Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen titelbalk bij grafische effecten  (gelezen 750 keer)

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
Geen titelbalk bij grafische effecten
« Gepost op: 2008/05/09, 16:37:24 »
Een zonnige dag allen,

Ik ben niet dadelijk een grote fan van de grafische Compiz-poespas en aanverwanten, maar zopas wilde ik er toch nog eens naar kijken.
Echter, als ik mijn grafische effecten op "Normaal" of "Extra" zet, krijg ik geen titelbalk bovenaan mijn vensters te zien (dus ook geen minimaliseer-, maximaliseer- en sluit knoppen). De driver voor mijn grafische kaart is geïnstalleerd en geactiveerd. De kaart is een Nvidia GeForce 8600M GS.

Zijn er nog mensen op het forum die die kaart hebben, hebben jullie nog iets extra moeten installeren?

Alvast bedankt,
Kris
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

Mightya

  • Gast
Geen titelbalk bij grafische effecten
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/09, 17:59:52 »
Citaat van: Scormen
Een zonnige dag allen,

Ik ben niet dadelijk een grote fan van de grafische Compiz-poespas en aanverwanten, maar zopas wilde ik er toch nog eens naar kijken.
Echter, als ik mijn grafische effecten op "Normaal" of "Extra" zet, krijg ik geen titelbalk bovenaan mijn vensters te zien (dus ook geen minimaliseer-, maximaliseer- en sluit knoppen). De driver voor mijn grafische kaart is geïnstalleerd en geactiveerd. De kaart is een Nvidia GeForce 8600M GS.

Zijn er nog mensen op het forum die die kaart hebben, hebben jullie nog iets extra moeten installeren?

Alvast bedankt,
Kris
Als je de compiz setting manager gebruikt moet je daar de windows decoration proberen aan te vinken.

Succes Mightya

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
Geen titelbalk bij grafische effecten
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/09, 18:01:25 »
Dat heb ik al getest. Dan krijg ik inderdaad een titelbalk te zien bij het huidige venster.
Van alle onderliggende vensters verdwijnt de titelbalk vervolgens steeds spontaan. Af en toe blijven er "stukken en brokken" van staan.

Kris
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

Mightya

  • Gast
Geen titelbalk bij grafische effecten
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/09, 18:06:51 »
Citaat van: Scormen
Dat heb ik al getest. Dan krijg ik inderdaad een titelbalk te zien bij het huidige venster.
Van alle onderliggende vensters verdwijnt de titelbalk vervolgens steeds spontaan. Af en toe blijven er "stukken en brokken" van staan.

Kris
Dan zou ik het ook niet meer weten,

Succes met zoeken.

Geen titelbalk bij grafische effecten
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/09, 18:44:54 »
Je kan ook fusion-icon installeren.  Staat in Synaptic.  Je krijgt dan een icoontje in het paneel.  Daarop kan je rechtsklikken om compiz aan/uit te zetten.  Was bij mij de enige manier om het überhaupt aan te krijgen, misschien helpt het wel bij jouw probleem.

Anders probeer je iets in de terminal van
metacity --replace
Dan stopt je compiz
en daarna
compiz --replace
Waarna het weer opstart.

Dat hielp bij mij in Gutsy voor hetzelfde probleem...
Let wel: er kunnen tikfouten in dit commando zitten (spaties en aantal liggende streepjes....) Misschien moet er ook sudo voor, maar dat denk ik niet. :)
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Geen titelbalk bij grafische effecten
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/09, 18:59:30 »
Wat staat er precies in /etc/X11/xorg.conf?