Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: redding na crash UBUNTU 8.10  (gelezen 593 keer)

Offline Johan4

  • Lid
redding na crash UBUNTU 8.10
« Gepost op: 2009/01/24, 12:34:07 »
 :D Hoi de wereld, hier is een tip
'k heb na het upgrade van ubuntu 8.10 naar 9.04 een beetje te overmoedig geweest ,en heb mijn system gecrasht  :'(.
Maar na 5uur ploeteren is alles weer OK onder ubuntu 8.10 :D. hoe?
-1: red al je prive gegevens op een andere partitie of externe hd (docu,mails,adressen,agenda...) met de hulp van een iso UBUNTU CD
   -: na het starten van de iso CD maakt een nieuwe gebruiker met de zelde naam en passwoord als je gecrashte ubuntu
   -: maak op een externe of andere berijkbaar partitie, een tijdelijke map die je later gemakelijk kan terug vinden
   -: open je terminal venster en geef " gksudo nautilus " in
   -: open locaties, computer en zoek naar de gecrashte HD en doe open. selecteer jou home map en maak copy
   -: open in een nieuwe venster  jou tijdelijke map en paste
-2
   -: installeer nieuwe ubuntu (met zelfde naam en passwoord als vorige installatie). OPGELET DAT JE JOU TIJDELIJKE MAP OOK NIET FORMATEERD
   -: nu kan je je prive gegeven gaan terug opvissen in je tijdelijke map en ze te copieren in de juiste mappen (die zijn te vinden in de verborgen mappen onder jou home/jij/ map)

Ik heb zo al mijn adressen , mail in thunderbird terug gezet, al mijn afspraken in sunbird terug en al mijn docu,fotos,muziek,... terug in de juiste mappen gezet en alles loop perfect !!! :D

LANG LEVEN UBUNTU :D :D :D

PS. maar op tijd een backup maken is toch geen overbodige luxe, dus doen

andere tips   :http://phorolinux.com/how-to-install-mozilla-sunbird-07-on-ubuntu-710-gutsy-gibbon.html
                     :http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=906366&highlight=sunbird



« Laatst bewerkt op: 2009/01/24, 12:38:49 door johan »
Ubuntu has put  back the smile on my face  that was erase by Windows