Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Heb een vraag gesteld aan Neelie ter info  (gelezen 10404 keer)

Offline Tom

  • Lid
Re: Heb een vraag gesteld aan Neelie ter info
« Reactie #50 Gepost op: 2013/05/24, 11:07:49 »
@testcees: Volgens Neelie is koppelverkoop met Windows strafbaar. Dat heeft ze vorig jaar nog gezegd. Maarja, kennelijk verkies jij Wikipedia boven een EU-lid dat opkomt voor dit soort dingen...

Met respect ,maar die is al opgebrand ,tijd voor pensioen..... > Neelie Kroes.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Heb een vraag gesteld aan Neelie ter info
« Reactie #51 Gepost op: 2013/05/24, 11:10:41 »
@testcees: Volgens Neelie is koppelverkoop met Windows strafbaar. Dat heeft ze vorig jaar nog gezegd. Maarja, kennelijk verkies jij Wikipedia boven een EU-lid dat opkomt voor dit soort dingen...

Met respect ,maar die is al opgebrand ,tijd voor pensioen..... > Neelie Kroes.

Dat klopt, maar ze heeft wel op die post gezeten en die uitspraak gedaan. Van haar opvolger heb ik niet gehoord dat hij er anders over denkt.

Re: Heb een vraag gesteld aan Neelie ter info
« Reactie #52 Gepost op: 2013/05/25, 10:12:05 »
@Gandyman: Maar feit blijft dat je op die gekochte computer tenminste nog een ander OS kan installeren. Op smartphones en tablets is dat in 99% van de gevallen nauwelijks of niet te doen. Op een computer kan ik zelf Ubuntu installeren, op een smartphone/tablet zit ik vast het OS wat ik erbij krijg. Maarja, smartphones ben ik toch allang niet meer in geïnteresseerd dus daar houd ik wel over op.

En ook op een Mac kun je gewoon Windows of Ubuntu installeren. Ubuntu draait hier voortreffelijk op mijn MacBook Pro.

Maar als we het zo gaan doen dan heb je bij computers ook keus. In de winkel staan computers met Windows, OSX en ChromeOS. Dat die computers dan niet zijn zoals jij wil is gewoon een probleem dat de wereld zich nog niet heeft aangepast aan jouw wensen. Wie de bal kaatst...

En idd JOUW klacht is dat je op smartphones en tablets in 99% van de gevallen nauwelijks of geen ander OS kan installeren.

Net daarvoor zeg je " Maar feit blijft dat je op die gekochte computer tenminste nog een ander OS kan installeren. "

Dat verhaal geld alleen voor jouw en een klein geselecteerd groepje die onder andere hier rondhangen.
Feit is dat dit niet geld voor 99% van de mensen die een computer kopen, zij hebben dus GEEN keus, omdat ze niet weten hoe ze dat moeten doen en omdat ze door hersenspoeling niet eens weten dat er iets anders bestaat.

En hierin ligt de grondslag van de discussie die de TS heeft aangehaald, volkomen terecht trouwens.

Ow en let ff op die 99%.........

BTW:

Ik kaats niet ik haat ballen...  :o

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Heb een vraag gesteld aan Neelie ter info
« Reactie #53 Gepost op: 2013/05/25, 10:25:04 »
@Gandyman: is dat nu net niet het werk van de steunpunten, om mensen a te helpen met een overstap, en b het bekend maken dat er iets anders bestaat dan hun brainwashing ?

Het probleem zit hem al bij de aankoop; werkt Ubuntu wel op jouw geselecteerde computer (of zelfs smartphone binnenkort) ? Het is allemaal niet per definitie duidelijk voor een gewone doordeweekse consument (en voor bedrijven ook niet, getuige onze buren die binnenkort, dankzij onze know-how, overstappen op Xubuntu met hun 'oude' XP-computers) .
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Heb een vraag gesteld aan Neelie ter info
« Reactie #54 Gepost op: 2013/05/25, 11:11:07 »
Volgens Neelie is koppelverkoop met Windows strafbaar. Dat heeft ze vorig jaar nog gezegd. Maarja, kennelijk verkies jij Wikipedia boven een EU-lid dat opkomt voor dit soort dingen...
Niet alles wat op Wikipedia staat klopt maar in dit geval denk ik wel. Koppelverkoop is in Nederland namelijk toegestaan. Koppelverkoop is volgens het  medediningsrecht  alleen verboden voor ondernemingen met een economische machtspositie.
Het is niet Microsoft maar de verschillende producenten en leveranciers die er voor kiezen Windows met hun computers mee te leveren.
Het is aan original equipment manufacturers (oem's) en detaillisten om te bepalen of zij computers (pc’s, notebooks, netbooks) aanbieden met of zonder een voorgeïnstalleerd besturingssysteem. Dat computers in Nederland over het algemeen worden aangeboden met een voorgeïnstalleerd besturingssysteem, is voornamelijk het gevolg van marktvraag.
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Heb een vraag gesteld aan Neelie ter info
« Reactie #55 Gepost op: 2013/05/25, 11:27:43 »
@Gandyman: Je leest totaal niet he? Ik zeg KAN. Natuurlijk is het een selectief groepje waarmee we hier zitten maar feit blijft dat het KAN i.t.t. smartphones en tablets. En wie zegt dat de consument de keus wil? Je zegt net zelf dat het een selectief groepje is die iets anders wil! De markt zit er dus niet op te wachten als ik jou redenering volg.

