Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Het is niet meer leuk hoor!  (gelezen 8669 keer)

Het is niet meer leuk hoor!
« Reactie #25 Gepost op: 2007/07/05, 23:21:18 »
Spark, lees ook even deze wikpagina over de verschillen tussen Windows en Linux. Ik hoop dat het misschien een beetje helpt en dat je dan misschien wat meer begrijpt over Linux :)
https://wiki.ubuntu.com/NlLinuxIsGeenWindows

Het is niet meer leuk hoor!
« Reactie #26 Gepost op: 2007/07/06, 02:11:19 »
Ik zat ook met gemengde gevoelens: Eerst dacht ik , he een linux distro die compleet en makkelijk is, toen dacht ik " arrrggh!" wat een gepruts en nu ben ik er aan gewend.

Af en toe door hoepels springen hoort er een beetje bij, is mijn ervaring. Maar dat is bij windows ook, alleen zijn dat weer andere hoepels.

En inderdaad: het wordt steeds beter qua gemak.Tis nog steeds vatbaar voor verbeteringen( en wat niet, natuurlijk), maar na een tijdje doorbijten en forums raadplegen raak je der toch in.

(jammer dat Tracktion  nog steeds alleen Windows is, anders was ik misschien wel helemáál overgestapt op ubuntu. Maar voor mijn kantoorpctje is het prima !

Goeroeboeroe

  • Gast
Het is niet meer leuk hoor!
« Reactie #27 Gepost op: 2007/07/06, 04:50:56 »
@Profox: Ik geef even antwoord in "Sites testen op Linux", om dit onderwerp niet helemaal te vergriepen.

Het is niet meer leuk hoor!
« Reactie #28 Gepost op: 2007/07/06, 11:26:29 »
Ik werk nu 2 en half jaar met linux in het algemeen.
En ongeveer een jaar(iets langer) met ubuntu.
Voormij was het ook even doorzetten en een groot raadsel maar de manier hoe linux werkte heeft me altijd angesproken dus ikben blij dat ik doorgezet heb en sinds januari mijn duel boot eraf gedaan heb .. :)
Ben geen computer-nerd.. weet niet super veel van pcs.
Maar ben er graag mee bezig :)

Offline patrick

  • Lid
Het is niet meer leuk hoor!
« Reactie #29 Gepost op: 2007/07/06, 13:10:57 »
Vroeger had ik ubuntu 5.10 eens geprobeerd, wat een problemen, daarna 6.06 dat was al veel beter.
Nu heb ik de laatste versie geinstalleerd, en ik moet zeggen fantastisch.
Ik heb hier al veel vragen gesteld en telkens een antwoord gekregen, het is in het begin wat zoeken maar met de laatste versie binnen de 2 uur was ubuntu geinstalleerd, netbanking voor dexia en KBC, flashplayer ging automatisch zelfs mijn hardware en ik heb een ATI Radeon 9550 kaart was zelfs geen probleem. Ik draai zelfs beryl en ik moet zeggen dat vista daarbij in het niets verdwijnt. Ik vind dus ubuntu een pracht systeem, je moet er enkel wat mee leren werken maar daarna niks dan lof.
Acer desktop met intel E5200 - 4Gb Ram - ATI RADEON HD3450 256Mb - 640Gb HD en 1 van 320 Gb.
Dual boot systeem met Ubuntu 11.04 32Bit en Windows 7 Ultimate 32Bit

Het is niet meer leuk hoor!
« Reactie #30 Gepost op: 2007/07/06, 13:40:18 »
Je moet idd niet schrikken als je een probleem tegenkomt.

Even het forum checken en GASSEN MET DIE BAK!!!  :D
"Pinky, are you pondering what I'm pondering?"
Um, I think so, Brainie, but why would anyone want to Pierce Brosnan?

Theejoo

  • Gast
Het is niet meer leuk hoor!
« Reactie #31 Gepost op: 2007/07/07, 16:39:24 »
Sprank kan me daar wel iets van voorstellen van wat je omschrijft, maar ook ik ben sinds november vorig jaar overgestapt met een dual boot naar linux cq ubuntu. heb nu al een derde ubuntu versie aan het draaien.

95% staat ubuntu aan, ook ik loop tegen problemen op zelfs nu nog.
Van de week wilde ik toch maar ééns mń bluetooth stick configureren in ubuntu, en ben hier ééns komen zoeken, had van te voren al gegoogeld. Gnome bluetooth werkt bij mij voor geen meter eraf met die hap, toen bluetooth Obex geinstalleerd en die werkt maar voor 50% en is erg traag, ik kan wel pics verzenden naar mijn gsm maar geen mp3, ook kan ik vanaf de gsm geen bestanden naar de pc versturen, vermeld telkens geen verbinding, terwijl de gsm wel aangeeft dat ik verbinding heb met de desktop-0, bij gekoppelde apparaten en connectiviteit.
Ik maak me niet zo druk daarom dan start ik gewoon nixp op en wacht op betere tijden.

Voor de rest amuseer ik me wel met ubuntu.

grt.