Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Android gaat het nog zwaar krijgen...  (gelezen 17116 keer)

Re: Android gaat het nog zwaar krijgen...
« Reactie #50 Gepost op: 2011/07/13, 22:41:49 »
"Ze richten zich meer en meer op de mobiele markt en ze hopen dat mensen eerder een laptop, tablet of dergelijke kopen en daarbij geen pc meer maar een tv die samen werkt met de tablet en telefoon."

Dat doet Google ook. Anders zouden we ook geen Google TV hebben (ook al is dat vooralsnog in de USA).
En Windows maakt geen schijn van kans buiten de PC-markt en gamestation-markt om.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Android gaat het nog zwaar krijgen...
« Reactie #51 Gepost op: 2011/07/13, 23:39:50 »
Google en Apple doen het op ongeveer dezelfde manier maar onderschat microsoft niet.
Het is nog steeds de grootste en machtigste van allemaal en veel mensen trekken toch naar Windows omdat ze dat kennen en dat is toch iets waar Microsoft iets heeft wat ze sterk maakt zonder daarbij het beste product te hoeven hebben.

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Android gaat het nog zwaar krijgen...
« Reactie #52 Gepost op: 2011/07/14, 08:28:21 »
Steve Balmer heeft Windows Mobile 7 zelf al dood genoemd. Android verkoopt het beste van allemaal. Maar toch "trekken mensen naar Windows" volgens jou? Onzin. Windows op de mobiele markt is als Linux op de desktop markt.

Offline ThomasN

  • Lid
Re: Android gaat het nog zwaar krijgen...
« Reactie #53 Gepost op: 2011/07/14, 09:13:32 »
Steve Balmer heeft Windows Mobile 7 zelf al dood genoemd.

Dat heeft hij niet gezegd. Hij heeft gezegd dat het vooralsnog erg weinig verkocht is, maar ook dat hij verwacht dat Windows Phone met de aankomende "Mango"-update (Windows Phone 7.5) wel een groter succes wordt. Zeker voor Nederland ben ik benieuwd wat er dan gaat gebeuren, omdat Windows Phone tot nu toe niet officieel in Nederland uitgebracht is. Van Windows Phone 7.5 komt een Nederlandse versie, met ondersteuning voor hun app store ― of marketplace, of hoe Microsoft hun variant noemt ― vanuit Nederland.

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Android gaat het nog zwaar krijgen...
« Reactie #54 Gepost op: 2011/07/14, 09:19:03 »
Steve Balmer heeft Windows Mobile 7 zelf al dood genoemd.

Dat heeft hij niet gezegd. Hij heeft gezegd dat het vooralsnog erg weinig verkocht is.

Dat is een manier om het te interpreteren ja. Ik heb het anders gelezen.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Android gaat het nog zwaar krijgen...
« Reactie #55 Gepost op: 2011/07/14, 09:26:29 »
Je hebt de strategie van Microsoft toch door? Android wordt niet rechtstreeks aangevallen. Linux wordt niet rechtstreeks aangevallen (trouwens, wie zou je hier moeten aanvallen?). De strategie bestaat er in één voor één de hardwareproducenten die het aandurven Android te gebruiken, aan te vallen. En zo ondermijn je het platform en belet je het te groeien. Linux zal eenzelfde lot beschoren zijn als er (ooit) meer computerverkopers systemen verkopen met linux voorgeïnstalleerd. En dat allemaal met dikwijls zeer triviale softwarepatenten.

Re: Android gaat het nog zwaar krijgen...
« Reactie #56 Gepost op: 2011/07/14, 11:10:43 »
Steve Balmer heeft Windows Mobile 7 zelf al dood genoemd.
Dood zeg je pas, wanneer iets niet meer geproduceerd wordt.
Windows Phone 7 is nog maar 'net' nieuw, maar het verkoopt niet veel, omdat andere platformen al meer kunnen.
Toch heb ik wel een aantal Windows telefoons in de winkelrekken gezien, maar echt goed verkopen doet dat niet.
Vaak zie ik mensen een Android, iPhone, of dumbphone kopen.