@testcees: Ja, alleen Neelie was ook van mening dat MS fabrikanten betaalt om Windows mee te leveren. En dat is in Amerika ook al eens vastgesteld dat MS dat inderdaad doet. Dus in die zin hebben ze wel een economische machtspositie en dus is het strafbaar.


Re: Heb een vraag gesteld aan Neelie ter info
« Reactie #56 Gepost op: 2013/05/25, 11:52:41 »
@Gandyman: is dat nu net niet het werk van de steunpunten, om mensen a te helpen met een overstap, en b het bekend maken dat er iets anders bestaat dan hun brainwashing ?

Het probleem zit hem al bij de aankoop; werkt Ubuntu wel op jouw geselecteerde computer (of zelfs smartphone binnenkort) ? Het is allemaal niet per definitie duidelijk voor een gewone doordeweekse consument (en voor bedrijven ook niet, getuige onze buren die binnenkort, dankzij onze know-how, overstappen op Xubuntu met hun 'oude' XP-computers) .

Tuurlijk is dit het werk van de steunpunten, sterker nog de gehele community moet geluiden laten horen om mensen te laten weten dat er nog iets anders bestaat dan windows.
Maar dat is een proces en dat duurt vele jaren, alhoewel de tablet markt en apple er natuurlijk voor gezorgd hebben dat mensen meer dingen gaan ontdekken.
Neemt niet weg dat veel mensen niet eens weten dat op hun Iphone OSX draait en op hun andere telefoon of tablet android draait.
En weet je ?
Wij zijn er meer in geintereseerd dan al die mensen, het intereseert ze geen ene bal wat erop staat, als die rommel maar werkt.
En hier zit het echte probleem bij het gros van de consumenten, Het Intereseerd Ze Helemaal Geen Donder.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Heb een vraag gesteld aan Neelie ter info
« Reactie #57 Gepost op: 2013/05/25, 12:05:16 »
Wij zijn er meer in geintereseerd dan al die mensen, het intereseert ze geen ene bal wat erop staat, als die rommel maar werkt.
En hier zit het echte probleem bij het gros van de consumenten, Het Intereseerd Ze Helemaal Geen Donder.
Klopt.... Maar het naderende levenseinde van Windows XP biedt ineens nieuwe kansen voor Linux: op 8 april 2014 houdt de ondersteuning voor XP op, en dan wordt XP in één klap te onveilig voor het internet (dat is-ie eigenlijk allang natuurlijk, maar elke XP-gebruiker snapt dat 't volgend jaar echt einde verhaal is).

Voor verstokte XP-gebruikers die 't eigenlijk allemaal geen bal interesseert wat er onder de motorkap gebeurt, is m.i. Linux Mint 13 Xfce de makkelijkste en soepelste overstap:
https://sites.google.com/site/computertip/mint-xfce

Bedrijven en wat meer technisch geïnteresseerde thuisgebruikers kunnen m.i. beter Xubuntu 12.04 LTS pakken, voor hun oude XP-machines.

Kortom: we hebben een unieke kans om er een hoop Linuxgebruikers bij te krijgen.... De mooiste kans sinds jaren. We hoeven er alleen maar veel reclame voor te gaan maken. Met een simpele boodschap: XP gaat er binnenkort aan; installeer een gratis Linux op je XP-bak. Dan kan-ie nog jaren veilig mee. =D

