Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Evolution versus Thunderbird  (gelezen 7435 keer)

Evolution versus Thunderbird
« Gepost op: 2006/10/28, 15:49:10 »
Welke gebruiken jullie? en welke vinden jullie beter?

Ik gebruik tot nu toe Thunderbird, waarbij we de mailboxen delen met XP op dezefde computer. Nu ga ik op de PC ook 6.10 installeren, waarbij XP naar alle waarschijnlijkheid plotseling weg is :D.
Dus het delen is dan niet meer van belang.
De verschillen lijken mij duidelijk in interface enzo. Bij Evolution lijkt de agenda mij makkelijker werken dan de aparte applicatie van Mozilla.
Maar, welke is stabieler en welke is sneller.
En: ik heb gezien dat ik de mail kan importeren van Thunderbird naar Evolution, maar kan ik mijn adresboek ook importeren? Daar ben ik al wel naar aan het zoeken geweest, maar het lijkt er op dat meer mensen adresboeken van Outlook naar Evolution exporteren dan tussen Thunderbird en Evolution.

Lazlo

  • Gast
Evolution versus Thunderbird
« Reactie #1 Gepost op: 2006/10/28, 15:54:29 »
Ik gebruik Evolution, heb ook thunderbird gebruikt. Zit weinig verschil tussen werken allebei goed.Misschien is evolution wat makkelijker qua cnfiguratie. Maar om daar nou je keuze van af te laten hangen.

Offline nor

  • Lid
Evolution versus Thunderbird
« Reactie #2 Gepost op: 2006/10/28, 18:54:55 »
Ik gebruik Thunderbird, omdat het RSS-reader ingebouwd is. De voordeel is dat je maar 1x programma hoeft te starten om email en RSS te lezen. Het werkt ook fijn, vind ik :)

wr19026

  • Gast
Evolution versus Thunderbird
« Reactie #3 Gepost op: 2006/10/28, 20:23:04 »
T bird, al was het maar omdat ik helemaal gek wordt van het feit dat Evolution standaard met lokale mappen opstart.

Als thunderbird nou een mooie add-on had voor het agenda gedeelte _en_ kon syncen met m'n Palm was ik helemaal een blij mens :)

En ja, ik weet dat Evolution dat allemaal standaard kan maar ik vind het persoonlijk geen fijne mail client.

Evolution versus Thunderbird
« Reactie #4 Gepost op: 2006/10/28, 21:21:56 »
Er is een plugin voor T-bird, Lightning, wat een kalender/agenda aan het programma toevoegd.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Evolution versus Thunderbird
« Reactie #5 Gepost op: 2006/10/28, 22:50:00 »
Citaat van: hvv
Maar, welke is stabieler en welke is sneller.
Op mijn PC's heb ik nog nooit Evolution gebruikt.
Al een paar jaar gebruik ik tot volle tevredenheid Thunderbird, eerst onder Windinges en nu onder Linux.
Nog nooit betrapt op hangen, vastlopen of andere ellende !

Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline eendje

  • Lid
Evolution versus Thunderbird
« Reactie #6 Gepost op: 2006/10/28, 22:58:06 »
Citaat van: wr19026
T bird, al was het maar omdat ik helemaal gek wordt van het feit dat Evolution standaard met lokale mappen opstart.
Ik snap deze opmerking niet. Kun je hem uitleggen?
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

wr19026

  • Gast
Evolution versus Thunderbird
« Reactie #7 Gepost op: 2006/10/28, 23:54:32 »
Citaat van: eendje
Citaat van: wr19026
T bird, al was het maar omdat ik helemaal gek wordt van het feit dat Evolution standaard met lokale mappen opstart.
Ik snap deze opmerking niet. Kun je hem uitleggen?
De volgorde van "echte" en "Lokale Mappen. Niet lokale mappen zijn, de keren dat ik vnaar Evolution gekeken heb, dichtgeklapt als je de applicatie start. De lokale mappen staan uitgeklapt en bovenaan.

Aangezien ik IMAP draai vind in dat persoonlijk heel erg irritant.