Re: Android gaat het nog zwaar krijgen...
« Reactie #57 Gepost op: 2011/07/14, 13:50:42 »
Steve Balmer heeft Windows Mobile 7 zelf al dood genoemd. Android verkoopt het beste van allemaal. Maar toch "trekken mensen naar Windows" volgens jou? Onzin. Windows op de mobiele markt is als Linux op de desktop markt.

Kijk, jij snapt het.

@ThomasN: WP7 is hier wel officieel uitgebracht hoor, alleen niet met de Nederlandse taal. Maar je kunt in zo'n beetje elke telecomzaak wel een telefoon met WP7 kopen, dus het is wel degelijk officieel uitgebracht.

Offline ThomasN

  • Lid
Re: Android gaat het nog zwaar krijgen...
« Reactie #58 Gepost op: 2011/07/14, 14:44:50 »
@ThomasN: WP7 is hier wel officieel uitgebracht hoor, alleen niet met de Nederlandse taal. Maar je kunt in zo'n beetje elke telecomzaak wel een telefoon met WP7 kopen, dus het is wel degelijk officieel uitgebracht.

Het is hier wel verkrijgbaar, maar ze hebben het niet officieel gelanceerd, geen reclame ervoor gemaakt en bieden nog geen automatische toegang tot de app store vanuit Nederland. Dit is natuurlijk een erg domme manier van uitbrengen. Een belangrijke reden voor het gebrek aan succes dat Windows Phone tot nu toe heeft lijkt me dan ook deze onhandige manier van marketing. Niet alleen in Nederland, maar ook daarbuiten heeft Microsoft het eerste half jaar dat WP 7 uit was van alles fout gedaan in hun communicatie met klanten, het uitbrengen van updates, etc.
Als Microsoft het nu met Windows Phone 7.5 beter aanpakt en het ook in Nederland lanceren met een flinke campagne eromheen, kan het nog best een succes worden.

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Android gaat het nog zwaar krijgen...
« Reactie #59 Gepost op: 2011/07/14, 16:27:57 »
Iedereen kan hier wel speculeren over van alles maar het enige waar we echt van uit kunnen zijn feiten.. En die zijn vrij duidelijk op het moment.

Android & iPhone gaan als een speer, en de rest sukkelt er achter aan.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Android gaat het nog zwaar krijgen...
« Reactie #60 Gepost op: 2011/07/14, 18:03:16 »
Steve Balmer heeft Windows Mobile 7 zelf al dood genoemd. Android verkoopt het beste van allemaal. Maar toch "trekken mensen naar Windows" volgens jou? Onzin. Windows op de mobiele markt is als Linux op de desktop markt.

Ze hebben verschillende onderzoeken gedaan en vooral voor de tablet markt.
Op dit moment heeft maar een hele kleine groep mensen een tablet.
Heel veel gebruikers die er nu niet 1 hebben, hebben dit niet vanwege een paar redenen en 1 van die redenen is omdat er geen Windows op zit.
Ook bij de huidige tablet gebruikers is een deel aan het wachten tot Windows met een versie komt.
Verder dat Windows 7 nu niet populair is, is omdat er niet zo veel keus is.
Ze komen straks met de Nokia en nu ook met Samsung telefoons. Tevens komt 7.5 en ja 7 is niet echt een succes al zijn de verkoop cijfers helemaal niet zo slecht. Ze hadden alleen op een grotere groei gehoopt en ik denk dat, dat wel komt zodra Nokia met hun telefoons komen.
Die hebben nog een hoop vaste klanten die graag een Nokia hebben. Het is niet voor niets dat ze graag met Nokia in zee gingen.

Tablet markt is wat anders dan de telefoon markt. Daar kiezen ze voor Windows omdat ze dat meer zien als een laptop of netbook zonder toetsenbord.
Ik ken zelf genoeg mensen die wachten op een Windows versie en in de winkel vragen of er ook Windows op kan.
Persoonlijk wacht ik ook waar ze mee komen en buiten dat vind ik de tablets op het moment veel te duur.
Kan mijn geld wel beter besteden zoals een nieuwe muis en computer.