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Heb een vraag gesteld aan Neelie ter info
« Reactie #58 Gepost op: 2013/05/25, 12:35:50 »
Ja, alleen Neelie was ook van mening dat MS fabrikanten betaalt om Windows mee te leveren. En dat is in Amerika ook al eens vastgesteld dat MS dat inderdaad doet.
Microsoft staat bekend om slimme marketing. Dat ze kortingen geven aan fabrikanten lijkt me logisch maar dat ze bijbetalen om hun product te gebruiken niet. Kan je je uitspraak onderbouwen met een verwijzing naar een beetje betrouwbaar artikel?
Kortom: we hebben een unieke kans om er een hoop Linuxgebruikers bij te krijgen.... De mooiste kans sinds jaren. We hoeven er alleen maar veel reclame voor te gaan maken. Met een simpele boodschap: XP gaat er binnenkort aan; installeer een gratis Linux op je XP-bak. Dan kan-ie nog jaren veilig mee. =D
Net als in 2006, toen Microsoft stopte met beveiligingsupdates voor Windows 98. De geschiedenis herhaalt zich, toen heeft het niet geleid tot een structurele toename van het percentage Linux gebruikers.
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Heb een vraag gesteld aan Neelie ter info
« Reactie #59 Gepost op: 2013/05/25, 12:55:48 »
@testcees: Ik zal even mijn browsergeschiedenis doorspitten.
Trouwens, dat tweede punt van je: bedenk wel dat ondanks dat Ubuntu toen al Linux naar de thuisgebruiker bracht het nog wel aardig in de kinderschoenen stond. Anno 2013 is het een peulenschil om Ubuntu en Mint te installeren en te gebruiken.

Re: Heb een vraag gesteld aan Neelie ter info
« Reactie #60 Gepost op: 2013/05/25, 13:37:34 »
Citaat
Net als in 2006, toen Microsoft stopte met beveiligingsupdates voor Windows 98. De geschiedenis herhaalt zich, toen heeft het niet geleid tot een structurele toename van het percentage Linux gebruikers.

In die tijd kon men dan ook nog overgaan naar Win 2000 zonder dat men een nieuwe pc moest kopen omdat de vereisten veranderd waren, in 2014 verdwijnt de ondersteuning voor XP, en zij die dan bij Windows willen blijven zullen nu wél genoodzaakt zijn om een nieuwe pc te kopen vanwege de veranderde systeemvereisten. Veel geld uitgeven dus, dat kan tegenwoodig wel een boost zijn om naar de gratis Linuxversies te kijken denk ik.  ;)
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Heb een vraag gesteld aan Neelie ter info
« Reactie #61 Gepost op: 2013/05/25, 15:29:28 »
zij die dan bij Windows willen blijven zullen nu wél genoodzaakt zijn om een nieuwe pc te kopen vanwege de veranderde systeemvereisten. Veel geld uitgeven dus, dat kan tegenwoodig wel een boost zijn om naar de gratis Linuxversies te kijken denk ik.  ;)
Zo is het. Er komen enkele dingen samen, die Linux een flinke duw omhoog kunnen geven.

Wat nog niet is genoemd: we zitten in een economische crisis. XP-gebruikers zullen in deze barre tijden geen zin/geld hebben om 400 euri neer te tellen voor een nieuwe computer met Windows 8, als er een gratis alternatief is.

Zo zit er toch nog een zilveren randje aan die ellendige crisis: het creëert kansen voor Linux....  =D

Maar dat kan alleen dan gebeuren, als we met z'n allen eens flink op de trom gaan slaan. Speerpunt: het aanspreken van de XP-gebruikers. Motto: zet Linux naast je XP, voor het internetten na 8-4-2014.
« Laatst bewerkt op: 2013/05/25, 15:35:39 door Pjotr »

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Heb een vraag gesteld aan Neelie ter info
« Reactie #62 Gepost op: 2013/05/25, 15:48:02 »
Voor verstokte XP-gebruikers die 't eigenlijk allemaal geen bal interesseert wat er onder de motorkap gebeurt, is m.i. Linux Mint 13 Xfce de makkelijkste en soepelste overstap:
https://sites.google.com/site/computertip/mint-xfce
Is het erg, wanneer ik het daar niet mee eens ben?
Mogelijk wel voor een overstap van Win-7 maar niet voor XP.
Vanwege de simpelheid lijkt mij Xubuntu een betere overgang, dat kan je uitleggen en leren in één uurtje!

Sorry, ik ben niet onpartijdig in deze :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Heb een vraag gesteld aan Neelie ter info
« Reactie #63 Gepost op: 2013/05/25, 20:10:44 »
@Pjotr: Klopt als een bus. Die 400 euro besparen ze liever om daarmee iSpeelgoed te kunnen kopen.

