Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: silverlight pipelight  (gelezen 1039 keer)

silverlight pipelight
« Gepost op: 2015/01/25, 10:04:06 »
Goedemorgen,

Om via internet/laptop tv te kijken heb ik voor (x)(k)ubuntu de installatie van pipelight nodig als vervanging voor microsoft silverlight. Ik vond een tweetal terminalcommando's. Die heb ik keurig geinstalleerd, browser opnieuw  opgestart, maar het werkt tot nog toe niet.

Wie kan mij hier mee helpen?
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

Re: silverlight pipelight
« Reactie #1 Gepost op: 2015/01/25, 11:09:49 »
Deze instructies stap voor stap uitvoeren in de Terminal.

echo ttf-mscorefonts-installer msttcorefonts/accepted-mscorefonts-eula select true | sudo debconf-set-selections

sudo add-apt-repository ppa:pipelight/stable
sudo apt-get update
sudo apt-get install --install-recommends pipelight-multi
sudo pipelight-plugin --update

sudo pipelight-plugin --enable silverlight

Re: silverlight pipelight
« Reactie #2 Gepost op: 2015/01/25, 12:08:45 »
En zorg ook dat je browser niet aanstaat terwijl je Pipelight installeert. En Pipelight werkt niet in Chrome, Chromium, Yandex en Opera (m.u.v. 12).

Re: silverlight pipelight
« Reactie #3 Gepost op: 2015/01/25, 12:32:56 »
goede morgen.
 pipelight is niet nodig.
 waarom niet gewoon google chrome installeren. google chrome openen en dan dit copyeren.    chrome://flags         . in de invoer balk en enter drukken. dan zie je waarschuwing.  dan moet je de eerste en de vierde in schakelen. en dan onder aan op inschakelen en opnieuw opstarten dan werkt alles goed. dan hoef je ook geen Firefox te gebruiken.

wel je grafisch kaart  installeren anders werkt het niet.
« Laatst bewerkt op: 2015/01/25, 12:36:08 door lachendearend »
Xubuntu en Ubuntu
schaats en fiets gek.
foto's maken en koken samen met mijn vrouw

Re: silverlight pipelight
« Reactie #4 Gepost op: 2015/01/25, 12:42:59 »
goede morgen.
 pipelight is niet nodig.
 waarom niet gewoon google chrome installeren.

Omdat Pipelight's Silverlight-plugin niet werkt in Chrome. Het gaat hier om Silverlight in dit topic, *niet* om Flash Player.

Re: silverlight pipelight
« Reactie #5 Gepost op: 2015/01/25, 12:48:01 »
goede morgen.
 pipelight is niet nodig.
 waarom niet gewoon google chrome installeren.

Omdat Pipelight's Silverlight-plugin niet werkt in Chrome. Het gaat hier om Silverlight in dit topic, *niet* om Flash Player.
silverlight is ook niet nodig hij speelt gewoon alles af ik gebruik nu ook geen silverlight meer. het werkt gewoon
ook voor gemist terug kijken en npo geen silverlight nodig
« Laatst bewerkt op: 2015/01/25, 12:50:18 door lachendearend »
Xubuntu en Ubuntu
schaats en fiets gek.
foto's maken en koken samen met mijn vrouw

Re: silverlight pipelight
« Reactie #6 Gepost op: 2015/01/25, 13:02:00 »
@lachendearend: Ja, maar ZijneBalorigheid heeft het over live TV kijken via de PC, niet over uitzending gemist (van NPO of Kijk). Ik weet niet welke provider hij heeft, maar bij de meeste providers heb je daar helaas Silverlight voor nodig. NPO en Kijk werken inderdaad prima met Flash Player. Maar er zij helaas dingen zoals bijv. Live TV (m.u.v. NPO Live TV) of bepaalde verkeerswebcams die Silverlight vereisen.
« Laatst bewerkt op: 2015/01/25, 13:04:19 door Vistaus »

Re: silverlight pipelight
« Reactie #7 Gepost op: 2015/01/25, 13:24:33 »
@lachendearend: Ja, maar ZijneBalorigheid heeft het over live TV kijken via de PC, niet over uitzending gemist (van NPO of Kijk). Ik weet niet welke provider hij heeft, maar bij de meeste providers heb je daar helaas Silverlight voor nodig. NPO en Kijk werken inderdaad prima met Flash Player. Maar er zij helaas dingen zoals bijv. Live TV (m.u.v. NPO Live TV) of bepaalde verkeerswebcams die Silverlight vereisen.
dan was dat een misverstand sorry
Xubuntu en Ubuntu
schaats en fiets gek.
foto's maken en koken samen met mijn vrouw

Re: silverlight pipelight
« Reactie #8 Gepost op: 2015/01/26, 10:21:40 »
Inderdaad, het gaat om live tv via de provider als in: UPC horizon of KPN, Telfort etc. Daar heb je silverlight voor nodig.
Ik ga de commando's ingeven en dan zal het vast gaan werken.
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.