Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: videokaart asus 9600se 128 Mb aan de praat krijgen  (gelezen 1009 keer)

Offline roeland

  • Lid
videokaart asus 9600se 128 Mb aan de praat krijgen
« Gepost op: 2007/10/25, 16:38:48 »
Beste mensen,

Ik heb een schone installatie gedaan van gutsy gibbon (had hiervoor enkele maanden feisty fawn).
Mijn scherm geeft nu 800 x 600 pixels en ik kan dat niet wijzigen.  Direct na de installatie van 7.10 kreeg ik een resolutie van ca. 1900 x 1000).  Toen ik die wijzigde naar 1024 x ...) kwam ik in die lage resoulitie van 800x600 terecht.
Via internet een linux driver gevonden.  Hoe krijg ik die geinstalleerd, dubbelklikken werkt niet.

Alvast dank voor wat steun!
Ik werk al jaren met Xubuntu (na enkele jaren de gewone Ubuntu versie  gebruikt te hebben).  Als je gewoon je werk wilt doen zonder toeters en bellen in het uiterlijk en geen´top´ pc of laptop hebt, is Xubuntu aan te bevelen! Nu toch sinds een paar maanden overgestapt naar Mint 20.2 XFCE. net wat stabieler.

Offline roeland

  • Lid
videokaart asus 9600se 128 Mb aan de praat krijgen
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/27, 13:36:12 »
Ik heb inmiddels gutsy gibbon opnieuw geinstalleerd en werk nu met een resolutie van 1280 x 768.  Ik kan die niet wijzigen.  Vanmorgen is alles vastgelopen op een grub error.  Dat probleem heb ik als vraag bij installatie en beginners uitgezet.

Nog iemand die iets over resoluties kan zeggen?
Ik werk al jaren met Xubuntu (na enkele jaren de gewone Ubuntu versie  gebruikt te hebben).  Als je gewoon je werk wilt doen zonder toeters en bellen in het uiterlijk en geen´top´ pc of laptop hebt, is Xubuntu aan te bevelen! Nu toch sinds een paar maanden overgestapt naar Mint 20.2 XFCE. net wat stabieler.