@Ron: Uhm, ieder zijn eigen mening hoor maar Windows 7 lijkt in de verste verte niet op Xubuntu/Mint Xfce. XP komt wel in de buurt.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Heb een vraag gesteld aan Neelie ter info
« Reactie #64 Gepost op: 2013/05/25, 22:06:05 »
Ontopic:
Ik merk dat in Nederland nagenoeg geen notebooks zonder OS te koop zijn.
Op een desktop pc is ook bijna altijd een OS aanwezig of men moet zelf een pc bouwen/samenstellen.
Nagenoeg  altijd moet een versie van Microsoft Windows meegekocht worden.
Iedereen heeft zo zijn  eigen voorkeur voor een bepaalde distributie (mint/ubuntu/xubuntu/xfce/"iSpeelgoed"/weet ikveel) en wil graag aandacht voor vragen. Maar wat heeft dat met dit topic te maken? Ga (vooral) ergens anders reclame maken!

Net zo offtopic: zakelijk gebruik is genoemd. Heel leuk dat hier (en daar bij u/jou) oude hardware naar volle tevredenheid functioneert mede dankzij Linux. Maar (ook) hardware heeft de niet het eeuwige leven. Van een bedrijf dat willens en wetens met oude (verouderde/stoffige) hardware werkt wil ik geen excuses dat “er een computerprobleem was” als er iets mis gaat. Dan hadden ze maar in nieuwe hardware moeten investeren (soms met Windows, dus beetje ontopic).
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Heb een vraag gesteld aan Neelie ter info
« Reactie #65 Gepost op: 2013/05/26, 08:59:23 »
Zo is het. Er komen enkele dingen samen, die Linux een flinke duw omhoog kunnen geven.
Dat ben ik niet zeker. Mijn computer dateert vanuit 2007 en is daarmee "oud". Ik ken nog drie mensen met een oudere computer. De één werkt aan computers en geeft zijn pc soms een hardware update. Hij is volledig Windows minded.
De ander is overgestapt naar Lubuntu (Mijn werk.) en is daar ontzettend tevreden over.
De derde persoon catalogeer ik onder gelijk welke categorie. Na meerdere lessen te hebben gevolgd om te kunnen werken onder XP, kan hij het nog altijd niet ... Maar hij haalt weinig vuiligheid binnen op zijn computer, hij is dus geen veelklikker. Hij wil niet werken met gelijk welke linux distributie waarmee ik hem reeds heb laten kennis maken want het is "anders" dan XP ... Pffff .... Alle andere mensen die ik ken werken met Vista, W7, Mac, Androïd, ....
Wat nog niet is genoemd: we zitten in een economische crisis. XP-gebruikers zullen in deze barre tijden geen zin/geld hebben om 400 euri neer te tellen voor een nieuwe computer met Windows 8, als er een gratis alternatief is.
Dan slaat de crisis in Nederland harder toe dan in België. Ook op het einde van de maand staan op vrijdagavond de parkings vol van de eethuizen waar ik passeer. De eethuizen die voor de crisis al moeilijk klanten kregen, daar blijft de parking zo goed als leeg. Dat lijkt mij het enige verschil?!

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Heb een vraag gesteld aan Neelie ter info
« Reactie #66 Gepost op: 2013/05/26, 10:27:50 »
Mijn computer dateert vanuit 2007 en is daarmee "oud". Ik ken nog drie mensen met een oudere computer.
Mijn werkpaard met MSI MoBo is uit 2003, 1 GHz / 1GB.
De meeste nieuwe PC's met Windows zijn niet sneller dan deze met Xubuntu :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Heb een vraag gesteld aan Neelie ter info
« Reactie #67 Gepost op: 2013/05/26, 10:49:09 »
De meeste nieuwe PC's met Windows zijn niet sneller dan deze met Xubuntu

Hier net zo!

Mijn laptop is van 2006. Met een 125 MB SSD en Xubuntu 13.04 is het een superfijne PC. Ik heb een desktop als vaste bak (op Ubuntu 12.04), maar die laptop trekt altijd aan me ondanks zijn kleine schermpje... De huisgenoten hebben twee frisse ***** 7 PC's, eveneens met een SSD voor het systeem :-[ Niet te vergelijken.

