Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu-NL artwork/design/creatief team  (gelezen 2491 keer)

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Ubuntu-NL artwork/design/creatief team
« Gepost op: 2009/10/29, 22:47:43 »
Ik ben de laatste tijd veel bezig geweest met de Posters, Flyers en nu ook een CD Hoes. Ook zie ik dat er meer actieve designers op het forum zitten.

Mijn idee is om een design team op te richten (zoals er nu een vertaal en release party team is) die voor elke release de artwork gaat maken. Dit kunnen eigen creaties zijn, of officiële creaties die naar het Nederlands vertaald zijn.

Natuurlijk is het niet de bedoeling dat dit een besloten club gaat worden, maar meer een team die beter samenwerkt en waar meer structuur in zit en er een soort van planning/taakverdeling erop na houdt.

Zo kan er aan het begin een lijst opgesteld wordt wat er allemaal voor de volgende release allemaal af moet zijn, een wiki pagina waar de concepten besproken en becommentarieerd kunnen worden.

Wat vinden jullie van dit idee?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Double12

  • Lid
Re: Ubuntu-NL artwork/design/creatief team
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/30, 16:35:16 »
Artwork is toch wel een belangrijk ingrediënt van goede promotie, het materiaal moet er aantrekkelijk uitzien. Daar een groepje voor oprichten is ook een heel goed idee. Vele handen maken licht werk (om nog maar eens een cliché uit de kast te halen) en dat wordt steeds belangrijker, hoe meer evenementen we gaan organiseren.
Dus ik zou zeggen, zeker doen :)

Re: Ubuntu-NL artwork/design/creatief team
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/30, 16:46:39 »
Zeker een goed idee! :)

Offline heir4c

  • Lid
Re: Ubuntu-NL artwork/design/creatief team
« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/30, 18:38:11 »
Goed idee.
Moet me toch eens weer wat creatiever gaan bezig houden.
En heb al aan mijn broer ook gevraagd om wat dingen te ontwerpen/uit te werken. Hij zit namelijk altijd met CorelDraw bezig om het één of ander te maken.

Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Ubuntu-NL artwork/design/creatief team
« Reactie #4 Gepost op: 2009/10/30, 19:30:43 »
Wie hebben er zin om samen met mij dit 'project' op te starten, te brainstormen etc?

Ik heb een google discussie groep aangemaakt waar de verdere details besproken kunnen worden
http://groups.google.com/group/ubuntu-nl-artwork

Heb je zin om mee te helpen op wat voor manier dan ook, stuur mij even een PM met je email adres zodat ik je toe kan voegen aan de google groep.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Ubuntu-NL artwork/design/creatief team
« Reactie #5 Gepost op: 2009/10/30, 21:10:38 »
Wat moet je dan doen in dat team?
Vind de beschrijving in de beginpost 'n beetje wazig :)

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Ubuntu-NL artwork/design/creatief team
« Reactie #6 Gepost op: 2009/10/30, 21:13:58 »
Op dit moment moeten we met de groep nog oriënteren etc wat de groep allemaal voor taken krijgt, wat er allemaal gedaan moet worden. Er zullen vanuit de groep nog geen 'creaties' gemaakt worden.

Er zal nog het nodige overleg hierover plaats moeten vinden
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline siaman

  • Lid
    • Bits of Freedom
Re: Ubuntu-NL artwork/design/creatief team
« Reactie #7 Gepost op: 2009/10/31, 22:53:23 »
Goed idee. En een artwork-team lijkt me een goede aanvulling.
Hoewel ik geen echte designer en meer zetter ben, doe ik mee.

Je hebt een pm gekregen met een paar mail-adressen. Take your pick ;)
And Tschaikovsky said: Let There Be Rock!

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Ubuntu-NL artwork/design/creatief team
« Reactie #8 Gepost op: 2009/10/31, 23:02:09 »
Ondertussen telt het team al 8 leden en meer zijn welkom natuurlijk. Ik ben al wat aan het brainstormen geweest en heb al wat in het rond gestuurd. Ik hoop binnenkort wat feedback en nieuwe ideeën te krijgen van de andere teamleden.