Daarnaast moet ik toegevn dat ik door de extentions zowel Thunderbird als Firefox heel prettige programmas vind.

wr19026

  • Gast
Evolution versus Thunderbird
« Reactie #8 Gepost op: 2006/10/28, 23:56:11 »
Citaat van: riny
Er is een plugin voor T-bird, Lightning, wat een kalender/agenda aan het programma toevoegd.
Klopt, maar kan niet syncen met m'n Palm dus voor mij persoonlijk (nog) niet interessant. In m'n Palm staan afspraken tot 7 jaar terug (en een aardige tijd in de toekomst) en die wil ik wel graag houden.

`GooZ

  • Gast
Evolution versus Thunderbird
« Reactie #9 Gepost op: 2006/10/29, 00:12:32 »
Ik gebruik Thunderbird, simpelweg omdat ik in thunderbird mijn Gmail contacts zonder al te veel problemen kon importeren (ik kon simpelweg selecteren welke kolom in het .csv'tje welke gegevens bevat).

Phaldmmor

  • Gast
Evolution versus Thunderbird
« Reactie #10 Gepost op: 2006/10/29, 11:30:21 »
Ik gebruik momenteel Evolution, maar als er een goede agenda, takenlijst, etc in Thunderbird beschikbaar komt, dan switch ik denk ik over.
Wat ik nog erg mis in Evolution is een totaal overzicht van je mail, agenda, taken, etc. Weet iemand toevallig of je zo'n scherm kan toevoegen, instellen ofzo?

Offline siegi

  • Lid
Evolution versus Thunderbird
« Reactie #11 Gepost op: 2006/10/29, 11:40:51 »
ik heb vroeger op debian altijd thunderbird of daarvoor nog mozilla mail gebruikt.
Maar onder ubuntu draai ik al een tijdje evolution en zie er niet direct nadelen in.

Evolution versus Thunderbird
« Reactie #12 Gepost op: 2006/10/30, 23:08:19 »
Citaat van: hvv
En: ik heb gezien dat ik de mail kan importeren van Thunderbird naar Evolution, maar kan ik mijn adresboek ook importeren?
Deze vraag staat nu nog open....
Verder denk ik zelf ook dat de verschillen met name een kwestie van smaak zijn.

Offline slowfox

  • Lid
Evolution versus Thunderbird
« Reactie #13 Gepost op: 2007/02/05, 20:21:46 »
bij installatie van Thunderbird extensie lightning 0.3 krijg ik de foutmelding niet compatibel firefox versie type linus-gnu_x86-gcc3
Iemand een idee, hoe ik  deze agenda kan toevoegen.

Offline Dave

  • Lid
Evolution versus Thunderbird
« Reactie #14 Gepost op: 2007/02/05, 20:37:01 »
Citaat van: hvv
Citaat van: hvv
En: ik heb gezien dat ik de mail kan importeren van Thunderbird naar Evolution, maar kan ik mijn adresboek ook importeren?
Deze vraag staat nu nog open....
Verder denk ik zelf ook dat de verschillen met name een kwestie van smaak zijn.
oke oud topic maar goed.
Evolution is veel meer dan thunderbird.
Ik gebruik beide dan.

Offline Els

  • Lid
Evolution versus Thunderbird
« Reactie #15 Gepost op: 2007/02/05, 21:58:17 »
Citaat van: slowfox
bij installatie van Thunderbird extensie lightning 0.3 krijg ik de foutmelding niet compatibel firefox versie type linus-gnu_x86-gcc3
Iemand een idee, hoe ik  deze agenda kan toevoegen.
Kan het zijn dat je geprobeerd hebt het downloadbestand te openen? Thunderbird extensies (i.t.t. Firefox) moet je eerst opslaan (rechts klikken) en dan vanuit Tools > Extensions installeren.

Offline slowfox

  • Lid
Evolution versus Thunderbird
« Reactie #16 Gepost op: 2007/02/05, 22:30:01 »
Els,
Gebruiksaanwijzing niet goed gelezen. iets wat ik altijd als eerste tegen de kinderen zeg als er iets niet gaat zoals het moet, ben ik nu zelf vergeten.
bedankt, het werkt.

schoappied

  • Gast
Evolution versus Thunderbird
« Reactie #17 Gepost op: 2007/03/16, 11:22:41 »
Ok Thunderbird heeft dan zo zijn voordelen, maar wat ik me afvraag of ik:
1. Vanuit openoffice mijn documenten kan verzenden, zonder dat evolution is geinstalleerd. (dus met Thunderbird)
2. Kan ik het adresboek van Thunderbird invoegen in OPenOffice?

