Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Grafische kaart probleempje Dell?  (gelezen 1623 keer)

Grafische kaart probleempje Dell?
« Gepost op: 2008/04/29, 16:52:49 »
Ik weet het, ik weet het........ ik was zo dom om te denken dat een kind de was kan doen bij het installeren van Ubuntu maar nu begin ik toch een beetje te twijfelen.
Zoonlief heeft Hardy op onze Dell dimension 2400 gezet. Intel inside, dus het zou toch echt moeten kunnen...
Vrijwel geheel pjotrs' handleiding gevolgd op het vlc gebeuren na, geloof ik. Ik vrees dat ik hier een slag om de arm moet houden.

Er zijn twee problemen waar ik nog geen oplossing voor heb, maar misschien is het er maar eentje.
Hij start traag op, zwart scherm gedurende enige tijd, maar daarna komt de zaak wel op gang.
Maar internet is heel traag. En 3D werkt niet.
Nou heb ik al even gekeken onder beperkt ondersteunde stuurprogramma's maar daar staat helemaal niks. Volgens mij staat bij usplash alles goed ingesteld.

Kortom: ik snap hier gewoon de ballen niet van.
Hints?
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline tabasco

  • Lid
Grafische kaart probleempje Dell?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/29, 17:02:13 »
Klinkt inderdaad alsdit usplash probleem...

Grafische kaart probleempje Dell?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/29, 18:48:09 »
Ik heb nu alles ingesteld zoals daar gezegd wordt, maar het zwarte scherm blijft, Een 3D spel als extreme tux racer zier er niet uit en bv. de pagina kranten.com heeft een hele streperige achtergrond. Kortom: er is niks wezenlijks verbeterd door deze ingreep.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Grafische kaart probleempje Dell?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/29, 19:02:50 »
wat zegt:
lspci | grep VGA
in de terminal?

Grafische kaart probleempje Dell?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/29, 19:07:28 »
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation 82845G/GL[Brookdale-G]/GE Chipset Integrated Graphics Device (rev 01)
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Grafische kaart probleempje Dell?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/29, 23:46:30 »
Citaat van: laacque
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation 82845G/GL[Brookdale-G]/GE Chipset Integrated Graphics Device (rev 01)
Komt wel goed, Akke.  :-)

De visuele effecten (Compiz) zijn zwaarder geworden in Hardy. Oplossing: meer gedeeld videogeheugen toewijzen in het BIOS, aan dit zwakke Intel-kaartje. Bij voorkeur 256 MB.

Of schakel ze gewoon uit. Wat kunnen jou die 3D-fratsen tenslotte schelen....  :-)
Systeem - Voorkeuren - Uiterlijk - Visuele effecten
zet het puntje bij: geen.

Groet, ridder Pjotr.

Grafische kaart probleempje Dell?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/25, 12:58:45 »
Dus....  ik heb het videogeheugen vergroot naar 256. Maar die fijne 3D spelletjes blijven het maar niet doen he. Moet ik er nou toch maar een goedkoop Nvidiakaartje erbij zetten?
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?