Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Pakket op m`n laptop krijgen zonder internet?  (gelezen 560 keer)

deKeijzer

  • Gast
Pakket op m`n laptop krijgen zonder internet?
« Gepost op: 2008/01/25, 22:06:57 »
Is het mogelijk om pakketten te installeren zonder een actieve internet verbinding, ik moet het pakket xorg-driver-fglrx hebben, met al z`n vereisten natuurlijk.
Alleen dit moet op m`n laptop komen, die alleen wireless op internet kan (probleempje met @home).
En hij kan niet wireless op internet komen voordat ik bij de desktop kom.
Oftewel, is het mogelijk om deze pakketten zonder actieve internetverbindingen op m`n laptop te krijgen?

(btw, ik heb wel een pc met actieve internetverbinding dus er moet iets te regelen zijn toch?)

Offline siegi

  • Lid
Pakket op m`n laptop krijgen zonder internet?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/25, 22:43:54 »
Welke beveiliging heb je, het is wel degelijk mogelijk om vanuit command line op internet te geraken.

Of je zou het pakket + zijn afhankelijkheden kunnen downloaden http://packages.ubuntu.com/gutsy/misc/xorg-driver-fglrx
En installeren met dpkg -i

deKeijzer

  • Gast
Pakket op m`n laptop krijgen zonder internet?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/26, 17:18:51 »
Citaat van: siegi
Welke beveiliging heb je, het is wel degelijk mogelijk om vanuit command line op internet te geraken.
Dat klinkt wel interessant, ik heb al ontdekt dat hij het draadloze netwerk ziet.. Hoe kan je aan een bepaald essid connecten. (Bestanden wijzigen gaat me niet lukken omdat ik niet zie wat ik type. Aangezien de grafische driver nog niet werkt)

(even een kleine situatie schets)
Als dit zo m`n scherm is:

[  ] (dit is het daadwerkelijke scherm)
...  (hier type ik omdat de resolutie erg fout zit, want opgelost wordt door de xorg-driver-fglrx pakketjes).

Offline siegi

  • Lid
Pakket op m`n laptop krijgen zonder internet?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/26, 22:44:42 »
sudo iwconfig wlan0 essid routerje.
En een ip krijg je normaal met dhclient3 wlan0.