Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kdenlive naar standaard instelling terugzetten  (gelezen 1570 keer)

kdenlive naar standaard instelling terugzetten
« Gepost op: 2016/11/06, 22:05:47 »
Hoi

Ik heb met kdenlive zitten stoeien en ben de standaard instelling kwijt
oa de monitor zie ik niet meer
heb kdenlive verwijdert en opnieuw geinstaleerd maar krijg weer het niet complete beginscherm.
Wie weet wat te doen
Ik zie nu dit, zie foto

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: kdenlive naar standaard instelling terugzetten
« Reactie #1 Gepost op: 2016/11/06, 22:27:16 »
Hoi Albert,

Uitgaande van de versie uit de Buntu's serie 16.04. Ik heb de Nederlandse vertaling trouwens, versie 15.12.3

Ga naar Beeld (View). Eerste punt is Save Settings( Indeling opslaan als) , Tweede punt is load settings. Pak daar een standaard setting en bewaar die als een setting bij Save Settings.

Tweede mogelijkheid: Ga naar Settings. In de onderste van het menu zit een mogelijkheid de standaard instellingen terug te zetten.

Als je de eerste keer iets naar je zin veranderd heb sla die indeling dan gelijk op! Bij mij gaat er ook wel eens wat fout onder het werken en dan is het terugzetten van mijn opgeslagen indeling wel erg handig!

Lukt hij zo?

groet,

Just

GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: kdenlive naar standaard instelling terugzetten
« Reactie #2 Gepost op: 2016/11/06, 23:24:32 »
Bedankt, Ik heb het weer terug
In View kun je aanvinken wat je wilt zien..............
En zelfs schuiven naar waar je het hebben wilt!
EN toch maar setting opgeslagen zoals jij zei!

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: kdenlive naar standaard instelling terugzetten
« Reactie #3 Gepost op: 2016/11/07, 11:16:40 »
Hoi Albert,

Mooi!

Ja, klopt met die View. Ik schuif de effect eigenschappen altijd naar links naast de tijdlijn en de effectenlijst zelf naar de rechterzijde. Die dingen kan je gewoon op je clip en zelfs op het spoor slepen. Zo wordt het werken met Kdenlive echt leuk en snel!

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: kdenlive naar standaard instelling terugzetten
« Reactie #4 Gepost op: 2016/11/07, 23:31:49 »
Inmiddels niet meer nodig zo te lezen, maar ik vernoem het toch even.

Als ik van een proggie standaard settings terug wil dan verwijder ik onder Persoonlijke map de verborgen instellingenmap
van dat betreffende proggie genaam .proggie  ^-^
En dan bij opnieuw opstarten van dat programma wordt vanzelf een nieuwe setting in standaard versie aangemaakt.

Waarschuwing! Dit moet je natuurlijk niet doen bij programma's zoals Thunderbird e.d. waar ook data in de .proggie map staat.
« Laatst bewerkt op: 2016/11/07, 23:33:53 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: kdenlive naar standaard instelling terugzetten
« Reactie #5 Gepost op: 2016/11/08, 08:02:35 »
Bij Kdenlive is er geen verborgen map in deze zin. Ik ben geen KDE mens, maar volgens mij werkt dat bij KDE zo niet en dit programma is tegenwoordig helemaal een KDE programma.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: kdenlive naar standaard instelling terugzetten
« Reactie #6 Gepost op: 2016/11/08, 08:25:48 »
partyrabbit

Naar de verborgen map en verwijderen heb ik ook gedaan maar hielp niet.

jvecht

klopt helemaal!


Re: kdenlive naar standaard instelling terugzetten
« Reactie #7 Gepost op: 2016/11/09, 12:41:54 »
partyrabbit

Naar de verborgen map en verwijderen heb ik ook gedaan maar hielp niet.
Dan ligt het in elk geval niet aan de instellingen en is er softwarematig meer aan de hand.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore