Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Alternate CD en Server editie  (gelezen 715 keer)

TonSe

  • Gast
Alternate CD en Server editie
« Gepost op: 2007/07/04, 09:20:12 »
Ik wilde eigenlijk ubuntu server installeren, maar dit bleek niet mogelijk met de server-CD op mijn moederbord (via Epia 1000). Via het forum kreeg ik de tip om dan te instalelren met de alternate CD. En... het werkt. Ubuntu is volledig geinstalleerd. Maar nu heb ik dus de hele grafische schil erbij. Dat is wel handig voor mij als beginneling om alles in te stellen, maar uiteindelijk moet het moederbord gewoon draaien zonder Desktop.
Vraag: hoe kun je dit uitschakelen? Is het ook mogelijk om dan vervolgens weer wel om te starten met een grafische schil, voor als ik wat instellingen wil wijzigen?

TonSe

Alternate CD en Server editie
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/04, 17:53:24 »
Ik dacht gewoon bij het aanmelden >> sessies >> start terminal sessie (of zoiets ;) )

wr19026

  • Gast
Alternate CD en Server editie
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/04, 21:33:40 »
Citaat van: TonSe
Ik wilde eigenlijk ubuntu server installeren, maar dit bleek niet mogelijk met de server-CD op mijn moederbord (via Epia 1000). Via het forum kreeg ik de tip om dan te instalelren met de alternate CD. En... het werkt. Ubuntu is volledig geinstalleerd. Maar nu heb ik dus de hele grafische schil erbij. Dat is wel handig voor mij als beginneling om alles in te stellen, maar uiteindelijk moet het moederbord gewoon draaien zonder Desktop.
Vraag: hoe kun je dit uitschakelen? Is het ook mogelijk om dan vervolgens weer wel om te starten met een grafische schil, voor als ik wat instellingen wil wijzigen?

TonSe
Het moet mogelijk zijn om de grafische schil te verwijderen, maar daarvoor zou je hier toch even op forum moeten zoeken om te zien hoe dat exact moet.