Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Script draaien na downloaden NZB in Sabnzbd  (gelezen 4124 keer)

Offline doom86

  • Lid
Script draaien na downloaden NZB in Sabnzbd
« Gepost op: 2010/03/05, 02:01:02 »
Hey,

Ik ben nieuw op het forum, lees er wel regelmatig op voor tips en trucs maar heb nu een probleem waar ik echt niet uitkomt.
Ik heb een Ubuntu download server met sabnzbd die wekelijks netjes de nieuwe afleveringen in HD van de series Lost en 24 binnen haalt.
Deze hernoemt hij netjes naar een fatsoenlijke naam zodat mijn mediacenter draaiend op XBMC deze direct kan toevoegen.
De laatste stap (het toevoegen aan XBMC) moet ik min of meer handmatig doen omdat de gedownloadde .mkv file in de default downloadmap van sabnzb komt.
Deze moet ik dan handmatig kopieren naar de map Series waar XMBC in kijkt.

Wat ik nu wil doen is na het downloaden van de files een script laten draaien (deze functie is aanwezig in sabnzbd).
Een opzetje heb ik al gemaakt maar op een of andere manier draait hij het script niet.

Mijn Script:

if [ -f /hdd1/downloaden/complete/Lost\ S06* ]; then
   sudo mkdir /hdd1/series/Lost/Seizoen\ 6/
   sudo mv /hdd1/downloaden/complete/Lost\ S06* /hdd1/series/Lost/Seizoen\ 6/
fi

Ik heb in Windows Vista een .txt gemaakt, deze tekst erin gekopieerd, in Ubuntu (via putty) het bestand omgezet naar Unix m.b.v. het dos2unix commando, vervolgens chmod 777 op het script uitgevoerd waardoor hij executeble wordt en in visudo aangegeven dat sabnzb niet in de problemen komt met het vragen van het root/user password.

Na het downloaden van een aflevering krijg ik de volgende melding in sabnzbd: Cannot run script /hdd1/downloaden/scripts/lost.sh

Weet iemand wat ik fout doe ?

Offline doom86

  • Lid
Re: Script draaien na downloaden NZB in Sabnzbd
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/05, 13:23:27 »
Niemand een idee ?

Offline ivo

  • Lid
Re: Script draaien na downloaden NZB in Sabnzbd
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/05, 13:36:13 »
wat zegt

ls -l /hdd1/downloaden/scripts/lost.sh
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Script draaien na downloaden NZB in Sabnzbd
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/05, 13:39:08 »
Wat heb je precies aangepast met visudo?
Je kan namelijk niet een script opgeven als commando dat uitgevoerd mag worden zonder dat er om een password gevraagd wordt. Je zal dus mkdir en mv open moeten zetten, wat weer levensgevaarlijk is.

Is het niet handiger om de rechten aan te passen van de map waar de bestanden gedownload worden, en van de map waar ze uiteindelijk heen moeten?
Op die manier kan je het zelfs zonder script doen, door bijv. verschillende categorieën aan te maken in SAB.

Offline doom86

  • Lid
Re: Script draaien na downloaden NZB in Sabnzbd
« Reactie #4 Gepost op: 2010/03/05, 13:50:19 »
wat zegt

ls -l /hdd1/downloaden/scripts/lost.sh


-rwxrwxrwx 1 streamer streamer 135 2010-03-04 18:49 /hdd1/downloaden/scripts/lost.sh

Wat heb je precies aangepast met visudo?