Tot nu toe is gelukkig het animo al groot. Bedankt aan iedereen die zich al heeft ingeschreven.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline furioza

  • Lid
    • furioza.nl
Re: Ubuntu-NL artwork/design/creatief team
« Reactie #9 Gepost op: 2009/10/31, 23:38:32 »
Klinkt goed wat hier allemaal gebeurt. Alleen ik ben niet zo goed in het maken van dit soort dingen, wel kan ik mee kijken. Of zijn er nog andere dingen die kunnen.
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Offline heir4c

  • Lid
Re: Ubuntu-NL artwork/design/creatief team
« Reactie #10 Gepost op: 2009/10/31, 23:54:36 »
Ideeën zijn ook al welkom. Wat schetsen (krabbels  =D is ook goed)
Of missschien heb je ergens een foto of afbeelding die je inspireert waarmee anderen dan aan de slag kunnen.
Een beetje zoals een binnenhuisarchitect een thema gebruikt zoals afrika of bier of bloemen of een gedicht of een melodie of... die hij dan omvormt tot vormen en kleuren.
 
Alles moet nog even bezinken en ik ga de komende weken samenzitten met mijn broer voor een brainstorm en wat schetsen te maken. Hij is nogal goed met CorelDraw. Hij gebruikt zelfs niets anders op zijn computer.

Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: Ubuntu-NL artwork/design/creatief team
« Reactie #11 Gepost op: 2009/11/01, 14:10:26 »
Ideeën zijn ook al welkom. Wat schetsen (krabbels  =D is ook goed)
Of missschien heb je ergens een foto of afbeelding die je inspireert waarmee anderen dan aan de slag kunnen.
Een beetje zoals een binnenhuisarchitect een thema gebruikt zoals afrika of bier of bloemen of een gedicht of een melodie of... die hij dan omvormt tot vormen en kleuren.
 
Klopt zo'n idee is altijd welkom. Zelfs al zijn het maar een aantal woorden, dan kunnen we daaruit vertrekken...

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Ubuntu-NL artwork/design/creatief team
« Reactie #12 Gepost op: 2009/11/01, 14:45:21 »
Wat moet je dan doen in dat team?
Vind de beschrijving in de beginpost 'n beetje wazig :)
Posters, flyers, cdhoezen, wallpapers, icoontjes? Icoontjes worden door Mark geregeld, maar als hij een icoon van Ubuntu-NL goedkeurt, is dat fantastisch. =D

Offline furioza

  • Lid
    • furioza.nl
Re: Ubuntu-NL artwork/design/creatief team
« Reactie #13 Gepost op: 2009/11/01, 16:30:05 »
Okee, zal meedoen, antwoord op pb is ook gegeven, wat meedenken en krabbelen is wat ik dan wel kan.
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Offline xubxub

  • Lid
Re: Ubuntu-NL artwork/design/creatief team
« Reactie #14 Gepost op: 2009/11/02, 17:51:38 »
Lijkt me een geweldig idee.

Ik geef in Oss op de install party daaar een demonstratie van het programma Inkscape.

Echt een geweldig programma. Je kunt er echt van alles meedoen!!


Xubxub

iOne

  • Gast
Re: Ubuntu-NL artwork/design/creatief team
« Reactie #15 Gepost op: 2009/11/02, 19:02:33 »
Leuk initiatief! Ondanks dat ik nog niet zo actief ben geweest op Ubuntu fora, maar wel al jaren lekker aan het werk ben met Ubuntu vind ik het wel leuk om als designer/marketeer mijn bijdrage te kunnen leveren. Oke,oke...mijn werk doe ik wel op een Mac  O0
« Laatst bewerkt op: 2009/11/02, 19:06:11 door iOne »

Offline reekje

  • Lid
    • http://www.reekje.nl
Re: Ubuntu-NL artwork/design/creatief team
« Reactie #16 Gepost op: 2009/11/03, 21:04:38 »
Het is een leuk idee
Hoewel ik wijnig tijd heb is het samen met ocm een
 goede motivator om te tekenen in mijn eigen tijd.

als je in de wiki pagina kijkt waar ze art door ubuntero's
aan het verzamelen zijn vind je daar een cd hoes die ik
ontworpen heb.
en als je in het forum zoekt met de zin Dit pik ik niet dan
vind je ook twee tekeningen van mij
ook in het draadje over open computer magazine zijn 
tekeningen van mij te vinden.

Ik zal even mijn mail adres geven

groetjes van reekje