Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu onthoud mijn netwerk wachtwoord niet  (gelezen 749 keer)

Ubuntu onthoud mijn netwerk wachtwoord niet
« Gepost op: 2012/09/02, 11:46:33 »
Hallo,

ik draait nu sinds een tijdje Ubuntu 12.04.1 en ik moet zeggen super.
Maar ik heb een Synoligy die waar ik wat mappen op heb staan "vroeger" had ik in Windows deze een drive letter gegeven.
en zo kon ik elke map apart benaderen. (muziek/verzamel/rommel etc.) ,  dat kan ik niet meer of ik weet niet hoe ik dit vast kan zetten in Ubuntu (ben nog maar een beginner).

dus wat ik doe is ik ga naar Bureaublad -> ga naar -> Netwerk
dan zie ik mijn Synoligy  en als ik daar op klik moet ik een login en paswoord invullen maar ik kan dan ook gelijk de selectie maken login/paswoord altijd onthouden.
naja dat kan ik doen maar helaas volgende keer als ik linux opnieuw opstart moet ik opnieuw login en paswoord invullen  :|

Misschien dat er een mooiere manier is om mijn "mappen" netjes zichtbaar te maken dan elke keer naar Netwerk te gaan.
dan hoor ik het graag.
maar dan wel in "nitwit" taal haha want ik ben nog maar een beginner ....

Andre

Offline jan11000

  • Lid
Re: Ubuntu onthoud mijn netwerk wachtwoord niet
« Reactie #1 Gepost op: 2012/09/02, 13:19:40 »
-Met nautilus, bovenin je puldown naar je netwerk gaan.
Indien je de map open hebt, dan bij favorieten van nautilus zetten, doe dit voor elke map.
Deze mappen worden met opstarten niet verbonden, alleen als je erop klikt, dan word de map verbonden.

Indien je bijv muziek speelt via netwerk, dan moet je de mappen in je fstab zetten, dan worden de mappen verbonden bij opstarten. Dus een muziek programma kan zelf het netwerk niet verbinden.

-Andere manier is met gigolo, hier kun je de netwerk locaties ingeven, bij opstarten van gigolo worden de mappen verbonden.
« Laatst bewerkt op: 2012/09/02, 13:21:47 door jan11000 »

Re: Ubuntu onthoud mijn netwerk wachtwoord niet
« Reactie #2 Gepost op: 2012/09/02, 18:09:06 »
@Jan1000

Citaat
-Met nautilus, bovenin je puldown naar je netwerk gaan.
Indien je de map open hebt, dan bij favorieten van nautilus zetten, doe dit voor elke map.
Deze mappen worden met opstarten niet verbonden, alleen als je erop klikt, dan word de map verbonden.

Deze begrijp ik niet, ik heb de map nu geopend en dat is genaamd "diverse bewaren" maar nu moet ik favorieten maar ik zie boven in niets van Favorieten ?.

mvg
Andre

Re: Ubuntu onthoud mijn netwerk wachtwoord niet
« Reactie #3 Gepost op: 2012/09/02, 18:15:17 »
Menu Bladwijzers -> Bladwijzer toevoegen.

Re: Ubuntu onthoud mijn netwerk wachtwoord niet
« Reactie #4 Gepost op: 2012/09/02, 18:34:59 »
@Cumulus007

Super dat werkt  =D  soms kan het zo simpel zijn.... 

Tnx to Cumulus007 en  Jan1000

mvg
Andre