Offline Soul-Sing

  • Lid
Evolution versus Thunderbird
« Reactie #18 Gepost op: 2007/03/16, 11:25:50 »
voordeel van thunderbird zijn de extensies/add-ons.is erg flexibel.(en veilig)

schoappied

  • Gast
Evolution versus Thunderbird
« Reactie #19 Gepost op: 2007/03/16, 13:15:41 »
Citaat van: leoquant
voordeel van thunderbird zijn de extensies/add-ons.is erg flexibel.(en veilig)
Ok, maar geen antwoord op mijn vraag ;)

Offline Soul-Sing

  • Lid
Evolution versus Thunderbird
« Reactie #20 Gepost op: 2007/03/16, 13:21:35 »
Citaat van: schoappied
Citaat van: leoquant
voordeel van thunderbird zijn de extensies/add-ons.is erg flexibel.(en veilig)
Ok, maar geen antwoord op mijn vraag ;)
sorry idd.

exacte antwoorden op je vragen heb ik niet. dan moet ik speculeren.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Evolution versus Thunderbird
« Reactie #21 Gepost op: 2007/03/16, 14:06:26 »
Citaat van: schoappied
Ok Thunderbird heeft dan zo zijn voordelen, maar wat ik me afvraag of ik:
1. Vanuit openoffice mijn documenten kan verzenden, zonder dat evolution is geinstalleerd. (dus met Thunderbird)
2. Kan ik het adresboek van Thunderbird invoegen in OPenOffice?
1. Ja dat kan. Als je Thunderbird hebt geïnstalleerd, en hebt ingesteld als standaard emailprogramma, dan zal Openoffice automatisch een document versturen via Thunderbird.

2. Ik weet niet precies wat je bedoelt. Als je een document verstuurt, dan krijg je het standaardscherm van Thunderbird waarin je aan kan geven naar wie het gestuurd moet worden. Je gebruikt dan natuurlijk het adresboek van Thunderbird.
Er is ook een mogelijkheid in Openoffice om een mail-merge te doen (standaardbrief).

In Thunderbird kan je je adresboek exporteren als .csv bestand. Die kan je in Openoffice weer importeren.
Je kan het helaas niet rechtstreeks gebruiken, maar op deze manier werkt het ook :)

schoappied

  • Gast
Evolution versus Thunderbird
« Reactie #22 Gepost op: 2007/03/16, 14:10:46 »
Citaat van: Johanvd
Citaat van: schoappied
Ok Thunderbird heeft dan zo zijn voordelen, maar wat ik me afvraag of ik:
1. Vanuit openoffice mijn documenten kan verzenden, zonder dat evolution is geinstalleerd. (dus met Thunderbird)
2. Kan ik het adresboek van Thunderbird invoegen in OPenOffice?
1. Ja dat kan. Als je Thunderbird hebt geïnstalleerd, en hebt ingesteld als standaard emailprogramma, dan zal Openoffice automatisch een document versturen via Thunderbird.

2. Ik weet niet precies wat je bedoelt. Als je een document verstuurt, dan krijg je het standaardscherm van Thunderbird waarin je aan kan geven naar wie het gestuurd moet worden. Je gebruikt dan natuurlijk het adresboek van Thunderbird.
Er is ook een mogelijkheid in Openoffice om een mail-merge te doen (weet niet precies hoe dat in het Nederlands heet).
Dank voor je reactie Johan!
Weet je ook hoe ik thunderbird als standaard in kan stellen?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Evolution versus Thunderbird
« Reactie #23 Gepost op: 2007/03/16, 14:13:37 »

schoappied

  • Gast
Evolution versus Thunderbird
« Reactie #24 Gepost op: 2007/03/16, 14:18:16 »
Mijn dank is groot, was al bijna overgestapt naar Evolution ;)