Re: Android gaat het nog zwaar krijgen...
« Reactie #61 Gepost op: 2011/07/14, 20:21:59 »
@emiel: Kleine groep mensen een tablet? Dacht het niet.
http://www.nu.nl/gadgets/2564898/computerverkoop-groeit-minder-hard-tablets.html

Daarbij is sowieso de Motorola Xoom een enorm succes in de USA en de iPad overal. Maar bovenstaand artikel vooral laat iets anders weten dan wat jij zegt over een kleine groep mensen en dat is toch gebaseerd op een onderzoek.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Android gaat het nog zwaar krijgen...
« Reactie #62 Gepost op: 2011/07/15, 02:43:41 »
@emiel: Kleine groep mensen een tablet? Dacht het niet.
http://www.nu.nl/gadgets/2564898/computerverkoop-groeit-minder-hard-tablets.html

Daarbij is sowieso de Motorola Xoom een enorm succes in de USA en de iPad overal. Maar bovenstaand artikel vooral laat iets anders weten dan wat jij zegt over een kleine groep mensen en dat is toch gebaseerd op een onderzoek.

Getallen die er staan gelden voor computer en laptop verkoop en niet voor de tablets.
Het is nog maar een hele kleine groep gebruikers die een tablet hebben.

Kijk naar hoeveel iOS en Android tablets er zijn en je zult zien dat dat maar een hele kleine groep is als je het vergelijkt met wie er een pc of laptop heeft.
Van het geen wat op iOS draait is het ook nog de kleinste groep en dan niet gesproken over hoeveel Android tablets er in totaal verkocht zijn.



Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Android gaat het nog zwaar krijgen...
« Reactie #63 Gepost op: 2011/07/15, 09:00:34 »
Als je feiten op zijn strooien met "ik ken heeul veel mensen!" zorgt ervoor dat de discussie dood is.

Re: Android gaat het nog zwaar krijgen...
« Reactie #64 Gepost op: 2011/07/15, 11:39:46 »
@emiel: Kleine groep mensen een tablet? Dacht het niet.
http://www.nu.nl/gadgets/2564898/computerverkoop-groeit-minder-hard-tablets.html

Daarbij is sowieso de Motorola Xoom een enorm succes in de USA en de iPad overal. Maar bovenstaand artikel vooral laat iets anders weten dan wat jij zegt over een kleine groep mensen en dat is toch gebaseerd op een onderzoek.

Getallen die er staan gelden voor computer en laptop verkoop en niet voor de tablets.
Het is nog maar een hele kleine groep gebruikers die een tablet hebben.

Kijk naar hoeveel iOS en Android tablets er zijn en je zult zien dat dat maar een hele kleine groep is als je het vergelijkt met wie er een pc of laptop heeft.
Van het geen wat op iOS draait is het ook nog de kleinste groep en dan niet gesproken over hoeveel Android tablets er in totaal verkocht zijn.




We hadden het niet over "wie er een heeft",  maar over de verkopen van nieuwe computers t.o. nieuwe tablets.

Re: Android gaat het nog zwaar krijgen...
« Reactie #65 Gepost op: 2011/08/15, 18:38:07 »
Google heeft de mobieltjes divisie van Motorola overgenomen, inclusief een heleboel patenten op het gebied van mobieltjes.

http://webwereld.nl/nieuws/107604/google-koopt-mobiele-tak-motorola.html

Dat maakt patentgeweld tegen Android waarschijnlijk een stuk minder aantrekkelijker, omdat er dan teruggeslagen kan worden.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Android gaat het nog zwaar krijgen...
« Reactie #66 Gepost op: 2011/08/15, 20:06:13 »
Oei ik denk dat Apple en Microsoft nu niet blij zijn.

Android begint nu ook op de tablet markt flink te groeien en Apple doet er alles aan om dat te stoppen anders zijn ze daar straks ook nummer 2.

Die De Samsung Galaxy Tab 10.1 reclame is trouwens ook leuk.
Gewicht, dikte en dat je flash er op af kunt spelen word leuk benadrukt. XD
Hoezo is de i-pad 2 het dunst met het laagste gewicht!! XD

Re: Android gaat het nog zwaar krijgen...
« Reactie #67 Gepost op: 2011/08/15, 20:14:26 »
Oei ik denk dat Apple en Microsoft nu niet blij zijn.

Android begint nu ook op de tablet markt flink te groeien en Apple doet er alles aan om dat te stoppen anders zijn ze daar straks ook nummer 2.

