Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Lubuntu 12.04 start wel op van CD maar niet zodra hij geïnstalleerd is  (gelezen 1747 keer)

Ik heb zojuist op een (oude) Paradigit Voyager 7521T (Intel Celeron processor/638MB RAM/Toshiba 30GB en ik meen een MTC moederbord of iets dergelijks, kan er helaas weinig informatie over vinden) Lubuntu 12.04 geïnstalleerd en alhoewel de Live CD prima werkt, krijg ik vlak na het installeren wel het bureaublad te zien maar een melding met een vastgelopen cursor dat er een systeemfout plaats heeft gevonden (Helaas heb ik de exacte melding niet opgeschreven, stom van mij). Hierbij kan ik wel taakbeheer in maar verder kan ik niets aanklikken.

Als ik de laptop daarna opnieuw opstart is het enige wat ik te zien krijg een zwart scherm met een knipperende cursor. Geen bootloader, geen laadscherm en geen foutmelding.

Harde schijf is in orde, RAM (alhoewel niet getest) lijkt ook in orde aangezien de Windows XP installatie voorheen geen problemen gaf.

Wat zijn mijn opties?

Hopelijk kan iemand mij op pad helpen!


Re: Lubuntu 12.04 start wel op van CD maar niet zodra hij geïnstalleerd is
« Reactie #2 Gepost op: 2012/06/05, 14:04:01 »
Hoi Pjotr,

Vreemd genoeg werkt dat dus ook niet! Ik dit al geprobeerd maar nu nogmaals een aantal keer en ik krijg zodra de POST is afgerond de knipperende cursor.

Ik heb de BIOS al teruggezet naar de standaardinstellingen (in het geval mijn wijzigen met Linux conflicteren) en de harde schijf is het eerste opstartapparaat.

Ik denk dat ik eens een oudere versie van Ubuntu ga proberen te installeren en kijken of deze wel werkt of zijn er nog andere opties?

Re: Lubuntu 12.04 start wel op van CD maar niet zodra hij geïnstalleerd is
« Reactie #3 Gepost op: 2012/06/06, 02:23:53 »
Ubuntu 10.10 start zonder problemen op. Enig idee wat het kan zijn?


Re: Lubuntu 12.04 start wel op van CD maar niet zodra hij geïnstalleerd is
« Reactie #5 Gepost op: 2012/06/06, 14:07:30 »
http://sites.google.com/site/computertip/geenbeeld

Helaas heeft dat voor mij geen nut. De Live-CD werkt wel maar zodra Lubuntu 12.04 is geïnstalleerd, krijg ik alleen een knipperende cursor en kan ik ook niet in GRUB komen.

Ik neem aan dat als je F6 indrukt bij de Live-CD en hier de opties aanpast dat dit alleen geldt voor de Live-CD en niet meer van toepassing is als je de optie kiest om van de eerste harde schijf op te starten?

Offline jan11000

  • Lid
Re: Lubuntu 12.04 start wel op van CD maar niet zodra hij geïnstalleerd is
« Reactie #6 Gepost op: 2012/06/06, 16:06:00 »
Foutje.
« Laatst bewerkt op: 2012/06/06, 18:46:59 door jan11000 »

Re: Lubuntu 12.04 start wel op van CD maar niet zodra hij geïnstalleerd is
« Reactie #7 Gepost op: 2012/06/06, 19:40:09 »
Ik lees in een ander forumbericht dat iemand 11.10 heeft geïnstalleerd en vervolgens heeft bijgewerkt naar 12.04 omdat 12.04 problemen gaf.

Dat kan ik nog proberen en vervolgens zal ik Xubuntu eens proberen als dat ook niet werkt. Daarna houdt het voor mij op!

Re: Lubuntu 12.04 start wel op van CD maar niet zodra hij geïnstalleerd is
« Reactie #8 Gepost op: 2012/06/08, 00:36:54 »
10.04 lijkt wel op te starten. Waarschijnlijk door het niet-ontbreken van enkele stuurprogramma's die niet in 12.04 zitten?

Nu maar eens bijwerken, kijken hoe dat gaat.