Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ook hier installatieproblemen  (gelezen 4003 keer)

Offline palm

  • Lid
Re: Ook hier installatieproblemen
« Reactie #25 Gepost op: 2011/03/01, 20:39:10 »
@Peka: Ja, Kubuntu 11.04 gaat wel lukken. 11.04 is nog niet uit, maar hij is al heeeeel erg stabiel. Hier een directe downloadlink: http://cdimage.ubuntu.com/kubuntu/daily-live/20110301/natty-desktop-amd64.iso

@Vistaus Ik snap het niet goed is hij nou wel uit of niet uit? De link is naar ?

@palm Ik weet het niet meer helemaal zeker maar ik meen dezelfde foutmelding
Tja, is wel belangrijk,,.Als je met usb stick opstart kan je geen cd-rom fout krijgen.
Let wel:de laatste nieuwe unetbootin gebruiken, want oudere versies van unetbootin werken niet met ubuntu vanaf 10.04.

Re: Ook hier installatieproblemen
« Reactie #26 Gepost op: 2011/03/01, 20:47:46 »
11.04 is een test versie. Niet stabiel en nog niet voor dagelijks gebruik betrouwbaar genoeg. 28 april 2011 komt de "final" Ondanks dat kubuntu stabiel lijkt te draaien in deze alfa-test versie ga je voor april zeker problemen tegenkomen die voor een beginner waarschijnlijk lastig op te lossen zijn.
 @vistaus: Dat het nu stabiel is wil niet zeggen dat dat over een week nog zo is.

Nu verward je Ubuntu en Kubuntu. Waarom zou Kubuntu nu nog instabiel worden? Kubuntu gebruikt geen Unity en er wordt verder bijna niks meer gedaan aan Kubuntu anders dan de reguliere updates. Kubuntu 11.04 is dan ook al weken stabiel. Dus controleer volgende keer graag even of het over Ubuntu of Kubuntu gaat. Ik herhaal: er wordt NIET meer gesleuteld aan Kubuntu. Alle aandacht gaat naar GNOME Unity. Kubuntu blijft dan ook stabiel, ook in de komende weken.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ook hier installatieproblemen
« Reactie #27 Gepost op: 2011/03/01, 22:57:24 »
Nu verward je Ubuntu en Kubuntu. Waarom zou Kubuntu nu nog instabiel worden? Kubuntu gebruikt geen Unity en er wordt verder bijna niks meer gedaan aan Kubuntu anders dan de reguliere updates. Kubuntu 11.04 is dan ook al weken stabiel. Dus controleer volgende keer graag even of het over Ubuntu of Kubuntu gaat. Ik herhaal: er wordt NIET meer gesleuteld aan Kubuntu. Alle aandacht gaat naar GNOME Unity. Kubuntu blijft dan ook stabiel, ook in de komende weken.

Ongefundeerde en onjuiste beweringen. De ervaring leert anders. Het is volstrekt onverantwoordelijk om mensen te adviseren om een daily-live (nota bene een daily-live!) van Kubuntu te installeren. Het moet nondedju niet gekker worden....

Zelfs alfa's en bèta's zijn trouwens ongeschikt voor beginners en voor mensen die een betrouwbaar systeem willen. Er wordt niet alleen nog steeds flink gesleuteld aan de werkomgeving, maar ook aan de onderliggende motor. En die is voor Ubuntu en Kubuntu dezelfde.

Ik doe hierbij een oproep, om wat meer verantwoordelijkheidsgevoel te laten zien bij de adviezen aan hulpzoekers. Wat voor een doorgewinterde ouwe rot in het Linuxvak slechts een hobbeltje is, kan immers een afschuwelijk slechte ervaring opleveren voor minder ervaren Linuxgebruikers.
« Laatst bewerkt op: 2011/03/01, 23:07:58 door Pjotr »

Offline Peka

  • Lid
Re: Ook hier installatieproblemen
« Reactie #28 Gepost op: 2011/03/02, 09:25:08 »


Het beste advies dat ik kan geven is daarom: gewoon even afwachten. Op 28 april heb je een mooie finale versie: https://wiki.ubuntu.com/NattyReleaseSchedule



Ik doe hierbij een oproep, om wat meer verantwoordelijkheidsgevoel te laten zien bij de adviezen aan hulpzoekers. Wat voor een doorgewinterde ouwe rot in het Linuxvak slechts een hobbeltje is, kan immers een afschuwelijk slechte ervaring opleveren voor minder ervaren Linuxgebruikers.

@Pjotr
Bedankt voor je bijdrage(s)!
Ik verwacht dat ik jou advies ga opvolgen. Jammer had graag nu al met Ubuntu gewerkt en had ook niet gerekend op deze installatieproblemen. Geduld dan maar.

Offline vds

  • Lid
Re: Ook hier installatieproblemen
« Reactie #29 Gepost op: 2011/03/02, 10:09:52 »

Ik doe hierbij een oproep, om wat meer verantwoordelijkheidsgevoel te laten zien bij de adviezen aan hulpzoekers. Wat voor een doorgewinterde ouwe rot in het Linuxvak slechts een hobbeltje is, kan immers een afschuwelijk slechte ervaring opleveren voor minder ervaren Linuxgebruikers.


+1

De eerste ervaring maakt het verschil hoor!
Als ze met een Alpha of Beta voor de eerste keer aan de slag gaan en het werkt (nog) niet zoals het moet, haken ze af vanwege die eerste indruk.
Dus veel beter is om geen (nog) onstabiel OS (testversie) aan te bevelen.
Registered User # 531403


Toshiba  Laptop 17 inch type Satellite L670-Ubuntu 11.10

Offline Peka

  • Lid
Re: Ook hier installatieproblemen
« Reactie #30 Gepost op: 2011/03/04, 11:09:40 »
Eindelijk gelukt om vanaf usbstick te booten.
Helaas blijft de installlatie al vanaf het begin hangen.
Setup vind ook geen internetverbinding. Ik zit bedraad aangesloten.
Als ik heb geboot naar een linuxomgeving en daarna terug ga naar windows ben ik ook daar mijn verbinding kwijt.
Rebooten en/of ip release geeft weer verbinding.

In eerder geval dat ik wel in de setup kwam zag ubuntu niet de Windows-partitie.
Nu een keert geboot met Gparted ( livecd op usb )
Ook gparted ziet de Windowspartitie niet!
Zou het kunnen dat dat komt doordat mijn HD is aangesloten op een 6gb poort?

Eerst maar eens mijn windows goed africhten en daarna ga ik me beraden op een mogelijke andere distro, of ik wacht tot eind april om ubuntu nog een kans te geven.