Die De Samsung Galaxy Tab 10.1 reclame is trouwens ook leuk.
Gewicht, dikte en dat je flash er op af kunt spelen word leuk benadrukt. XD
Hoezo is de i-pad 2 het dunst met het laagste gewicht!! XD

Volgens mij intresseert niemand hier dat  XD
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Android gaat het nog zwaar krijgen...
« Reactie #68 Gepost op: 2011/08/15, 22:01:36 »
Inderdaad, allemaal Ipot nat. XD
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: Android gaat het nog zwaar krijgen...
« Reactie #69 Gepost op: 2011/08/15, 22:18:38 »
@Vistaus:
Op zich is het toch niet vreemd dat een nieuw product dat een aantal voordelen van diverse bronnen in zich heeft, verkoopt als een gek onder een bepaalde groep mensen? Die groei gaat echter op een gegeven moment gewoon stil vallen. Dat hoort volgens mij bij een product-cyclus. (Introductie, snelle groei en stabilisatie en evt. einde leven voor het product.) Het voordeel van de PC/Laptop ten opzichte van de tablet/netbook ligt in het feit dat bedrijven voorlopig nog met de eerste groep blijft werken. De tweede groep is voor bedrijven en voor veel mensen iets voor "erbij".

Persoonlijke overweging: Ik denk ook dat je goed gek bent om een tablet voor zo'n 600+ euro aan te schaffen met al zijn beperkingen. Daar heb je een heel keurige PC (of laptop) voor met meer van alles, behalve mobiliteit dan (PC dus).  ;)
Zodra de tablet voor een normale prijs verschijnt met voldoende power, opslagcapaciteit etc. of zodra een dergelijk ding onmisbaar is in domotica, dan zou ik er een overwegen.

Goed dat Google terug vecht, en laten we wel wezen: op een redelijk verrassende manier. Niet dat ik zo pro-google ben, ze staan achter hun product, geven het niet zonder slag op stoot op en bieden mij als consument wel meer keuze dan alleen W&A.

Gr
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Android gaat het nog zwaar krijgen...
« Reactie #70 Gepost op: 2011/08/15, 23:06:05 »
Wat ze ook doen en dat vind ik wel heel mooi van Google, dat ze opkomen voor de ontwikkelaars in verband met in app betalingen. Apple doet dat niet terwijl het ook om hun ontwikkelaars gaat.

Toen de laptop op kwam werd er gezegd dat na een paar jaar niemand meer een desktop pc zou hebben.
Dit is nog steeds niet het geval en ook al zie je meer laptops, desondanks word de desktop nog steeds verkocht.
Het heeft namelijk nog altijd zijn voordelen boven een laptop en een gebruikers groep.
Zo zal de tablet dus ook niet de laptop vervangen want ook die heeft zijn doelgroep en zijn voordelen over de tablet.
Dat de tablet zal groeien is een ding wat vast staat maar met de prijzen van nu zal het niet snel gaan.
Zodra die prijs daalt, zal het aantal verkochte tablet's flink toenemen.
Uiteindelijk zul je zien dat men thuis nog wel een desktop heeft staan en een laptop met daarbij een tablet.

Toch wel een leuk hebben dingetje en Android is mooi maar ik vind het nog veel te duur om het erbij te nemen.
Ik wacht tot de prijs daalt en als dat gebeurd wil ik er 1 waarop ik Android maar ook Ubuntu kan draaien.
Ik wil kiezen wat ik draai en niet afhankelijk ben van 1 systeem.

