Teams > Forum feedback

Forum regel 4: uitzondering voor moppentopic en stamkroeg?

(1/11) > >>

Thomas de Graaff:
In de draad over offtopic indammen was een vraag over de uitzondering op regel 4 van het forum:


--- Citaat van: Pjotr op 2010/08/30, 21:10:27 ---
Het grootste probleem zijn schreeuwers en brulapen, die nu te veel speelruimte krijgen. Niet alleen om mensen persoonlijk aan te vallen en te beledigen, maar ook om hun sexuele frustraties bot te vieren met gore moppen in het moppendraadje.

--- Einde van citaat ---


--- Citaat van: Thijsg op 2010/08/30, 21:33:05 ---Omdat dit topic tenslotte over Offtopic gaat, zou ik willen vragen in hoeverre het moppentopic vrijgesteld is van regel 4.

--- Citaat van: regel 4 ---# Plaats geen seksueel geladen of discriminerende content op het forum. *
--- Einde van citaat ---

--- Citaat van: * ---* Overtredingen van deze forumregels worden oogluikend toegestaan in het moppentopic en de stamkroeg, mits het humor betreft.
--- Einde van citaat ---

--- Einde van citaat ---


--- Citaat van: Thomas de Graaff op 2010/08/31, 08:37:53 ---[offtopic]
Zoals het er staat. Het wordt oogluikend toegestaan mits het humor betreft. Dat betekent dat er geen recht is op het plaatsen van content die voldoet aan regel 4 in het moppentopic en de stamkroeg, maar dat het oogluikend wordt toegestaan door de moderators als het humor betreft. Wat er dus precies wel en niet wordt gedoogd hangt af van het gevoel voor humor dat de moderators hebben.

Edit. Aangezien dit offtopic gaat hier liever niet verder op doordiscussiƫren in deze draad. Is de vraag hiermee niet beantwoord, of is er behoefte aan meer discussie hierover open dan even een nieuwe draad waarin verwezen wordt naar dit bericht.

--- Einde van citaat ---


--- Citaat van: Phr3ak op 2010/08/31, 08:49:12 ---Dus volgens punt 4, paragraaf 2.3a, regel 25, betstaat er dan weer wel een uitzondering op de spreekwoordelijke regel ?!  :evil:

--- Einde van citaat ---

In deze draad kan hierover verder gediscussieerd worden.

JvH:
Ik ga ervan uit dat iedereen op dit forum het benul heeft dat moppen vaak bepaalde grenzen opzoeken, of er zelfs ietsje overheen gaan. Dat is nu eenmaal een bekend gegeven. Als iemand daar geen prijs op stelt, dan kan hij/zij het moppendraadje beter overslaan. Dat geldt trouwens voor alle topics die geopend worden: niemand dwingt wie dan ook ze te lezen (alleen de mods zullen er af en toe aan moeten geloven om de boel te controleren). Als iets je niet aanstaat/interesseert: lekker niet lezen.

Natuurlijk moeten er wel grenzen zijn, alleen zijn die wel moeilijk te trekken.
Maar om nou te stellen dat het tappen van schunnige moppen een teken is van seksuele frustraties vind ik wel wat overdreven en kort door de bocht.

Thomas de Graaff:
Idd. heb het er in de beginpost ook even bijgezet voor de duidelijkheid.

Phr3ak:
Die opmerking van mij was niet echt als serieus bedoeld hoor  :rolleyes:

Ofschoon .. Wilder er op zich mee duidelijk maken dat er al zoveel regeltjes en wetten zijn, zoiets als een goed moraal en fatsoen, dat bestaat tegenwoordig echt niet meer in NL ;)

Gijsbert:
Ik denk dat er echt nog wel moraal en fatsoen is. Dit is alleen sterk afhankelijk van waar je woont en eventuele geloofsovertuiging.
Even mijzelf als voorbeeld nemen, ik woon in Amsterdam, ik heb vroeger bij een groenteboer in de warme buurt gewerkt, wat later panden opgeknapt in die buurt, etc. Bepaald taalgebruik wat in die buurt als normaal wordt beschouwd, hoef je bijv in Staphorst niet te gebruiken.
En dat is alleen nog maar het taalgebruik, noem maar op bepaalde zeden etc. is natuurlijk heel verschillend per gemeente of delen van Nederland.
Maar echt heel grof hoeft het niet te zijn en is ook sterk afhankelijk van de zetting waarin het geschreven is. En ik denk dan ook dat je bij je zelf te raden moet gaan, over het gene wat je opschrijft, ook echt wel door de beugel kan. Misschien een idee om de tere kinderziel in bescherming te nemen en de genoemde topics +18 te maken. :evil:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie