Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Herstartprobleem  (gelezen 776 keer)

Chomsy

  • Gast
Herstartprobleem
« Gepost op: 2008/10/10, 23:18:21 »
Ik ben zeer tevreden van Ubuntu, het heeft mijn netwerk en printer automatisch geconfigureerd (iets waarbij ik in Windows XP een foutmelding voor krijg) en is ideaal om mijn dagelijkse taken te vervullen.
Soms gebruikt het een beetje teveel geheugen naar mijn goesting maar dat deden OpenSolaris, Suse en consoorten ook.

Het enige probleem dat ik tot nu toe enkel bij Ubuntu's ondervonden heb, is dat mijn systeem niet kan herstarten.
Ik heb een 64bit Ubuntu waarvan ik veronderstel dat deze toch op mijn AMD64 3000+ zou werken.
Hij werkt wel, maar als ik herstart blijft hij hangen, het blauwe opstartscherm komt gewoon niet.
Het enige wat ik dan kan doen is hem gewoon zelf handmatig afzetten en opnieuw opstarten.
Ook als ik hem in standby zet, ontwaakt hij niet meer; dan moet ik hem ook handmatig afzetten en opnieuw opstarten.
Dit probleem heb ik nooit ondervonden bij Fedora/OpenSolaris/Debian/OpenSuse/whatever.

Is er iets wat ik hieraan zou kunnen doen?
Het vormt niet echt een probleem i.v.m. mijn dagelijkse bezigheden, maar het zou praktischer zijn moest het gewoon werken... ;-)

Offline siegi

  • Lid
Herstartprobleem
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/11, 16:05:54 »
Je gebruikt zowiezo veel meer geheugen omdat je 64 bit gebruikt. In linux heeft dat dan ook nog is zijn effect op de programma's omdat die in linux ook 64 bit zijn, terwijl bij windows de meeste programma's nog 32 bit zijn.

Welke versie van ubuntu gebruik je, het probleem met standby zou in elk geval een stuk beter moeten zijn met hardy 8.04.  Binnen ongeveer 2 weken komt er nog een nieuwere versie uit 8.10 .

Het zou ook kunnen dat het wel werkt met uswsusp te installeren. Vervolgens herstaren en in terminal typen sudo s2ram Als dit werkt kan ik nog een tip geven om het automatisch te laten doen.

Chomsy

  • Gast
Herstartprobleem
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/11, 18:22:29 »
Ik heb Uby Heron ;-)

Ik heb trouwens beide versies eens geprobeerd, zowel 32 als 64 bit; ik heb het dan maar op 64-bit gehouden omdat men mij zei dat als je een 64 bit processor hebt alles net iets sneller werkt :-P

I.v.m. het geheugengebruik: ik ben wel iemand die zo wat een beetje alles tegelijk doet. Misschien moet ik gewoon maar eens wat geheugen laten bijsteken ^^

Ik ga eens naar die uswsusp kijken. Bedankt!

EDIT: helaas, uswsusp heeft geen verschil gemaakt. Ach het was het proberen waard, toch bedankt.