Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ISPConfig vraagjes  (gelezen 597 keer)

lordwodan

  • Gast
ISPConfig vraagjes
« Gepost op: 2007/07/23, 08:48:46 »
Ik zit er over te denknn om ISPconfig eens te gaan proberen. De installatie ervan lijkt me wel te doen met de docu van ispconfig.org.

Wel heb ik een paar vragen:

Op hun site staan een aantal programma's die op de pc aanwezig moeten zijn. Iets verder in de tekst staat dat ispconfig zelf php5 compileert. Waarom moet ik hem er dan al als module op hebben staan?

Er wordt ook veel gesproken over hostnamen, domeinen, etc etc. Ik draai geen domeincontroller. Er wordt een voorbeeld gegeven van server1.example.com

Mijn werkgroep is nu nog MSHOME (luiheid, staan meerdere xp machines bij)
naam van mijn server is butler, met een vast ip
Ik heb een vast IP adres op internet
ik heb via dyndns een domeinnaam doorgelinkt naar mijn ip.

Helaas ondersteunt mijn livebox geen loopback en kan ik intern niet mijn domein oproepen.

Kan iemand mij opweg helpen wat ik waar in moet vullen?

wr19026

  • Gast
ISPConfig vraagjes
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/24, 00:21:24 »
Kijk eens op www.howtoforge.com daar staat stap voor stap hoe je het moet installeren.

Je moet een aantal dingen installeren voor je externe website(s), ispconfig zelf maakt ook gebruik van php, maar een aantal programmas worden apart nog eens geïnstalleerd puur en alleen voor je ispconfig installatie.

Ook kan je eens op het ispconfig forum kijken; veel dingen die je tegen kan komen zullen daar al eens besproken zijn - is denk ik ook de beste plek om een antwoord op oa. je dyndns vraag te krijgen.

lordwodan

  • Gast
ISPConfig vraagjes
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/24, 12:03:35 »
Dank,

Ik heb het nu geinstalleerd en werkt aardig. Nu alleen nog een nameserver opzetten.