Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: PowerBook G4 867 MHz 512 MB.....Tijdens/na installatie verstoord beeld...  (gelezen 6191 keer)

Offline Drummies

  • Lid
Re: PowerBook G4 867 MHz 512 MB.....Tijdens/na installatie verstoord beeld...
« Reactie #25 Gepost op: 2009/12/18, 16:54:32 »
in de meegegeven link staat Use nano for editing,dat wijst erop dat je het moet toevoegen dmv
sudo nano /etc/X11/xorg.conf........nogmaals of het bruikbaar is ????
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: PowerBook G4 867 MHz 512 MB.....Tijdens/na installatie verstoord beeld...
« Reactie #26 Gepost op: 2009/12/19, 09:36:45 »
ik meende als je het toevoegd het de standaard instellengen [autodetectie die de plank nogal eens misslaat] overruled.

een eenvoudige manier om een werkende xorg.conf te maken is booten van een hardy live cd b.v. en die te kopieëren naar een usb stick en deze te plaatsen in /etc/X11 van jouw nieuwere ubuntu.


Offline Olrik4U

  • Lid
Re: PowerBook G4 867 MHz 512 MB.....Tijdens/na installatie verstoord beeld...
« Reactie #27 Gepost op: 2009/12/19, 10:34:15 »
in de meegegeven link staat Use nano for editing,dat wijst erop dat je het moet toevoegen dmv
sudo nano /etc/X11/xorg.conf........nogmaals of het bruikbaar is ????

Dit gaat bij mij al niet meer!
Ik kom elke keer in een proces waarbij 'X' opgestart wordt en het einde is een zwart schem, waarbij op de achtergrond het wel werkt, maar waarbij ik niets zie...

Wat ik nu nodig had, was een soort toetsonderbreking om 'X' te starten, maar niets van de toets-combinaties onderbreekt het start proces. Het is mij 1x gelukt om door als een gek op de ESC en TAB toetsen te drukken werkelijk KDE te zien, dus het grafische gedeelte....??? Dus hoe kan dit? Maar een 2x keer lukte het zo niet meer. Het was mooi geweest als je stap voor stap zou kunnen zien waar het mis gaat...
En wat heb ik aan een leeg xorg.conf bestand? Moet ik de hele inhoud zelf typen? Inmiddels opnieuw een installatie gedaan met YDL die mij een 'install-text video=ofonly' laat doen, waarbij ik eindig met een 'promt' en waarbij in de '/etc/X11' een xorg.conf bestand tevinden is.
Dat bestand hoop ik nu te gaan aanpassen met gegevens voor mijn grafische kaart die ik elders op het internet gevonden heb...
Ik kan nu tenminste een 'startx' doen en als 'X' niet opstart, heb ik gewoon de promt. Als ik reboot kom ik nu gelukkig ook nog steeds op de promt uit, dat had ik nu met Kubuntu de afgelopen dagen nodig!
« Laatst bewerkt op: 2009/12/19, 10:35:48 door Olrik4U »
HeadStart Intel P4 630 (2005)
Pentium 4 / 3GHz / 1GB PC3200 DDR SDRAM / 200GB SATA 150 7200 RPM HD / DVD+/-R/RW / FoxxConn Motherboard 915
NVidia 8500GT 256MB
Linksys Wireless-G 2.4GHz PCI Adapter WMP54G
First Life Windows XP
Second Life Kubuntu 10.04 LTS Lucid Lynx

Offline track

  • Lid
Re: PowerBook G4 867 MHz 512 MB.....Tijdens/na installatie verstoord beeld...
« Reactie #28 Gepost op: 2009/12/19, 10:39:13 »
Olrik:  zou het een idee zijn dat je de "xorg.conf" vanuit YDL opslaat en meeneemt naar Uby ?

Misschien kun je die hier neerzetten dan kunnen wij even kijken of er iets in staat
dat in het kader van Uby raar uitziet.  Want anders is het iets om mee te beginnen, toch ?

track

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: PowerBook G4 867 MHz 512 MB.....Tijdens/na installatie verstoord beeld...
« Reactie #29 Gepost op: 2009/12/19, 10:43:05 »

Dit gaat bij mij al niet meer!
Ik kom elke keer in een proces waarbij 'X' opgestart wordt en het einde is een zwart schem, waarbij op de achtergrond het wel werkt, maar waarbij ik niets zie...


en cntrl+alt+f4 geeft je geen terminal?

Offline Olrik4U

  • Lid
Re: PowerBook G4 867 MHz 512 MB.....Tijdens/na installatie verstoord beeld...
« Reactie #30 Gepost op: 2009/12/19, 10:57:39 »
en cntrl+alt+f4 geeft je geen terminal?

Nop, was het maar zo....als ik eenmaal een promt zou zien zou er wat veranderd kunnen worden.

