Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Opgelost) Unity en Compiz samen lukt niet in 11.10 ?  (gelezen 1870 keer)

Offline vilamar

  • Lid
(Opgelost) Unity en Compiz samen lukt niet in 11.10 ?
« Gepost op: 2011/10/13, 18:14:06 »
Ik dacht een en ander aan te passen met CompizConfig.
Zonder iets aan te passen, dus tijdens het openen van CompizConfig (of iets later), verdween de links balk met de iconen (launcher ?) en de balk bovenaan.
Ook na een herstart komen de bewuste balken niet terug.
Opstarten met Unity 2D lukt wel, en ook met Gnome Shell lukt het.

iemand een idee ?

/usr/lib/nux/unity_support_test -p
geeft allemaal 'yes'
« Laatst bewerkt op: 2011/10/14, 19:08:27 door vilamar »

Re: Unity en Compiz samen lukt niet in 11.10 ?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/13, 18:32:32 »
Je kan dit proberen:
unity --reset

Offline vilamar

  • Lid
Re: Unity en Compiz samen lukt niet in 11.10 ?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/13, 18:44:37 »
Bedankt voor de tip, als ik die code uitvoer in Unity 2D en herstart in 3D lukt het nog steeds niet
In de terminal:

Citaat
marc@marc-Studio-540:~$ unity --reset
Checking if settings need to be migrated ...no
Checking if internal files need to be migrated ...yes
[LOG]: Moving Internal Files
[LOG]: Copying subdirectory from /home/marc/.compiz/session to /home/marc/.compiz-1/session
[LOG]: Copied file /home/marc/.compiz/session/103384124cd99db0ff131852388628278200000014010036 to /home/marc/.compiz-1/session/103384124cd99db0ff131852388628278200000014010036
[LOG]: Successfully moved internal files
Backend     : gconf
Integration : true
Profile     : default
Adding plugins
Skipping upgrade com.canonical.unity.unity.01.upgrade
Skipping upgrade com.canonical.unity.unity.02.upgrade
Initializing core options...done
Initializing bailer options...done
Initializing detection options...done
Initializing composite options...done
Initializing opengl options...done
Initializing decor options...done
Initializing gnomecompat options...done
Initializing resize options...done
Initializing mousepoll options...done
Initializing vpswitch options...done
Initializing place options...done
Initializing wall options...done
Initializing animation options...done
Initializing move options...done
Initializing snap options...done
Initializing screenshot options...done
Initializing session options...done
Initializing grid options...done
Initializing workarounds options...done
compiz (expo) - Warn: failed to bind image to texture
Initializing expo options...done
Initializing ezoom options...done
Initializing staticswitcher options...[ERROR]: Option "next_button" already defined
[ERROR]: Option "next_key" already defined
[ERROR]: Option "prev_button" already defined
[ERROR]: Option "prev_key" already defined
[ERROR]: Option "next_all_button" already defined
[ERROR]: Option "next_all_key" already defined
[ERROR]: Option "prev_all_button" already defined
[ERROR]: Option "prev_all_key" already defined
[ERROR]: Option "next_group_button" already defined
[ERROR]: Option "next_group_key" already defined
[ERROR]: Option "prev_group_button" already defined
[ERROR]: Option "prev_group_key" already defined
[ERROR]: Option "next_no_popup_button" already defined
[ERROR]: Option "next_no_popup_key" already defined
[ERROR]: Option "prev_no_popup_button" already defined
[ERROR]: Option "prev_no_popup_key" already defined
[ERROR]: Option "next_panel_button" already defined
[ERROR]: Option "next_panel_key" already defined
[ERROR]: Option "prev_panel_button" already defined
[ERROR]: Option "prev_panel_key" already defined
[ERROR]: Option "speed" already defined
[ERROR]: Option "timestep" already defined
[ERROR]: Option "window_match" already defined
[ERROR]: Option "minimized" already defined
[ERROR]: Option "auto_change_vp" already defined
[ERROR]: Option "popup_delay" already defined
[ERROR]: Option "mouse_select" already defined
[ERROR]: Option "saturation" already defined
[ERROR]: Option "brightness" already defined
[ERROR]: Option "opacity" already defined
[ERROR]: Option "icon" already defined
[ERROR]: Option "icon_only" already defined
[ERROR]: Option "mipmap" already defined
[ERROR]: Option "row_align" already defined
[ERROR]: Option "focus_on_switch" already defined
[ERROR]: Option "bring_to_front" already defined
[ERROR]: Option "highlight_mode" already defined
[ERROR]: Option "highlight_rect_hidden" already defined
[ERROR]: Option "highlight_color" already defined
[ERROR]: Option "highlight_border_color" already defined
[ERROR]: Option "highlight_border_inlay_color" already defined
done
Initializing fade options...done
Initializing scale options...done
Starting unity-window-decorator

