Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vraag nav Compiz  (gelezen 773 keer)

MichielArndts

  • Gast
Vraag nav Compiz
« Gepost op: 2007/08/27, 21:43:05 »
Ik heb per ongeluk uitgevonden dat ik compiz heel mooi kan draaien. Ik heb de kubus enz. Allemaal mooi!
Nu had ik ook gevonden dat ik kon instellen dat wanneer ik met mijn muis een hoek ik daar een actie aan toe kan voegen.

Nu heb wanneer ik rechtboven in de hoek ga dat ik al mijn openstaande vensters in beeld krijg en ik er 1 kan kiezen. Is het nu ook mogelijk om wanneer ik bv 2 vensters open heb staan daar bewerkingen in te doen? Bv slepen van bestanden?

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Vraag nav Compiz
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/27, 21:45:54 »
Ik weet niet of drag and drop al ondersteund wordt, dat was ooit gepland in Beryl (dus Compiz/Compiz-Fusion) als ik het me goed herinner.. Heb je het al geprobeerd? Rechtstreekse interactie tussen verkleinde vensters is echter niet mogelijk momenteel.. Maar men is daar wel mee bezig.. maar dat zal nog wel een poosje duren.. de technologie daarachter heet "Input Redirection"
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

MichielArndts

  • Gast
Vraag nav Compiz
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/27, 22:45:54 »
hmmz ok. Had t gezien bij m'n vriendin op de Mac. Zag er wel handig uit. En omdat ik dit toevallig ontdekte...
Heb ooit eens met Beryl zitten stoeien maar met m'n Ati X700 was dat niet zo een succes... Dit werkt echt perfect zonder 1 hapering...
Heeft iemand nog tips om t nog wat leuker te maken?

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Vraag nav Compiz
« Reactie #3 Gepost op: 2007/08/27, 22:51:19 »
Beryl werkte destijds ook perfect op mijn ATI/AMD Radeon X700 ;) Drag and Drop in Exposé op Mac OS X is inderdaad mogelijk, en zou hetzelfde werken als hetgeen Beryl destijds wou implementeren (of heeft geïmplementeerd? ik zou het eens moeten nakijken in Compiz-Fusion..)

Maar dat is dan wel geen Input Redirection... Wanneer Input Redirection mogelijk wordt, zijn er heel wat meer usability features mogelijk! Maar dat is voorlopig nog eventjes toekomstmuziek :)

Voor Compiz/Beryl tips: zoek eens rond op het forum ;)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

MichielArndts

  • Gast
Vraag nav Compiz
« Reactie #4 Gepost op: 2007/08/27, 23:13:51 »
Nu heb ik iets leuk gevonden wat ik wel wil proberen:

http://compiz.org/Image:Animate.jpg

Deze staat hier:

http://compiz.org/Plugins

Nu heb ik iets via Synaptic geinstalleerd... Maar hoe vind ik dit nu terug?

En hoe kan ik het anders installeren via die tar.gz (ben daar mee bzg geweest maar kom er neit uit)

MichielArndts

  • Gast
Vraag nav Compiz
« Reactie #5 Gepost op: 2007/08/27, 23:35:29 »

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Vraag nav Compiz
« Reactie #6 Gepost op: 2007/08/28, 00:55:36 »
Die plugin zit standaard in Compiz-Fusion
Gebruik geen tar.gz; maar gebruik de repositories.
Er zijn Compiz-Fusion pakketten verkrijgbaar voor Feisty Fawn,
maar dan moet je even op Google kijken
(en Gutsy Gibbon heeft eigen Compiz-Fusion pakketten in de repositories zitten, maar die is nog alpha)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)