al heel erg tegenzitten, wil ik me in mineur uitlaten over een probleem, laat staan dat ik erdoor ga lopen stressen. Kom nou, het is maar techniek, hoor. Ha!

Over 2 maanden zijn al die aanloopperikelen gewoon vergeten en beginnen we al over bèta's 8.10.
Tot zover off topic.

Aan ronaldtju en roel1963
Ik heb jullie probleem nog eens doorgelezen, maar ik zie er geen oplossing voor. Als ik een oplossing tegenkom stuur ik zo snel mogelijk een antwoord.

Vr.groet, peter

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Wifi probleem en bluetooth!!
« Reactie #13 Gepost op: 2008/05/15, 16:07:08 »
Citaat van: ronaldtjuh
Citaat van: pjotr123
Citaat van: ronaldtjuh
ben maar weer over gestapt op 7.10 vind 8.04 net als vista toen die uitkwam een en al bugs!!!
*een en al bugs*.... Gottegot. Wat kan jij overdrijven, zeg.
ik heb een beetje overdreven oke is zo maar zit er al 3 weken mee te stressen om het goed te krijgen en het lukt maar niet en daarom reageer ik het hier een beetje af mijn excuses
OK ronaldtjuh.  :-)

Offline Roel1963

  • Lid
Wifi probleem en bluetooth!!
« Reactie #14 Gepost op: 2008/05/15, 16:26:48 »
Citaat van: Petervdw
Aan ronaldtju en roel1963
Ik heb jullie probleem nog eens doorgelezen, maar ik zie er geen oplossing voor. Als ik een oplossing tegenkom stuur ik zo snel mogelijk een antwoord.

Vr.groet, peter
:)

Ben overigens wel blij dat Gutsy nog steeds onverstoord ge-update wordt.

ronaldtjuh

  • Gast
Wifi probleem en bluetooth!!
« Reactie #15 Gepost op: 2008/05/16, 00:09:43 »
Citaat van: Roel1963
Citaat van: Petervdw
Aan ronaldtju en roel1963
Ik heb jullie probleem nog eens doorgelezen, maar ik zie er geen oplossing voor. Als ik een oplossing tegenkom stuur ik zo snel mogelijk een antwoord.

Vr.groet, peter
:)

Ben overigens wel blij dat Gutsy nog steeds onverstoord ge-update wordt.
ja idd ben ik ook heel blij om.

Citaat van: Roel1963
Rest mij dus voorlopig niets anders dan me, wat Hardy betreft, te richten op 3 juli, wat voor een eigenwijs als ik, met het geduld van een fruitvlieg, niet zal meevallen...
Wat bedoel je met 3 juli?

Offline Roel1963

  • Lid
Wifi probleem en bluetooth!!
« Reactie #16 Gepost op: 2008/05/16, 08:17:36 »
Citaat van: ronaldtjuh
Wat bedoel je met 3 juli?
Op 3 juli komt de 8.04 nogmaals (volledig) uit met alle tot dan toe geïmplementeerde updates, onder het nummer 8.04.1.

Offline Petervdw

  • Lid
Wifi probleem en bluetooth!!
« Reactie #17 Gepost op: 2008/05/16, 12:17:04 »
Aan ronaldtjuh en roel1963
In de ComputerTotaal, Nr 6 van juni, las ik ook iets over een probleem met BlueTooth op bladzij 113. Het ging daar wel over een Acer maar ik moet het nog even doorlezen. Probleem is dat ik niet weet hoe je hetzelfde in Ubuntu moet doen. Daar wordt het in Windows gesteld.
En het gaat over Bluetooth aanzetten.
De vraagbaak EV stelt: Allereerst is het zaak om zeker te weten of je notebook wel is uitgerust met Bluetooth. Klinkt onzinnig maar er worden er veel verkocht, die BT voorbereid zijn, maar waar de chip niet opzit. Dat BT wordt gestart zegt niet zoveel, Windows start zoveel dingen voor jandoedel.
Dan gaat hij via apparaatbeheer naar BT kijken of er een uitroepteken bijstaat. Stuurprog bijwerken als er wat bijstaat. Dan wordt er in de BIOS gekeken of er BT is uitgeschakeld. Misschien opent dit een paar nieuwe gezichtspunten. Onder Sessies (Systeem>Voorkeuren) vind ik wel een BT service aanduiding, maar zoiets als apparaatbeheer weet ik in Ubuntu niet te vinden.
Vr.groet, peter

ronaldtjuh

  • Gast
Wifi probleem en bluetooth!!
« Reactie #18 Gepost op: 2008/05/16, 15:02:23 »
Citaat van: Petervdw
Aan ronaldtjuh en roel1963
In de ComputerTotaal, Nr 6 van juni, las ik ook iets over een probleem met BlueTooth op bladzij 113. Het ging daar wel over een Acer maar ik moet het nog even doorlezen. Probleem is dat ik niet weet hoe je hetzelfde in Ubuntu moet doen. Daar wordt het in Windows gesteld.
En het gaat over Bluetooth aanzetten.
De vraagbaak EV stelt: Allereerst is het zaak om zeker te weten of je notebook wel is uitgerust met Bluetooth. Klinkt onzinnig maar er worden er veel verkocht, die BT voorbereid zijn, maar waar de chip niet opzit. Dat BT wordt gestart zegt niet zoveel, Windows start zoveel dingen voor jandoedel.
Dan gaat hij via apparaatbeheer naar BT kijken of er een uitroepteken bijstaat. Stuurprog bijwerken als er wat bijstaat. Dan wordt er in de BIOS gekeken of er BT is uitgeschakeld. Misschien opent dit een paar nieuwe gezichtspunten. Onder Sessies (Systeem>Voorkeuren) vind ik wel een BT service aanduiding, maar zoiets als apparaatbeheer weet ik in Ubuntu niet te vinden.
Vr.groet, peter
heb het eerder gelezen dat ik de bluetooth services uit moet zetten in 8.04 heb ik gedaan en heb zelf de bluetooth service geblokkeert om op te starten maar helaas gaat het lampje nog steeds branden. ik heb nog eens wat forums af gestruimd in de hoop om mijn probleem te fixen. ik kwam ook heel vaak dingen tegen zoals bios updaten het schijnt bij 8.04 dat die niet zo goed overweg kan met oudere bios versies. dacht eindelijk de oplossing hebben te gevonden maar helaas ik dapper mijn bios updaten naar de nieuwste versie (versie 2.80 asus) maar dat mocht ook niet baten helaas. Petervdw bedankt voor het reageren.

ronaldtjuh

  • Gast
Wifi probleem en bluetooth!!
« Reactie #19 Gepost op: 2008/06/19, 23:59:26 »
zijn er toevallig meer mensen met die probleem? heb de asus f5rl. of weet iemand het commando waarmee madwifi mijn wirelessdriver automatisch mee opgestart word?