(unity-window-decorator:1877): Gtk-WARNING **: Kan themamodule niet vinden in modulepad: ‘pixmap’,

(unity-window-decorator:1877): Gtk-WARNING **: Kan themamodule niet vinden in modulepad: ‘pixmap’,

(unity-window-decorator:1877): Gtk-WARNING **: Kan themamodule niet vinden in modulepad: ‘pixmap’,

(unity-window-decorator:1877): Gtk-WARNING **: Kan themamodule niet vinden in modulepad: ‘pixmap’,
Setting Update "main_menu_key"
Setting Update "run_key"


Offline AmpLiF1eR

  • Lid
Re: Unity en Compiz samen lukt niet in 11.10 ?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/13, 22:07:56 »
Ik dacht bij mezelf dat je even de standaardinstellingen moest herladen via CompizConfig en dat je misschien de verkeerde instellingen had veranderd dus om je te willen wijzen waar je dat moest doen startte ik CompizConfig, klikte op voorkeuren linksonder en vervolgens liep alles vast, Unity panel verdwenen en het paneel bovenaan geheel weg. Nu ben ik weer een uur verder na een herinstallatie. na herstart was het namelijk nog weg.

Ik durf CompizConfig nu niet meer te installeren en aan te raken totdat ik weet of dit (weer) veilig is.
Jammer, want ik zet daar de 'Backlight' mee uit van de iconen en zet het paneel op maat 43, maar ben nu gewoon bang :/

zie ook: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1859141 en http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1859205

dit is dus een bug..... lijkt mij even het beste om van compizconfig af te blijven voor nu
« Laatst bewerkt op: 2011/10/13, 23:08:41 door AmpLiF1eR »

Offline vilamar

  • Lid
Unity en Compiz samen lukt niet in 11.10 ?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/10/14, 19:07:33 »
Opgelost door alle instellingen in CompizConfig op standaard te klikken, via het pijltje achter iedere keuze.
Herstarten en terug 3D

Offline RikRik

  • Lid
Re: Unity en Compiz samen lukt niet in 11.10 ?
« Reactie #5 Gepost op: 2011/10/19, 21:01:53 »
Opgelost door alle instellingen in CompizConfig op standaard te klikken, via het pijltje achter iedere keuze.
Herstarten en terug 3D

Ik heb precies hetzelfde probleem als jullie, het ergerlijke is dat  de super toets nu ook niet meer werkt als voorheen  >:(
Met CTRL ALT DEL afmelden en opnieuw inloggen en in 2D heb ik Compiz en toebehoren verwijderd, opnieuw opgestart en in  2D jouw methode toegepast maar helaas, Unity en werkbalken alweer weg.   

Offline vilamar

  • Lid
Re: (Opgelost) Unity en Compiz samen lukt niet in 11.10 ?
« Reactie #6 Gepost op: 2011/10/20, 06:54:43 »
Je hebt Compiz verwijderd, Ik denk dat Unity Compiz nodig heeft ?
Eens proberen om Compiz opnieuw te installeren en dan in de settings alles op standaard instellen, wie weet.

Offline RikRik

  • Lid
Re: (Opgelost) Unity en Compiz samen lukt niet in 11.10 ?
« Reactie #7 Gepost op: 2011/10/20, 10:59:27 »
Je hebt Compiz verwijderd, Ik denk dat Unity Compiz nodig heeft ?
Eens proberen om Compiz opnieuw te installeren en dan in de settings alles op standaard instellen, wie weet.