Ik moet toegeven stabiel is het wel !!! Het blijft maar doorgaan..., als je wat ik allemaal gedaan heb met het toetsenbord onder Windows zou doen, heb je een enorme crash lijkt mij.

Ik begrijp eigenlijk ook niet waarom een installatie op deze PBG4 zo moeizaam gaat in vergelijk met de iBook G4 waar ik nu op type onder GNOME...Zoveel verschil in hardware is er niet.

Later op de dag hoop ik dus onder YDL een xorg.conf bestand aangepast te hebben met 'ATI' gegevens wat heeft geholpen voor anderen met een PBG4 17"

To be continued...
« Laatst bewerkt op: 2009/12/20, 15:36:14 door Olrik4U »
HeadStart Intel P4 630 (2005)
Pentium 4 / 3GHz / 1GB PC3200 DDR SDRAM / 200GB SATA 150 7200 RPM HD / DVD+/-R/RW / FoxxConn Motherboard 915
NVidia 8500GT 256MB
Linksys Wireless-G 2.4GHz PCI Adapter WMP54G
First Life Windows XP
Second Life Kubuntu 10.04 LTS Lucid Lynx

Offline Olrik4U

  • Lid
Re: PowerBook G4 867 MHz 512 MB.....Tijdens/na installatie verstoord beeld...
« Reactie #31 Gepost op: 2010/02/08, 15:56:27 »
Ik ben er weer...

Ben een tijdje zoet geweest met YDL 6.2 op m'n oudere computers.
Echter aangezien ik graag de Eye Candy KDE4 wilde gebruiken en YDL 6.2 hiermee nog niet zo ver is, heb ik inmiddels Kubuntu weer werkend op de iBook G4. En de KDE4 desktop vind ik het mooist tot nu toe.

Ben nu bezig met de PowerBook G4 om hetzelfde te doen, überhaupt 2 verschillende distro's tegelijkertijd gebruiken vond ik nog wel verwarrend als beginneling. Ook op de PowerBook G4 had ik trouwens géén beeld op het eigen scherm.
Ik ben er wel achter gekomen dat ik met een externe monitor aangesloten wel beeld heb, dus dat moet nu met Kubuntu ook wel lukken.
Ik weet inmiddels ook dat ik voor mijn "ATI Mobility Radeon 9000" beeldschermkaart de "radeon" driver in het xorg.conf bestand moet gebruiken. En dat ik dit bestand eerst moet genereren daar het bestand na de installatie niet in gebruik is.
De iBook G4 heeft zowel met Ubuntu, YDL en nu Kubuntu géén problemen gegeven met de installatie...waarom het moeilijker gaat met de iets oudere PowerBook G4 en iets oudere beeldschermkaart is mij een raadsel... To be continued...
HeadStart Intel P4 630 (2005)
Pentium 4 / 3GHz / 1GB PC3200 DDR SDRAM / 200GB SATA 150 7200 RPM HD / DVD+/-R/RW / FoxxConn Motherboard 915
NVidia 8500GT 256MB
Linksys Wireless-G 2.4GHz PCI Adapter WMP54G
First Life Windows XP
Second Life Kubuntu 10.04 LTS Lucid Lynx

Offline Olrik4U

  • Lid
Re: PowerBook G4 867 MHz 512 MB.....Tijdens/na installatie verstoord beeld...
« Reactie #32 Gepost op: 2010/02/19, 20:19:18 »
Goedenavond,

Zojuist heb ik besloten om op de PowerBook G4 gewoon weer Mac OS X te installeren.
Mij lukt het gewoon niet om het X Window systeem op de monitor te verkrijgen, het gekke is dat ik op de extra aangesloten externe monitor wel beeld heb...
Op de iBook G4 gaat het goed met Kubuntu 9.10 behalve de Flash installatie, die werkelijk voor geen meter wil lukken. Dus geen YouTube...

Eigenlijk zie ik op dit moment geheel geen voordeel van een Linux installatie op een computer met PPC processor. Met een PC computer kan ik me voorstellen dat het een oplossing is als je niet meer Microsoft Windows wil gebruiken maar voor mij betekent het minder functionaliteit dan met Mac OS X.

Met de iBook G4 probeer ik het voorlopig nog, al is het maar voor de tijdsduur die het vergde om zover te komen sinds de installatie. En natuurlijk het leer moment...

Ondertussen is op de achtergrond de installatie van Mac OS X op de PowerBook G4 bijna geheel automatisch voltooid...   So Easy...

Fijn Weekend Allen.
HeadStart Intel P4 630 (2005)
Pentium 4 / 3GHz / 1GB PC3200 DDR SDRAM / 200GB SATA 150 7200 RPM HD / DVD+/-R/RW / FoxxConn Motherboard 915
NVidia 8500GT 256MB
Linksys Wireless-G 2.4GHz PCI Adapter WMP54G
First Life Windows XP
Second Life Kubuntu 10.04 LTS Lucid Lynx