Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] problemen met installeren van Virtual Box  (gelezen 1703 keer)

[OPGELOST] problemen met installeren van Virtual Box
« Gepost op: 2011/03/15, 01:29:05 »
L.S.

Na bijna en hele dag internet afgestruind te hebben inclusief deze site lukt het me niet Virtualbox in Squeeze te installeren. Ik denk dat ik wel een klein stukje verder ben dan eerst, aangezien ik nu geen rode lijn, refererend naar VB, meer bij de opstart krijg te zien (te snel om te kunnen lezen trouwens). VB inmiddels op allerlei manieren geïnstalleerd, zoals via softwarebronnen, Synaptic en als laatste van de site van Oracle geplukt (voor Squeezei). De foutmeldingen blijven echter terugkomen, verschillend die naargelang de versie van VB, zie screendump.
Iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen?

gegroet,
mrt

p.s. screendump toevoegen gaat nu even niet want uploadmap is vol
« Laatst bewerkt op: 2011/03/16, 10:19:46 door Plotinus »
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Re: problemen met installeren van Virtual Box
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/16, 10:19:25 »
inmiddels opgelost. Gewoon opnieuw geïnstalleerd als ' expert' en een andere kernel geprobeerd. Toen ging het ineens wel.

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Re: problemen met installeren van Virtual Box
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/30, 00:51:48 »
inmiddels opgelost. Gewoon opnieuw geïnstalleerd als ' expert' en een andere kernel geprobeerd. Toen ging het ineens wel.

gegroet,
mrt

Welke kernel was het?
Tijdens de blokkendoos installatie kwam ik wel zoiets tegen. Zelf gebruikte ik de 486 kernel.
Nog iets vreemds is dat de rootpassword het niet doet, je moet dan eerst bij een herstart naar de recovery mode en passwd invoeren om het aan te passen.
Ik weet niet of het normaal is bij Debian, normaal maakte ik blokkendozen met Ubuntu ;)

Groetjes.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Re: [OPGELOST] problemen met installeren van Virtual Box
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/30, 10:45:37 »
ik gebruik kernel 2.6.32-5-686. Misschien was het toeval, maar na herinstallatie werkte het ineens wel.

succes,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.