Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu Installeren zonder autostart cd rom  (gelezen 605 keer)

Offline dylantje

  • Lid
Ubuntu Installeren zonder autostart cd rom
« Gepost op: 2011/04/20, 18:26:39 »
Newbie hier...

Heb nog een oude Toshiba Satellite 4030cdt liggen..
Dacht zet er ubuntu op, leuke laptop voor mijn zoontjes....[ en kunnen ze vlot internetten..
Alleen jullie raden het ik krijg het niet spits..
Heb een bootcd erbij maar die ziet dan weer geen windows ...
Dus hoe kan ik op mijn oudje Ubuntu krijgen....


Thanks

Re: Ubuntu Installeren zonder autostart cd rom
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/20, 19:56:37 »
Als ik dit zo zie...
http://www.toshiba-europe.com/bv/computers/products/notebooks/satellite4030/product.shtm
...heb ik weinig hoop voor je over.

Met een dergelijke hardeschijfruimte, RAM-geheugen en processor vrees ik dat het een kleine kans is dat er een gewone Ubuntu op draaien gaat, dus lijkt het me verspeelde moeite om daar de gewone Ubuntu op proberen te draaien...

Bij het subforum "andere distributies" kun je misschien wat geschiktere alternatieven vinden.

Als ik het goed begrijp krijg je de LiveCD niet opgestart? Kun je helemaal niet opstarten van een CD of loopt hij vast? Voor het installeren van wat dan ook voor besturingssysteem zul je van een CD moeten opstarten.

Hier heb ik een oude (nu overigens kapotte) laptop liggen die volgens mij hetzelfde is, of er in ieder geval HEEL, HEEL veel op lijkt, en van die weet ik honderd procent zeker dat hij van een CD opstarten kan. Kun je ergens in het BIOS de opstartvolgorde wijzigen?

Re: Ubuntu Installeren zonder autostart cd rom
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/20, 20:27:52 »
Dylantje,

Spec zijn zeker aan de lage kant voor *buntu.
Probeer eens Puppy Linux ->  http://puppylinux.org/main/Overview%20and%20Getting%20Started.htm
Heb een gelijkwaardige (CTX Cybernote 700E) werk(te) zeer aangenaam mee.

MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556