Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wireless en Gutsy!  (gelezen 1632 keer)

Offline emargen

  • Lid
Wireless en Gutsy!
« Gepost op: 2007/10/22, 14:21:32 »
Momenteel ben ik bezig met het inrichten van een PC met Ubuntu Gutsy 7.10. Deze PC heeft een wireless verbinding met het internet. Het is vrij gemakkelijk om de verbinding werkend te krijgen maar het werkt niet "automatisch".  Via de netwerkmanager kan ik een draadloze verbinding instellen, maar dit gaat alleen maar goed in de "zwervende" modus. Met het gevolg dat ik steeds weer de WPA-sleutel moet ingeven!
Als ik na een geslaagde verbinding de verbinding handmatig configureers en probeer vast te zetten in een verbinding niet in zwervende modus stopt de internetverbinding en krijg ik bij de herstart de "sleutelring" die moet worden geactiveerd??
Wat is het verband tussen deze zaken? Hoe kan ik e.e.a. configureren??

Offline emargen

  • Lid
Wireless en Gutsy!
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/24, 10:11:10 »
Het blijkt wel een veelvoorkomend probleem te zijn gezien het grote aantal "bijna hetzelfde probleem" gevallen. Voor mij was de "simpele" oplossing uiteindelijk via de Netwerkmanager (verbindings-icoon in de rechterbovenhoek) handmatig een draadloze verbinding instellen. Als die werkt in "zwervende modus" opnieuw configureren met dezelfde gegevens en de zwervende modus uitzetten.

Om te testen of het ingestelde ook werkt voer je in een termininal het commando:
sudo /etc/init.d/networking restart
(... now giving password for sudo)

Als de verbinding dan werkt kun je ervoor zorgen dat het ook na een herstart weer werkt door het volgende te doen:

Voer in een terminal het commando:

gksudo gedit  /etc/rc.local

Voeg het volgende commando in: /etc/init.d/networking restart
en sla het bestand op.

Bij een volgende herstart wordt nu het netwerk opgestart.

P.s. de keyring (sleutelbos) rammelt bij mij niet meer aan de deur omdat ik alle wachtwoorden gelijk heb aan die van de gebruiker. Voor het overige snap ik nog weinig van die keyring en hoe je dat ding kunt configureren.  Heb daar nog geen goede topic over gezien.

Offline oemoeta

  • Lid
Wireless en Gutsy!
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/24, 21:58:39 »
Prachtig, na een week prutsen hier de oplossing...