Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu phone ?  (gelezen 3290 keer)

Offline evarie

  • Lid
ubuntu phone ?
« Gepost op: 2011/09/11, 17:46:53 »
Mijn vraag is; Welke mobielen passen het beste bij ubuntu desktop ?

notabene: Zijn er al draadjes over de ubuntu mobile phone in combinatie met
                    het ubuntu besturingssysteem?

Re: ubuntu phone ?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/09/11, 18:07:43 »
Ubuntu Mobile bestaat niet meer. Kubuntu Mobile bestaat nog wel en wordt officieel ondersteund. Op dit moment is ie het beste te draaien op de Nokia N900.
Verders, afgezien van Kubuntu Mobile, verbindt eigenlijk elke mobiel wel goed met Ubuntu. Daarom maakt het ook niet zoveel uit welke mobiel je neemt.

Verder zijn hier inderdaad al draadjes over. Misschien beter om even de zoekfunctie te gebruiken volgende keer ;)

Offline evarie

  • Lid
Re: ubuntu phone ?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/09/11, 18:11:12 »
Dan zetten we toch gewoon wat zoekwoorden en url in dit topic?

Re: ubuntu phone ?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/09/11, 18:11:29 »
Dan zetten we toch gewoon wat zoekwoorden in dit topic?

???

Offline evarie

  • Lid
Re: ubuntu phone ?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/09/11, 18:41:48 »
Vind je dat zo raar dan?

Ik verbeter mijn uitspraak:
Dan plaats ik hier wat ik zelf gevonden heb.

Re: ubuntu phone ?
« Reactie #5 Gepost op: 2011/09/11, 22:22:46 »
Ik snapte niet helemaal wat je bedoelde. Maar goed, nu snap ik het wel, vind ik prima.
http://cdimage.ubuntu.com/kubuntu-mobile/releases/11.04/release/
http://cdimage.ubuntu.com/kubuntu-mobile/daily-live/20110910/
Daar heb je alvast Kubuntu Mobile. De 11.10-release is sterk verbeterd (o.a. kun je er nu mee bellen en sms'en in 11.10), maar kan wel nog enkele bugs bevatten omdat het nog beta is.
Handleiding om Kubuntu Mobile op de N900 te krijgen: https://wiki.kubuntu.org/ARM/n900/

Offline evarie

  • Lid
Re: ubuntu phone ?
« Reactie #6 Gepost op: 2011/09/11, 23:05:16 »
Ik kom op deze site uit; aangezien ik wm5 of wm6 heb.
Jammer dat er nog geen gui voor is. Of misschien toch? Maar waar?

https://help.ubuntu.com/community/PortableDevices/WindowsMobile

Re: ubuntu phone ?
« Reactie #7 Gepost op: 2011/09/11, 23:25:49 »
Je kunt gewoon met Evolution of Thunderbird of Kontact syncen.

Re: ubuntu phone ?
« Reactie #8 Gepost op: 2011/09/12, 20:42:47 »
Mijn vraag is; Welke mobielen passen het beste bij ubuntu desktop ?

notabene: Zijn er al draadjes over de ubuntu mobile phone in combinatie met
                    het ubuntu besturingssysteem?

Als je kan: android deze werkt bij mij prima samen met ubuntu 11.04, ubuntu 10.04 LTS en Mind 11... Misschien vanwege de linux kernel.

Re: ubuntu phone ?
« Reactie #9 Gepost op: 2011/09/12, 23:14:27 »
Je kan zelfs Ubuntu (ik dacht dat het de 10.10 versie was) porten op een HTC HD2 !

Op XDA-developers forum staan hele howto's om dat te doen (let wel het werkt voor 90 % goed niet de volle 100)

Wat goed samenwerkt met Ubuntu (je computer) is Android, Shotwel en Banshee syncen mooi met de telefoon.

Eerlijk gezegd ben ik net als Vistaus niet helemaal mee met wat je precies bedoelt, ik hoop dat ik een beetje in de juiste richting heb geantwoord.

Technisch kan je Ubuntu op de recente smartphones zetten als OS. Helaas is er geen doorontwikkeling i.v.m. functies en stabiliteit.

Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: ubuntu phone ?
« Reactie #10 Gepost op: 2011/09/12, 23:19:13 »
Alleen is Kubuntu Mobile dan toch wel aan te raden, want met puur Ubuntu op een smartphone kun je niet bellen of sms'en plus dat het te groot is voor een smartphonescherm. Op tablets kan het al prima. Maar het klopt wel wat je zegt, het is inderdaad mogelijk om puur Ubuntu op een smartphone te zetten :)

Re: ubuntu phone ?
« Reactie #11 Gepost op: 2011/09/12, 23:40:07 »
Het gaat zelfs verder dan dat hoor; http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=983

Maar ik lees veel 'issues' het loopt wel, maar niet helemaal lekker.

Ik ga Kubuntu wel eens een kans geven op mijn HD2
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: ubuntu phone ?
« Reactie #12 Gepost op: 2011/09/14, 16:54:44 »
Het gaat zelfs verder dan dat hoor; http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=983

Maar ik lees veel 'issues' het loopt wel, maar niet helemaal lekker.

Ik ga Kubuntu wel eens een kans geven op mijn HD2

Laat je het even weten als het is gelukt? Misschien is het ook iets voor mijn HTC Legent. Of de Titan II... Zou wel mooi zijn om die met Kubuntu te draaien en niet met windows mobile (en dan nog de oude)

Re: ubuntu phone ?
« Reactie #13 Gepost op: 2011/09/14, 17:05:26 »
Voor de Legend zijn er andere ROM's, voorlopig is er alleen geport op HD2 omwille van de 1 Ghz processor.

Ik ga het eens opzoeken voor je.  EDIT: niet voor de Legend voorlopig !!

b.t.w. hoe is het met je nieuwe laptop ? Het was toch jij die een Lenovo had gekocht, niet ?

Groet,

Joris
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: ubuntu phone ?
« Reactie #14 Gepost op: 2011/09/14, 19:21:03 »
Voor de Legend zijn er andere ROM's, voorlopig is er alleen geport op HD2 omwille van de 1 Ghz processor.

Ik ga het eens opzoeken voor je.  EDIT: niet voor de Legend voorlopig !!

b.t.w. hoe is het met je nieuwe laptop ? Het was toch jij die een Lenovo had gekocht, niet ?

Groet,

Joris

Idd voor legend zijn andere ROM's ben nu bezig mooie voor te zoeken. Het rooten van de Legend is nog best lastig... helaas, maar voor de hero is het al helemaal een ramp. HTC is het daar best goed gelukt om het systeem dicht te timmeren. Baal er van dat HTC (maar ook motorola met de Droid X) het open-source systeem veel dichter heeft gemaakt. gebruiksvriendelijk maar niet voor mensen die het graag willen aanpassen...

En ik heb idd een Lenovo gekocht. Perfect ding. Heb voor school wel een dualboot w7 erop gezet. Ubuntu 10.04 LTS. Werkt goed, op het internet na, maar dat komt door mijn internet thuis. We moeten 20mb/s delen over 4 pc 3 smartphones, die constant bezig zijn. en dat met z'n 2en :P... Moet dus de MTU bijstellen, is nu weer opgelost.