Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: xUbuntu wil niet opstarten  (gelezen 1457 keer)

Offline Math.

  • Lid
xUbuntu wil niet opstarten
« Gepost op: 2007/02/25, 19:08:18 »
Met veel pijn en moeite eindelijk Ubuntu server op de laptop geinstalleerd gekregen.
Maar bij het opstarten van Ubuntu reboot hij gewoon de pc!
Komt dit doordat ik misschien te weinig ram-geheugen heb ofzo?
Laptop: Pentium 166mmx met 96mb ram

Probeer Xubuntu te installeren volgens deze howto: https://wiki.ubuntu.com/NlKleinEnSnel

Iemand een idee...?

reinhout

  • Gast
xUbuntu wil niet opstarten
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/25, 19:32:54 »
ga eens naar het containerpark en schroef wat oude pc's open, haal daar de ram-kaartjes uit en gebruik die, dat kan al helpen (deed het bij mij toch)

Offline Math.

  • Lid
xUbuntu wil niet opstarten
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/25, 19:39:50 »
Debian heeft er op gedraaid met 32mb ram... er zit sinds kort 64mb bij en heb nu dus 98mb. Dus Ubuntu/xUbuntu moet minimaal 128mb ram hebben om te kunnen draaien en Debian maar 32mb ram...?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
xUbuntu wil niet opstarten
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/25, 19:43:04 »
Xubuntu heeft echt wel 128 MB nodig. 96 MB, dat is meer iets voor Damn Small Linux (Debian kernel 2.4 met Fluxbox schil).

reinhout

  • Gast
xUbuntu wil niet opstarten
« Reactie #4 Gepost op: 2007/02/25, 19:45:39 »
Misschien is het raar om naar zo'n afval-park te gaan en daar te gaan snuffelen maar je vind er makkelijk 3 kaarten van 128mb, heb het zo bij mij gedaan en het draait perfect

Offline Math.

  • Lid
xUbuntu wil niet opstarten
« Reactie #5 Gepost op: 2007/02/25, 19:53:29 »
mja, dat geloof ik best reinhout, maar heb laatst gelukkig nog 64mb ram voor dat krot weten te scoren, dus ik was eigenlijk al blij met die upgrade van 32mb naar 96mb...

@pjotr123
Ik had eigenlijk begrepen dan xUbuntu minimaal 64mb ram nodig had en dat 128mb aanbevolen was...
maar misschien heb ik het wel gewoon mis hoor, dan probeer ik anders wel weer debian met xfce. :)

Offline Math.

  • Lid
xUbuntu wil niet opstarten
« Reactie #6 Gepost op: 2007/02/26, 12:26:45 »
Nou, na een installatie van 3 a 4 uur is het nu eindelijk gelukt om xUbuntu op deze laptop te krijgen. :P
En, ik had het ergens wel voorspeld, maar het gaat toch traaaaaag! hahaha maja, toch leuk dat ik het erop heb gekregen. ;)
Maja, deze laptop is van m'n vriendin, denk dus niet dat ze dit gaat pikken. Ze had er net 64mb bijzitten om Windows98 weer wat beter te laten draaien en nu gaat het nog trager dan Windows98 met 32mb.
MJa, Beatrix, DSL of Puppylinux of wat ook is denk geen optie, ze is toch wel een echte Desktop gebruiker... :(

Back to Window$ ben ik bang...

Offline Math.

  • Lid
xUbuntu wil niet opstarten
« Reactie #7 Gepost op: 2007/02/26, 14:10:38 »
Toch maar is even die puppylinux uitproberen, alleen... is dit net zoiets als knoppix? ik bedoel, kan dit alleen maar als een soort van live-cd gedraaid worden?

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
xUbuntu wil niet opstarten
« Reactie #8 Gepost op: 2007/02/26, 14:30:14 »
Heb je hier al eens gekeken voor de installatie van puppylinux op je harde schijf?
http://www.puppylinux.com/hard-puppy.htm

[offtopic]btw Math: ik heb foto's (screenshots) van Gobby geupload naar debianbox (Gobby1.png en Gobby2.png)[/offtopic]
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
xUbuntu wil niet opstarten
« Reactie #9 Gepost op: 2007/02/26, 19:35:15 »
Puppy gaat prima op de harde schijf. Wel is P. heel raar, onder de motorkap. Verder is het jammer dat je standaard inlogt als root, met alle bevoegdheden van dien. Het grote voordeel van P. is, dat als je 128 MB hebt, hij supersnel is. Want dan laadt hij zich *geheel* in je RAM-geheugen.

Offline Math.

  • Lid
xUbuntu wil niet opstarten
« Reactie #10 Gepost op: 2007/02/26, 22:58:23 »
Ok, thnx voor de reacties. :)
Citaat van: bartek
[offtopic]btw Math: ik heb foto's (screenshots) van Gobby geupload naar debianbox (Gobby1.png en Gobby2.png)[/offtopic]
Oh, das mooi Bartek. Zat namelijk al te denken hoe ik de screenshots zou gaan maken, maar dat hoeft dan niet meer. :)