Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Cinnamon 3.0 foutmelding in Ubuntu 16.04  (gelezen 331 keer)

Offline Tod

  • Lid
Cinnamon 3.0 foutmelding in Ubuntu 16.04
« Gepost op: 2016/05/25, 19:10:04 »
Hallo,

Ik heb op mijn Ubuntu 16.04 32 bit via http://www.linuxtechi.com/install-cinnamon-3-0-in-ubuntu-16-04-lts/Cinnamon 3.0 geïnstalleerd. Vervolgens afgemeld en aangemeld met Cinnamon alleen had Cinnamon toen een zwarte achtergrond wat me niet helemaal juist leek.

Aangezien ik automatisch doorstarten heb ingesteld en dit niet kreeg uitgezet in mijn Cinnamon sessie heb ik onderstaande commando uitgevoerd die in de link stonden:

sudo apt install ppa-purge & sudo ppa-purge ppa:embrosyn/cinnamon hierbij kreeg ik al een aantal fouten waarna ik hard shutdown heb gegeven.

Vervolgens start mijn PC alleen nog maar op met onderstaande foutmelding in een zwart scherm en kruisje als cursor:

: unable to launch ¨cinnamon-session-cinnamon¨ X session ----¨cinnamon-session-cinnamon¨ not found; falling back to default session
Hierbij kun je kiezen voor ¨okay¨ vervolgens komt die terug met de Ubuntu achtergrond alleen dit blijft leeg dan kun je wel een terminal starten via rechtermuisknop etc.

Hoe kom ik van dit Cinnamon volledig af en hoe krijg ik mijn gewone standaard Unity desktop weer terug?

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Cinnamon 3.0 foutmelding in Ubuntu 16.04
« Reactie #1 Gepost op: 2016/05/25, 19:23:15 »
Wanneer Unity nog geinstalleerd is:
sudo apt purge cinnamon* *cinnamon
sudo apt autoremove
sudo reboot
Hopelijk werkt dit gelijk anders misschien eerst Unity alsnog installeren.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Tod

  • Lid
Re: Cinnamon 3.0 foutmelding in Ubuntu 16.04
« Reactie #2 Gepost op: 2016/05/25, 19:49:18 »
Wanneer Unity nog geinstalleerd is:
sudo apt purge cinnamon* *cinnamon
sudo apt autoremove
sudo reboot
Hopelijk werkt dit gelijk anders misschien eerst Unity alsnog installeren.
Unity start weer op, bedankt Ron.