Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: autologin en wireless/keyring  (gelezen 1909 keer)

necr0man6er

  • Gast
autologin en wireless/keyring
« Gepost op: 2008/01/28, 20:32:10 »
voor een mythtv frontend wil ik gebruik maken van een wireless connectie zodat ik deze pc makkelijk naast de tv kan plaatsen.
zolang ik manueel inlog hoef ik de keyring voor de wireless (WPA) key niet in te geven. Zet ik echter autologin van gdm aan werkt dit niet meer.
Heeft iemand daar ook al eens mee geprutst of een oplossing voor?
Ik hoor het graag.

Offline siegi

  • Lid
autologin en wireless/keyring
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/28, 23:24:18 »
Met kde networkmanager heb je daar normaal geen problemen mee. Als je het wachtwoord bij kwallet gewoon leeg laat.
Misschien kan je knetworkmanager in gnome gebruiken.
Of gewoon je netwerk handmatig configureren met wpa supplicant.

DFreeze

  • Gast
autologin en wireless/keyring
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/29, 15:46:39 »
Hierover heb ik net een post gemaakt opubuntuforums.org. Het schijnt te maken te hebben met een bug in libpam-nogwat. Als je géén wachtwoord ingeeft bij gdm (auto-logon) kan de sleutelring niet worden ontgrendeld. In mijn geval komt er ook nog eens bij dat ik twéé keer het wireless-wachtwoord moet ingeven...

In één van de bugreports die ik in die post opsom wordt in een commentaar een truukje genoemd waarmee je het werkend zou moeten kunnen krijgen, maar ik heb het zelf nog niet geprobeerd.

necr0man6er

  • Gast
autologin en wireless/keyring
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/30, 14:20:23 »
manuele instelling van de wireless netwerkkaart lukt niet. Hij valt om de één of de nadere reden steeds terug op WPA terwijl ik WPA2 nodig heb. Als ik dit elke keer aanpas lukt het wel, maar dat is de bedoeling niet.

Ik zal de post van DFreeze eens bekijken. Ik laat weten of het lukt of niet.

necr0man6er

  • Gast
autologin en wireless/keyring
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/30, 21:49:24 »
Ik heb die "hack/truuk" met de pam-keyring-tool binary (ubuntu bugreport)  getest en dat werkt.
Bedankt voor de tip !!

autologin en wireless/keyring
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/27, 12:40:49 »
Ik had ook gedoe met die keyring. Beetje bruut opgelost... ik heb network-manager-gnome verwijderd. Vervolgens heb ik met handmatig instellen het netwerk ingesteld. Om het netwerk aan de gang te krijgen bij opstarten heb ik aan /etc/rc.local het volgende toegevoegd:
sudo /etc/init.d/networking restart

Verdiend vast geen schoonheidsprijs, maar is wel eenvoudig.