Zonder Compiz start Ubuntu standaard op in 2D.  Unity heeft dus  compiz nodig voor een 3D weergave.
Ik had na de update een goed werkend systeem, maar nadat ik de compiz config instellingenbeheer had opgestart en niet kon afblijven van de oranje tekst: voorkeuren , ging het mis. Een enorm geratel van de harddisk daarna had ik alleen nog een leeg bureaublad. Via ctr alt del opnieuw ingelogd met de 2D optie en alles was weer terug. Ik had daarna Compiz verwijderd (inclusief alle mappen ,compiz en ,Compiz-1 ) en de computer opnieuw opgestart. Ubuntu starte normaal op met een 2D weergave. Daarna compiz opnieuw geinstaleed, via  ompiz config instellingenbeheer alle waarden op standaard ingesteld met als resultaat alweer alleen een leeg paars scherm. Weer via ctr alt del opnieuw ingelogd en via de 2D optie compiz verwijderd.

Ubuntu 2D is opmerkelijk sneller, dat wel., maar ik mis nu enorm de zoom optie met de super toets omdat ik regelmatig slechtzienden bij mij thuis heb die nu niet meer kunnen meekijken op m'n scherm. Om te kunnen zoomen heb ik namelijk compiz nodig. 

Volgens mij is 11,10 veel te snel vrijgegeven, ik heb nog nooit zo'n beroerde versie meegemaakt sinds versie 8  En dat is jammer, het motiveert (nieuwe) gebruikers niet om door te gaan met Ubuntu. Ubuntu 11.10 is uit! Download nu! staat op de site maar ik zal elke nieuwe ubuntu gebruiker aanraden om 11.10 over te slaan en adviseren om Ubuntu 10.04.3 LTS te gaan gebruiken   

Offline retep

  • Lid
Re: (Opgelost) Unity en Compiz samen lukt niet in 11.10 ?
« Reactie #8 Gepost op: 2011/10/20, 13:02:04 »
Ik had het zelfde probleem. Compiz config gestart wat voorkeuren veranderd en daar ging inderdaad de HD ratelen en "alles" (unity) was weg. Vervelend kon alleen via de terminal de probramma's starten. Ik ben geen ubuntu expert maar toch maar wat geprobeerd zoals unity reset compiz config manager opnieuw geinstalleerd. Niets dat werkt, jammer. Uit eindelijk maar een nieuwe (verse) installatie gedaan.

Trouwens HPlip printer driver werkte ook niet via het software centrum in 11.10 dit heb ik uit eindelijk maar gedaan via HP.com zelf. Ik moet toe geven dat het handiger is om 11.04 er op te laten staan. Koste weer 4 uur ploeteren om alles weer ingesteld te krijgen (scanners printers documenten terug zetten).

Offline RikRik

  • Lid
Re: (Opgelost) Unity en Compiz samen lukt niet in 11.10 ?
« Reactie #9 Gepost op: 2011/10/20, 16:35:47 »
Ik had het zelfde probleem. Compiz config gestart wat voorkeuren veranderd en daar ging inderdaad de HD ratelen en "alles" (unity) was weg. Vervelend kon alleen via de terminal de probramma's starten. Ik ben geen ubuntu expert maar toch maar wat geprobeerd zoals unity reset compiz config manager opnieuw geinstalleerd. Niets dat werkt, jammer. Uit eindelijk maar een nieuwe (verse) installatie gedaan.

Trouwens HPlip printer driver werkte ook niet via het software centrum in 11.10 dit heb ik uit eindelijk maar gedaan via HP.com zelf. Ik moet toe geven dat het handiger is om 11.04 er op te laten staan. Koste weer 4 uur ploeteren om alles weer ingesteld te krijgen (scanners printers documenten terug zetten).

Ik heb besloten weer terug te gaan naar  11.04 omdat ik tevreden was met deze versie. Ubuntu 11.10 gaf steeds meer problemen, het was niet alleen het conflict Unity /Compiz maar ik kreeg ook problemen met de weergave: stippels en strepen op het scherm, afsluiten ging plotseling ook niet meer. Ik miste bepaalde opties die in 11.10 waren verdwenen maar het niet kunnen zoomen was voor mij de druppel.
De schijf met Ubuntu 11.04 zag dat ik 11.10 met een windows dualbboot had geïnstalleerd en kwam met het voorstel om 11.10 te vervangen door 11.04. en dat liep perfect !

Ik ben weer helemaal blij   :D    Ubuntu 11.04 is op mijn systeem de beste keus !