Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [SOLVED] firefox en vlc plugin  (gelezen 455 keer)

Offline kuifje09

  • Lid
[SOLVED] firefox en vlc plugin
« Gepost op: 2013/12/11, 14:53:20 »
Nu in een nieuwe installatie van Xubuntu starte ik firefox en draai een youtube film af.
Geen vraag naar adobe flashplayer. De flashplayer plugin installer heb ik ook verwijderd.
Daar ik vlc mozilla plugin heb denk ik dat flash daar op wordt afgespeeld.
Maar, dat lukt nu niet meer ?   Als ik de link in het video scherm kopieer dan kan ik dat in vlc gebriken ok te laten afspelen als stream en dat werkt perfekt.
Je begrijpt, ik weet niet wat er is omgevallen.  En dat binnen 2 dagen.

( overigens zelfde probleem in een nieuwe installatie van windows 7.  vlc-plugin speelt keurig youtube af en
gisteren krijg ik een update van MS die een stel registersettings doet bij de boot. Daarna is ineens flashplugin nodig. herinstallatie vlc en de plugin helpt niet ?! )

Nu heb ik de volgende vragen :

1: kent iemand dit probleem en is het op te lossen

Als 1: niet is op te lossen, dan

2: Er is een plugin die je laat kiezen welk programma je wilt gebruiken voor het afspelen.
    Daar ben ik de naam van kwijt, ook lang niet nodig gehad, maar zou nu zeer welkom zijn.
    Weet je welke ik bedoel, voor firefox.

« Laatst bewerkt op: 2013/12/11, 15:39:12 door kuifje09 »

Offline joop905

  • Lid
Re: firefox en vlc plugin
« Reactie #1 Gepost op: 2013/12/11, 15:19:15 »

Heb je alle multimedia wel geinstalleerd?

Kijk maar even op deze site: http://sites.google.com/site/computertip/directdoen . Alle stappen na lopen en dan werkt ook Youtube!

Offline kuifje09

  • Lid
Re: firefox en vlc plugin
« Reactie #2 Gepost op: 2013/12/11, 15:31:02 »
Ja alles of zo goed als is geinstalleerd. Maar kan ik nog eens checken.
Ik heb inmiddels de flashplugin-installer teruggezet, en die installeerd geen flash maar vraagt erom als het nodig is denk ik dan, maar nu speelt er wel weer geluid van radio stations.
Maar in dat speler window vind ik info over zowel flash-versie xxx en ook over muses radio player.
die radio player is wat het radio station erin heeft gestopt denk ik ? maar wie installeerd dan de flashplayer.
Dat gaat toch niet automatisch? of wordt er nu via wat anders afgespeelt. Ik begin er steeds minder van te begrijpen geloof ik.

En verder nu speelt ook youtube alles weer ( xubuntu )  Waarom ben ik nu het spoor bijster ?

Okee, opgelost, Flashplugin-installer installeerd wel. vandaar dus.
« Laatst bewerkt op: 2013/12/11, 15:39:38 door kuifje09 »