Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opgelost: Virtual box: aanmaak virtuele computer lukt niet  (gelezen 5181 keer)

Offline aartje

  • Lid
Re: Virtual box: aanmaak virtuele computer lukt niet
« Reactie #25 Gepost op: 2011/03/13, 09:08:12 »
Ligt er aan wat voor budget je hebt, voor 300 a 400 heb je een veel snellere nieuwe computer met 4 gb.

Ik heb een i7 met 8 gb om met Virtualbox te spelen onder Ubuntu 10.10 64 bits, voor 700 euro van Marktplaats gehaald.
De TS wil Virtualbox gebruiken om WindowsXP onder Ubuntu te kunnen draaien. Ik zou dat
persoonlijk nooit doen, ik zou een dual-boot systeem nemen, dan kan je met de oorspronkelijke
hoeveelheid geheugen nog wel toe (hoewel, krap) en het werkt allemaal in tegenstelling tot Virtualbox.
Met extra geheugen tot 1GB (of nog mooier 2GB), alles tientjeswerk, kan je desnoods XP onder Virtualbox
draaien. Met het systeem dat je noemde kan je nog prima voort, tenzij je natuurlijk veeleisende
games gaat draaien, ja dan heb je een andere computer nodig. Mij persoonlijk interesseren
die games me geen hol...

Ja, een nieuwe computer van 300, 400 of zelfs 700 euro zoals rja voorstelde kan natuurlijk ook,
maar nogmaals, zolang je bepaalde games niet gebruikt is dat natuurlijk absoluut onnodig
en geld verspillerij.

Re: Virtual box: aanmaak virtuele computer lukt niet
« Reactie #26 Gepost op: 2011/03/13, 18:43:13 »
Bedankt voor de reacties. Ik heb een voorkeur voor geheugen uitbreiding (blijft er wat vakantie geld over  =D ).

Even voor de duidelijkheid: uitbreiding van het geheugen (Ram/werkgeheugen) tot 1-2 GB is dus voldoende om Ubuntu en Windows XP in een dualboot te draaien?

Mijn eisen/wensen na een uitbreiding:

-Ubuntu/Windows XP in een dualboot
-Snel internet (is nu slaapverwekkend langzaam)
-Geen spelletjes
-Ik bouw websites (Joomla, Concrete5, Opencart, etc. ) dit wil ik ook lokaal gaan doen (dus LAMP)
-Hoewel Gimp mij steeds beter bevalt wil ik ook Photoshop kunnen gebruiken, moet dan een beetje vlot draaien

Alle suggesties en opmerkingen zijn welkom!

Groeten Tomatito.
Ubuntu 18.04

Intel Skylake i3 6100, 8 GB DDR4, nVidia Geforce GTX 750 ti (2GB)

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Virtual box: aanmaak virtuele computer lukt niet
« Reactie #27 Gepost op: 2011/03/13, 19:01:44 »
Oow, je wilt zware dingen gaan doen op je pc? Dan zou ik voor een dualboot gaan.

Offline liawim

  • Lid
Re: Virtual box: aanmaak virtuele computer lukt niet
« Reactie #28 Gepost op: 2011/03/13, 20:59:39 »
Ik heb zelf geen problemen met photoshop in virtualbox werkt goed en vlot . heb zelf ook niet een al te nieuwe pc 2gb ram. ik krijg pas problemen met het draaien van video editors in virtualbox. dat trekt ie echt niet.

Offline aartje

  • Lid
Re: Virtual box: aanmaak virtuele computer lukt niet
« Reactie #29 Gepost op: 2011/03/16, 09:04:11 »
Oow, je wilt zware dingen gaan doen op je pc? Dan zou ik voor een dualboot gaan.
Ben ik helemaal mee eens. Dualboot is veeeel beter dan virtualbox oid. Genoeg geheugen
is het belangrijkste en zolang je geen games doet maakt de grafische kaart ook nauwelijks
iets uit (behalve dat de ene makkelijker te installeren is dan de ander)
Je "oude" systeem, maar dan met meer geheugen voldoet de komende jaren nog prima !

Re: Virtual box: aanmaak virtuele computer lukt niet
« Reactie #30 Gepost op: 2011/03/16, 21:20:33 »
Mijn ervaaring is dat 1 Gb leuk is maar al snel toch weer wat weinig wordt.
Zelf kom ik regelmatig over de 1 Gb heen. (Maar goed ik heb ook een hoop draaien).
Vooral Photoshop en Gimp kunnen bij veel en grote plaatjes wat innemen.

Met 2 Gb draait je voor de komende jaren weer een systeem dat bijna altijd soepel zonder dat het swap nodig heeft.

Echter moet je in de handleiding van de moederbord wel opzoeken wat er in kan.
Het zou zonde zijn als je wat geheugen koopt en je moederbord kan het niet aan.