Offline Wout55

  • Lid
Re: Android gaat het nog zwaar krijgen...
« Reactie #71 Gepost op: 2011/08/16, 09:30:41 »
Ik denk dat deze overname betekent dat Google zijn gewicht in de strijd gaat gooien. En daarbij nog wat patenten meepakt waardoor het makkelijker wordt de patentprofiteurs tegengas te bieden. Ik noem het profiteurs omdat de echte uitvinders allang van het toneel zijn verdwenen en patenten al tig keer van eigenaar zijn veranderd. Tot dusver durft niemand het aan Google zelf aan te pakken maar worden de makers van de mobiele telefoons voor de rechter gedaagd waarbij die makers niet groot genoeg zijn om het gevecht te winnen. Want dat het over recht en onrecht gaat gelooft toch niemand. Het gaat erom wie er over de diepste zakken beschikt en langdurige juridische procedures kan uitzingen. En Google kan dat wel. De enige die van dit circus iets wijzer worden zijn de advocaten.  :|
Welke technologische veranderingen het gaan winnen is moeilijk te voorspellen. Toen de pc nog maar pas moest beginnen heb ik nog een systeem voor tekstverwerken zien binnenrollen waarbij een x-aantal secretaresses met een gezamenlijke computer en ieder een terminal moesten gaan werken. Ik heb zelden een systeem zo snel weer zien verdwijnen omdat de PC met Wordperfect op de markt kwam.
Je moet bij dit alles ook bedenken dat er meer mensen in de wereld zijn dan computerfanaten zoals de meeste leden hier. Er zijn bijvoorbeeld zat bedrijven die niet op allerlei extra opties zitten te wachten. Opslaan op een eigen pc is er voor veel bedrijven toch allang niet meer bij. En als er op het werkstation maar een minimum aan te onderhouden software staat, zoveel te beter. En veel thuisgebruikers zitten nog met hun pc-prive computer op zolder. En wie schrijft er nog wel eens een brief? Dat gaat toch ook gewoon verdwijnen dus waarom nog een tekstverwerker. Over een jaar of tien allemaal overbodig net als de kroontjespen waarmee ik vroeger op school zo lekker kon knoeien.  XD Alleen bedrijven hebben straks nog volledige tekstverwerkers nodig. Ik denk dat er straks best een markt is voor een simpele tekstverwerker waarmee je wel schoolwerk kunt doen maar zonder die berg overbodige ballast.

Re: Android gaat het nog zwaar krijgen...
« Reactie #72 Gepost op: 2011/08/16, 10:44:22 »
@emiel en Pfoeh: Maar 1 voordeel op een laptop of PC wat jullie vergeten is is dat je een tablet ook met een abbo kunt krijgen. Ik betaal mijn Xoom voor 30 euro per maand. Dat is niet veel meer dan het gemiddelde smartphone-abbo. Zie dat maar eens bij een laptop of PC voor elkaar te krijgen op die manier voor maar 30 euro per maand.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Android gaat het nog zwaar krijgen...
« Reactie #73 Gepost op: 2011/08/16, 10:56:37 »
@emiel en Pfoeh: Maar 1 voordeel op een laptop of PC wat jullie vergeten is is dat je een tablet ook met een abbo kunt krijgen. Ik betaal mijn Xoom voor 30 euro per maand. Dat is niet veel meer dan het gemiddelde smartphone-abbo. Zie dat maar eens bij een laptop of PC voor elkaar te krijgen op die manier voor maar 30 euro per maand.

Dat is een 2 jarig contract en aan het einde heb je 720 Euro betaald exclusief de kosten die je hebt gemaakt om het abonnement af te sluiten.

Ik wacht wel even want die 30 Euro per maand kan ik op het moment goed voor andere dingen gebruiken.

Re: Android gaat het nog zwaar krijgen...
« Reactie #74 Gepost op: 2011/08/16, 18:53:19 »
@emiel en Pfoeh: Maar 1 voordeel op een laptop of PC wat jullie vergeten is is dat je een tablet ook met een abbo kunt krijgen. Ik betaal mijn Xoom voor 30 euro per maand. Dat is niet veel meer dan het gemiddelde smartphone-abbo. Zie dat maar eens bij een laptop of PC voor elkaar te krijgen op die manier voor maar 30 euro per maand.
30 euro per maand voor een tablet vind ik anders best duur. Die dingen kun je tegenwoordig voor nog geen 300 euro krijgen (Archos G9; 10,1 inch). Op nu.nl las ik net ook dat de tabletfabrikanten de prijzen waarschijnlijk ook gaan verlagen, dus eigenlijk is die 30 euro per maand bij een abonnement helemaal niet zo voordelig... ;)

Maar dat terzijde.

Toen ik gister het nieuws las, moest ik wel ff m'n lachen inhouden :) Google heeft een erg gewaagde stap gezet ter bescherming van Android. Ik hoop dat Android een blijvertje mag zijn! (En Windows 8 totaal mag floppen :P)
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."