Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xubuntu start niet op  (gelezen 691 keer)

Offline jovep

  • Lid
Xubuntu start niet op
« Gepost op: 2011/12/28, 14:45:15 »
Als ik Xubuntu 11.10 opstart stop hij bij het bureaublad geen werkbalken snel koppelingen niets een kaal blad.
ik ben wat aan het experimenteren geweest met browsers
Hoe krijg ik hem opgestart ik kan terminal ook niet bereiken

Offline Wout55

  • Lid
Re: Xubuntu start niet op
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/28, 15:02:41 »
Als je nog een recovery versie in je grubmenu hebt staan dan kan je die eerst eens proberen. Als je direct opstart zonder grub menu moet je de shift toets indrukken bij het opstarten. Je kiest dan de vorige, hopelijk nog wel werkende, versie.  Experimenteren is niet zonder risico.  :(
« Laatst bewerkt op: 2011/12/28, 15:05:55 door Wout55 »

Offline jovep

  • Lid
Re: Xubuntu start niet op
« Reactie #2 Gepost op: 2011/12/28, 16:06:54 »
Ik weet het maar zo leer ik het.
vorige versie is hetzelfde ik wil proberen te herstellen zonder herinstalleren.

Offline Wout55

  • Lid
Re: Xubuntu start niet op
« Reactie #3 Gepost op: 2011/12/28, 16:37:55 »
Als je dat kaal blad hebt doet hij dan helemaal niets? Dan wordt het, vrees ik, moeilijk. Je zou met een live cd vanuit een live-sessie op de harde schijf kunnen gaan kijken. Ik heb iets vergelijkbaars gehad toen ik mijn Fstab om zeep had geholpen. Ik heb toen een nieuwe installatie ernaast gezet zodat ik weer kon werken en daarna uitgezocht wat er precies kapot was en daarna de boel gerepareerd. ;)


Re: Xubuntu start niet op
« Reactie #5 Gepost op: 2011/12/28, 21:09:46 »
Als je niet in een terminal kan komen zou je ALT+F2 kunnen proberen en vervolgens "xterm" intoetsen. Of in de prompt die je met ALT+F2 krijgt dat commando uitvoeren dat Pjotr voorstelt. Mocht dat niet werken: Je kunt in een 'echte' terminal (tty) komen met CTRL+ALT+F1. Log daar in en hernoem de map met de instellingen van XFCE:

mv ~/.config/xfce4-session/ ~/.config/xfce4-session-bak
mv ~/.config/xfce4/ ~/.config/xfce4-bak
https://wiki.archlinux.org/index.php/Xfce#Restore_default_settings

Als het goed is wordt er nu bij de volgende keer opstarten een nieuwe configuratiemap aangemaakt en zijn de standaardinstellingen terug.

Offline jovep

  • Lid
Re: Xubuntu start niet op
« Reactie #6 Gepost op: 2012/01/06, 10:25:24 »
Diversen geprobeerd niets gelukt dus maar opnieuw geïnstalleerd nu Ubuntu
Bedankt voor dereacties