Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wifi en WICD in Lucid  (gelezen 1040 keer)

Offline Dorst

  • Lid
Wifi en WICD in Lucid
« Gepost op: 2010/05/23, 16:02:56 »
Na twee jaar Hardy nu overgestapt op 10.04 (Dell Inspiron), en de eerste resultaten zijn niet hoopgevend. Voor mijn met WPA2 beveiligde moet ik iedere keer bij opstarten een wachtwoord ingeven voor de keyring. Erg irritant natuurlijk (is er íemand die de voordelen van "wachtwoorden en sleutels" heeft gevonden?).
In 8.04 installeerde ik hiervoor WICD, waarbij keurig de network manager werd verwijderd en alles probleemloos werkt. Nu staat WICD standaard in het softwarecentrum (een verbetering), maar na installatie conflicteert dit met de network manager, met als resultaat weinig tot geen verbinding.
Zie ik iets over het hoofd, of moet ik zelf het e.e.a. gaan verwijderen? Bij een eerdere poging kreeg ik vervolgens helemaal geen verbinding meer en bleef WICD melden dat ik het verkeerde wachtwoord zou hebben gegeven.

FrSu

  • Gast
Re: Wifi en WICD in Lucid
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/24, 08:27:34 »
Is zo te lezen hier op het forum een Lucid probleem, probeer eens 9.10.

Offline Dorst

  • Lid
Re: Wifi en WICD in Lucid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/24, 10:01:09 »
Juist dit soort probleempjes zouden in een LTS versie, die toch voor iedere gebruiker geschikt moet zijn, niet mogen voorkomen.
Oplossing blijkt eenvoudig te zijn: onder Systeem > Voorkeuren > Netwerkverbindingen > Draadloos, een vinkje zetten bij Beschikbaar voor alle gebruikers. Bij het opstarten word ik nu niet meer lastig gevallen met een wachtwoord en WICD is niet langer nodig. (w.d bedankt)