ALL ALL=NOPASSWD: /hdd1/downloaden/scripts/lost.sh

Ik heb trouwens het probleem al gehad dat ik een typfout heb gemaakt en daardoor niet meer in visudo kon komen en geen sudo commando's meer kon invoeren. Vervolgens via recovery mode weer regel verwijderd.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Script draaien na downloaden NZB in Sabnzbd
« Reactie #5 Gepost op: 2010/03/05, 14:00:41 »
Die regel in sudoers kan dus niet werken, omdat het om een script gaat.
Als het even kan zou ik het dus oplossen door de rechten aan te passen. Dan is sudo ook niet meer nodig en kan het gewoon via de opties die al in sabnzbd zitten.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Script draaien na downloaden NZB in Sabnzbd
« Reactie #6 Gepost op: 2010/03/05, 14:09:57 »
Die regel in sudoers kan dus niet werken, omdat het om een script gaat.
Als het even kan zou ik het dus oplossen door de rechten aan te passen. Dan is sudo ook niet meer nodig en kan het gewoon via de opties die al in sabnzbd zitten.
Dat is inderdaad beter.
Dus bijv. zorgen dat de user die het script uitvoert schrijfrechten heeft op /hdd1/series/Lost/Seizoen
Beter zet je ze gelijk op /hdd1/series
bijv.
chmod -R +w /hdd1/series
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline doom86

  • Lid
Re: Script draaien na downloaden NZB in Sabnzbd
« Reactie #7 Gepost op: 2010/03/05, 14:12:07 »
Die regel in sudoers kan dus niet werken, omdat het om een script gaat.
Als het even kan zou ik het dus oplossen door de rechten aan te passen. Dan is sudo ook niet meer nodig en kan het gewoon via de opties die al in sabnzbd zitten.

Dus "sudo" verwijderen uit mijn script, de bovengenoemde ALL regel verwijderen uit sudoers, nobody/nogroup toepassen en -rwxrwxrwx op download map en doelmap ?

Die regel in sudoers kan dus niet werken, omdat het om een script gaat.
Als het even kan zou ik het dus oplossen door de rechten aan te passen. Dan is sudo ook niet meer nodig en kan het gewoon via de opties die al in sabnzbd zitten.
Dat is inderdaad beter.
Dus bijv. zorgen dat de user die het script uitvoert schrijfrechten heeft op /hdd1/series/Lost/Seizoen
Beter zet je ze gelijk op /hdd1/series
bijv.
chmod -R +w /hdd1/series

Ik ga het proberen.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Script draaien na downloaden NZB in Sabnzbd
« Reactie #8 Gepost op: 2010/03/05, 14:19:53 »
Dat hele script zou niet nodig moeten zijn.
Je kan in sabnzbd verschillende categorieën aanmaken, en voor iedere categorie een verschillende downloadlocatie opgeven.
Zo kan je een "Lost" categorie aanmaken, en zorgen dat alle downloads van die categorie in een bepaalde map komen.
Hetzelfde kan je doen met andere series.

Het rechtenverhaal kan veel eenvoudiger: zorg dat sabnzbd onder je normale useraccount draait en dat de map waar de downloads in komen ook van jouw user is.
Moet je er met een andere user ook bij kunnen, dan kan je in het "Folders" gedeelte van de configuratie de rechten aanpassen.
Citaat
Permissions for completed downloads:
Set permissions pattern for completed files/folders.
In octal notation. For example: "755" or "777"

Vul daar 777 in en iedereen kan er bij, lezen en schrijven.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Script draaien na downloaden NZB in Sabnzbd
« Reactie #9 Gepost op: 2010/03/05, 14:43:01 »
Vul daar 777 in en iedereen kan er bij, lezen en schrijven.
Nog beter
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline doom86

  • Lid
Re: Script draaien na downloaden NZB in Sabnzbd
« Reactie #10 Gepost op: 2010/03/05, 14:55:03 »
Ik heb het nu m.b.v. de categorieën gedaan. Dit werkt op zich prima. Hij maakt ook zelf een nieuwe map aan indien deze nog niet aanwezig is dus werkt perfect. Good work guys !!!!!!!!

Ik gebruik nu alleen http://www.tvnzb.com/tvnzb.rss voor HD Series. Iemand nog een goede rss voor movies.
De nieuwe Sabnzbd 0.5.0 past ook gelijk de naam van de film aan wanneer deze klaar is met downloaden.