Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Panelen weg  (gelezen 1387 keer)

pacifire

  • Gast
Panelen weg
« Gepost op: 2008/09/17, 21:31:39 »
Hoi, ik ben nieuw met Linux ik ben net van Windows overgestapt en ik wilde amsn installeren, alles doet het, maar nadat ik mijn PC opnieuw opstartte waren mijn panelen weg die boven in staat en onderin ook. Me vraag is:  Hoe krijg ik ze terug? Want als ik naar die configscherm ga en klik op panelen gebeurt er niks.

En voor de mensen die willen dat ik me voorstel:

Ik ben een jongen van 14 jaar
Ik doe aan tennis en squash en gewoon hardlopen
Ik houd van programmeren

=D

bvd

Offline joop905

  • Lid
Panelen weg
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/17, 21:50:38 »
Welkom,
probeer dit eens:

Toepassingen - Hulpmiddelen - Terminalvenster

Tik in: sudo aptitude install gnome-panel


Gr.Joop905.

Panelen weg
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/17, 22:50:14 »
Mocht bovenstaande commando als uitkomst heeft 0 pakketten te installeren. Klik dan met de rechter muis knop op het gebied waar de balk hoort te staan, of je krijgt een menu waar staat paneel toevoegen of de eigenschappen en dan uitschuiven aanklikken.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

pacifire

  • Gast
Panelen weg
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/18, 16:45:18 »
@joop905: Als ik dat doe krijg ik password for :naam:  en dan kan ik niks intikken dan klik ik gewoon op enter en dan gebeurt er niks.
@Gijsbert: Als ik rechtermuisknop doe op waar die 2 balken horen dan krijg ik niks.

En nog een vraagje:  toen die balken weg waren, toen had ik bij rechtermuisknop gedaan dat als ik rechtermuisknop doe op me bureaublad dat ik dan die menu met instellingen en toepassingen etc. zie (die zit normaal linksboven). Hoe zet ik dat terug? Want als ik die balken weer heb wil die oude rechtermuisknop terug. En kan ik wel gnome dingen doen? Want ik heb xubuntu?

Panelen weg
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/18, 16:57:06 »
Je ziet geen sterretjes wanneer je je wachtwoord intypt.

pacifire

  • Gast
Panelen weg
« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/18, 17:02:52 »
Ja, bedankt :D
Die sudo is gelukt hij heeft het geinstalleerd, maar ik zie nog steeds geen balken. Eerst dacht ik ik moet het herstarten, niet gelukt.

Panelen weg
« Reactie #6 Gepost op: 2008/09/18, 17:06:35 »
Oke. Log uit en klik linksonder op "Opties". Klik op  "Sessie wijzigen" en kies dan "XTerm veilige modus". Vervolgens log je in. Maak deze nieuwe sessie niet standaard, als daarom gevraagd wordt. Vervolgens zul je rechtsonder in beeld een schermpje zien. Typ daarin:

gnome-panelen druk op Enter. Zie je nu je panelen?

Offline siegi

  • Lid
Panelen weg
« Reactie #7 Gepost op: 2008/09/18, 17:27:34 »
Gewoon opstarten.
alt-f2 > gnome-panel > uitvoeren.

Panelen weg
« Reactie #8 Gepost op: 2008/09/18, 17:32:18 »
Dat gaat niet hè, want Alt+F2 hoort bij Gnome Panel :P

pacifire

  • Gast
Panelen weg
« Reactie #9 Gepost op: 2008/09/18, 17:48:10 »
Ik zie nergens linksonder opties staan, Maar ik zie wel onder mijn loginnaam session staan en dan kan ik volgens mij sessie veranderen, maar ik zie niet die sessie staan die jij zegt.

Wat ik toen maar had gedaan is, ik ging naar terminal en tikte gnome-panel in, toen kwamen die panelen. Maar ik kreeg een error:

The panel encountered a problem while loading
"OAFIID:GNOME_FastUserSwitchApplet".
 
Do you want to delete the applet from your configuration?

Ik deed toen dont delete.

En dan als ik die terminal dan weer sluit dan gaan die panelen ook weer weg

EDIT: Dat van die alt+f2 en dan gnome-panel, Dat werkt!! Bedankt!!!
Maar, ik krijg wel iedere keer bij het opstarten die error. Moet ik dan gewoon delete doen?

EDIT 2:  Sorry voor deze EDIT, het is misschien nutteloos. Maar ze zien er anders uit, het zijn volgens mij niet Xubuntu panelen, maar ze zijn wel cooler :D Nogmaals bedankt!