Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Waar installatie info te vinden ?  (gelezen 598 keer)

Offline janamdo

  • Lid
Waar installatie info te vinden ?
« Gepost op: 2013/06/27, 10:16:53 »
Een half jaar terug heb ik een programma op de ubuntu server gezet en er verschillende tutorials op het internet voor gebruikt
Het programma draait, maar nu moet ik een bestand vervangen op de server
Kon prima werken met de bestanden en folders op de server, maar de vaardigheid is weer weggezakt

De tutorials die ik toen gebruikt heb kan ik niet meer zo gauw vinden en hier op deze site van ubuntu is ook niets meer te vinden ?

Offline janamdo

  • Lid
Re: Waar installatie info te vinden ?
« Reactie #1 Gepost op: 2013/06/27, 10:26:27 »
Kijk wel even bij de oude post..

Offline janamdo

  • Lid
Re: Waar installatie info te vinden ?
« Reactie #2 Gepost op: 2013/06/27, 10:45:27 »
Moet naar een map op de server waar denk ik de installatiebestanden staan van het serverprogramma ..

Citaat
Got to the /var/www/bigbluebutton/client directory

cd /var/www/bigbluebutton/client


De map var kom ik wel maar www niet ( heeft ook een paarse kleur )
Ik heb het programm toen met nano geinstalleerd..wat lastig was omdat de broncode niet werkte en de developer de juiste toestuurde..na lang zoeken.. dat moet je niet hebben natuurlijk, maar helaas het gebeurt en de developer is wel heel behulpzaam van Big Blue Button

Nou proberen dit nieuwe java aplet op de server te gaan vervangen...lijkt een eenvoudig klusje, maar weet nog niet precies waar de installatiebestanden op de server in gezet zijn
Het installatiepad hiervoor zou ik kunnen achterhalen via de de installatieinstructies destijds ?   
cd /var/www/bigbluebutton/client --> in de map var staat ook een map bigbluebutton, maar in de map var krijg ik geen toegang tot de map www ( rechten ? )( lijkt me wel beschermd tegen kwaadwillenden)
Zo ja .. toegang tot map krijgen..in de map var moet ik zijn ( de java aplet die geladen moet worden is een werkbestand dan )
« Laatst bewerkt op: 2013/06/27, 11:48:13 door janamdo »