Teams > Forum feedback

Peiling: Forumvragen over kraakgereedschap: afkappen of beantwoorden?

<< < (2/17) > >>

Johan van Dijk:

--- Citaat van: Paul Matthijsse op 2009/02/12, 15:00:22 ---Hallo, niet mee eens. Indien ik criminele bedoelingen zou hebben, ga ik niet op een of ander forum vragen hoe en/of met welke gereedschappen ik zou kunnen inbreken. Een zoekmachine raadplegen is immers veel sneller en doeltreffender. Daarbij barst het op het web al van de sites en nieuwsgroepen, waar een uurtje lezen al volstaat om kwade dingen te gaan ondernemen.
--- Einde van citaat ---
Als het allemaal zo snel en makkelijk te vinden is, waarom zou je dan hier een vraag stellen? Zodat wij al het opzoekwerk voor je kunnen doen?


--- Citaat ---Door vragen hierover niet te beantwoorden, schep je hooguit een schijn van integriteit (als forum). Vragen wel beantwoorden daarentegen kan een leerproces bij mensen genereren. Leren wat je moet doen om in te breken, en leren wat je dus ook moet doen om bepaalde hack-pogingen voor te zijn, tegen te gaan. De beste beveiliging wordt altijd door openheid bereikt, niet door "een slot op zekere kennis" te plaatsen. Zoals je zelf al schreef: dit forum is een openbare kennisbron. Laat daar dan ook kennis over hacken onder vallen. Boeiend onderwerp overigens.

--- Einde van citaat ---
Door het niet beantwoorden van dat soort vragen, werk je niet mee aan het plegen van een misdrijf.
Ik wil niet medeplichtig zijn aan een misdrijf waar gevangenisstraf of een hoge geldboete voor geëist kan worden.
Ik ben het met je eens dat openheid goed is en ik ben ook tegen censuur, maar dat betekent niet dat ik iemand moet helpen om strafbare dingen te doen.
edit: Het testen van je eigen netwerk is niet strafbaar, en als je toestemming hebt van de eigenaar is het testen van andermans netwerk dat ook niet. Maar zoals ik eerder zei is het onmogelijk dit te controleren op dit forum.

Interessant leesvoer:
http://www.iusmentis.com/beveiliging/draadloosinternetten/
http://www.iusmentis.com/beveiliging/hacken/computercriminaliteit/computervredebreuk/

profoX:
Beantwoorden, tenzij de vraagsteller expliciet vermeldt dat hij illegale dingen wil doen.

DarkEra:
Kort maar krachtig: Afkappen die hap. Ik ben erop tegen dat zulke dingen op het forum besproken worden. Voor de rest sluit ik me bij Johan's post hierboven aan.

Freddy WIEME:
Heb op afkappen gestemd.
Het lijkt me geen goed idee eraan mee te werken als toch goede en serieuze Linux-Distributie.
Enne, ik denk niet dat wij "Alleen" zijn...  
Mijn mening.
Groet,
Freddy

el_andalus:
Ik heb voor "afkappen" gekozen.

Mijn redenen zijn eerder vanuit een morele invalshoek geschraagd door een aantal beginselen.

1. Het voorzichtigdheidsbeginsel

De moderatoren en de leden kunnen niet verifiëren of de vraagsteller goede bedoelingen heeft. Dit kan wel zijn, maar aangezien er geen zekerheid omtrent bestaat, is het beter voorzichtigheidshalve de vraagsteller niet te helpen bij het kraken van (zelfs zijn eigen) beveiliging.

2. Het schadebeginsel

Er kan in meerdere opzichten schade berokkend worden.

Vooreerst valt niet uit te sluiten dat er schade berokkend wordt aan derden.

Verder kan er ook, wanneer zou blijken dat de vraagsteller op een forum door, voor, van en met ubuntero's diets werd gemaakt hoe beveiligingen te kraken, ernstige schade berokkend worden aan de goede naam van een distributie als ubuntu, aan het forum.

Sterker nog, wanneer in alle redelijkheid niet valt uit te sluiten dat er misbruik kan gemaakt worden, wordt de basisfilosofie van ubuntu in het gedrang gebracht.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie