Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Vraagje over Ubuntu Minimal  (gelezen 1356 keer)

[Opgelost] Vraagje over Ubuntu Minimal
« Gepost op: 2011/06/09, 20:13:00 »
Ik zit er over te denken om een Ubuntu Minimal-installatie te doen. Maar ik heb hier wel een vraagje over. Ik wil dan het liefste gewoon clean E17 van SVN installeren. Ik heb daar ervaring mee, dus dat gaat wel lukken. Maar ik vroeg me nu af: stel ik zou voor die Minimal 11.10 pakken die nog in alpha-status verkeerd, zou ik dan grote problemen kunnen krijgen afgezien van de gebruikelijke dingen die je krijgt als van SVN installeert (ik bedoel dus het onderliggende enzo)?
« Laatst bewerkt op: 2011/06/11, 11:07:07 door Vistaus »

DarkEra

  • Gast
Re: Vraagje over Ubuntu Minimal
« Reactie #1 Gepost op: 2011/06/09, 20:31:02 »
Geen idee verder maar ik neem aan dat je eerst dus een CLI install die je dus nadien wil opbouwen, blokkendoos? Dan wil ik je wel even mee geven dat met 11.04 in ieder geval een CLI install om daarna een Minimal (blokkendoos) systeem op te bouwen hier op beide systemen dus totaal niet werkt. Niet met de mini.iso en niet via de Alternate cd. Na de installatie blijft het scherm zwart en kan men totaal niks.

Hoe het met 11.10 zit weet ik niet of daar hetzelfde probleem is.

Re: Vraagje over Ubuntu Minimal
« Reactie #2 Gepost op: 2011/06/09, 21:33:00 »
Dank. Maar dat verschilt natuurlijk per computer. Maar wat zijn de risico's van een blokkendoos-installatie met een Ubuntu-testversie? Dat is wat ik dus wil weten. Aangezien ik zelf E17 erop zet i.p.v. in aanbouw zijnde Unity of bèta-KDE-versie. Wat zou er dan verder mis kunnen gaan? Kernelupdates ben ik niet bang voor.

DarkEra

  • Gast
Re: Vraagje over Ubuntu Minimal
« Reactie #3 Gepost op: 2011/06/09, 21:38:05 »
Dank. Maar dat verschilt natuurlijk per computer. Maar wat zijn de risico's van een blokkendoos-installatie met een Ubuntu-testversie? Dat is wat ik dus wil weten. Aangezien ik zelf E17 erop zet i.p.v. in aanbouw zijnde Unity of bèta-KDE-versie. Wat zou er dan verder mis kunnen gaan? Kernelupdates ben ik niet bang voor.

Euh... twee totaal verschillende computers met hetzelfde probleem? Verder zou het risico hetzelfde inhouden als met een gewone Ubuntu-testversie tijdens het updaten van de *buntu pakketten. Dingen kunnen zomaar opeens niet meer werken etc. Je weet hoe het is om Alpha's te draaien. Toch?

Re: Vraagje over Ubuntu Minimal
« Reactie #4 Gepost op: 2011/06/09, 21:56:12 »
Ja. Maar omdat ik niet Ubuntu of Kubuntu draai maar een CLI met E17 van upstream, is dat een ander verhaal natuurlijk. Of niet (op kernelupdates na)?

Re: Vraagje over Ubuntu Minimal
« Reactie #5 Gepost op: 2011/06/10, 12:10:37 »
Geen idee verder maar ik neem aan dat je eerst dus een CLI install die je dus nadien wil opbouwen, blokkendoos? Dan wil ik je wel even mee geven dat met 11.04 in ieder geval een CLI install om daarna een Minimal (blokkendoos) systeem op te bouwen hier op beide systemen dus totaal niet werkt. Niet met de mini.iso en niet via de Alternate cd. Na de installatie blijft het scherm zwart en kan men totaal niks.

Hoe het met 11.10 zit weet ik niet of daar hetzelfde probleem is.
Offtopic, maar toch, doe eens Ctrl+Alt+F1, volgens mij gaat hij standaard naar tty7 waar dan geen X draait...

Re: Vraagje over Ubuntu Minimal
« Reactie #6 Gepost op: 2011/06/10, 12:44:54 »
Je bedoelt tty1. Verder klopt het wat je zegt.

Re: Vraagje over Ubuntu Minimal
« Reactie #7 Gepost op: 2011/06/10, 19:03:23 »
Wat ik bedoel is dat je standaard na het opstarten in tty7 komt, waar dan geen X draait, en dat je dan handmatig naar tty1 moet, tenminste, dat gebeurde er volgens mij bij mijn 11.04-blokkendoos.

Re: Vraagje over Ubuntu Minimal
« Reactie #8 Gepost op: 2011/06/10, 20:47:13 »
Als de X-server echt niet opstart valt het automatisch terug naar tty1 (CMLI).
Heb je zo'n zwart scherm, dan is de X-server wel degelijk opgestart en het probleem zit meer in de WindowManager en zijn configuratie.
De X-server regelt alleen je hardware.

Vistaus, als je een extra PC/Laptop heb, is het best leuk om wat op de experimentele toer te gaan.
Voor je 'dagelijks' gebruik zal ik het minder aanraden. Je kan voor minder leuke verassingen komen staan.
Heb op een 'oude' laptop jaren Mandriva Cooker laten draaien.
Vandaag geen probleem, een hoop updates gehad.
De volgende start... In geen mogelijkheid grafische op te staren /  in te logen.
De volgende dag (maximaal 2), meer een hoop updates. En het werkt weer of er niets aan de hand was.






MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

Re: [Opgelost] Vraagje over Ubuntu Minimal
« Reactie #9 Gepost op: 2011/06/11, 11:07:24 »
Bedankt allemaal :) Ik ga gewoon met 11.04 Minimal aan de slag dan.