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Heb een vraag gesteld aan Neelie ter info
« Reactie #68 Gepost op: 2013/05/26, 11:14:05 »
Ontopic (was):
Ik merk dat in Nederland nagenoeg geen notebooks zonder OS te koop zijn.
Op een desktop pc is ook bijna altijd een OS aanwezig of men moet zelf een pc bouwen/samenstellen.
Nagenoeg  altijd moet een versie van Microsoft Windows meegekocht worden.
Heel interessant Ron en jvecht. Het was dus helemaal niet nodig Neelie lastig te vallen met moeilijke vragen. Wie wil er nog een nieuwe pc kopen als een oude met Xubuntu vaak sneller is. :P

http://forum.ubuntu-nl.org/forum/wat-doe-je-als-je-vraag-is-opgelost/
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Heb een vraag gesteld aan Neelie ter info
« Reactie #69 Gepost op: 2013/05/26, 11:22:40 »
@Patattezak: Het verschil zit hem in wat je al noemt: Nederland en België. In België beginnen veel mensen nu pas met de computer te leren (was 2 jaar geleden zelfs een onderzoek naar: slechts 65% van de huishoudens in België had een computer en slechts 54% daarvan gebruikte hem dagelijks) i.t.t. Nederland waar veel meer mensen een computer hebben.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Heb een vraag gesteld aan Neelie ter info
« Reactie #70 Gepost op: 2013/05/26, 12:16:09 »
Heel interessant Ron en jvecht. Het was dus helemaal niet nodig Neelie lastig te vallen met moeilijke vragen. Wie wil er nog een nieuwe pc kopen als een oude met Xubuntu vaak sneller is. :P
Dit heeft meerdere oorzaken, zoals het ontbreken van antivirus programma's, iets dat soms een hoop tijd kost en wanneer je Windows-XP zonder servicepaks gebruikt, scheelt dat ook een hoop in snelheid.
[/OffTopic]
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Re: Heb een vraag gesteld aan Neelie ter info
« Reactie #71 Gepost op: 2013/05/26, 14:30:26 »
Heel interessant Ron en jvecht. Het was dus helemaal niet nodig Neelie lastig te vallen met moeilijke vragen. Wie wil er nog een nieuwe pc kopen als een oude met Xubuntu vaak sneller is. :P

Neem toch aan dat dit een grapje is. Wist niet dat mijn briefje aan Neelie zoveel los zou maken.  Mijn idee is dat de consument moet kunnen bepalen.
 Niet alles alles door de strot geduwd krijgen. Maar...de consument is al zo gekneed dat hij alles wat in de markt gezet wordt tot zich neemt. Als het maar goed gepromoot wordt. Scheelt een hoop nadenken en gedoe. Onlangs bij iemand op een nieuwe laptop Xubuntu gezet.Alleen door de opmerking : geen virussen of hackers meer.
De virusscanners leverden weer een financiele besparing op. Xubuntu naast Win7 gezet. Het hele gezin leeftijd 8-45 jaar werkt nu met Xubuntu. En deze mensen zijn niet geweldig bekend met een besturingssysteem. Ze zijn er erg blij mee en ze hadden graag een laptop zonder os gekocht. Dus het kan, maar je moet wel openstaan voor vernieuwing/verandering en daar zit het probleem volgens mij. En als het de beurs raakt .....
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

Re: Heb een vraag gesteld aan Neelie ter info
« Reactie #72 Gepost op: 2013/05/26, 15:35:50 »
Heel interessant Ron en jvecht. Het was dus helemaal niet nodig Neelie lastig te vallen met moeilijke vragen. Wie wil er nog een nieuwe pc kopen als een oude met Xubuntu vaak sneller is. :P
Mint, Lubuntu, Xubuntu, ... Yep, ik bevestig met plezier wat Ron en jvecht vertellen. Dat is ook mijn ervaring. Een nieuwe W7 pc kan deze besturingssystemen verslaan in het opstarten, maar ook W7 vertraagd na verloop van tijd. W7 vertraagd wel in mindere mate dan XP. Maar oude computers die ik van de schroothoop haal, starten met deze besturingssystemen ontzettend goed en snel op. Computers die dateren van voor 2005 en die meekunnen met het nieuwe materiaal, Windows lovers just eat their hart out!  :evil:

Offline Dave

  • Lid
Re: Heb een vraag gesteld aan Neelie ter info
« Reactie #73 Gepost op: 2013/05/26, 16:30:09 »

Ik denk zeker niet dat de oplossing bestaat uit alle computers volledig leeg te verkopen. Misschien iemand anders ook een idee?

Denk eerder dat het prijsverhogend zal werken.
Nu heb je regelmatig een laptopaanbieding, leegvegen en ben je voordeliger uit dan wat er zonder systeem verkrijgbaar is.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Heb een vraag gesteld aan Neelie ter info
« Reactie #74 Gepost op: 2013/05/26, 16:55:15 »
Heel interessant Ron en jvecht. Het was dus helemaal niet nodig Neelie lastig te vallen met moeilijke vragen. Wie wil er nog een nieuwe pc kopen als een oude met Xubuntu vaak sneller is.

Je bent er bijna, Testcees! Bijna, maar zeker nog niet helemaal. Nog even rustig doordenken maar ... . 8-)

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021