Ondersteuning > Internet en draadloos

Geen internet verbinding meer

(1/9) > >>

Herby:
Sinds een week ben ik overgestapt op ubuntu 20.04 en dat beviel me erg goed, enkel de internetverbinding was niet echt stabiel. Soms 5 mb/s en soms 45mb/s. ik speel geen spellen of iets dergelijks, dus dat zou voor mij voldoende zijn. Her en der gelezen dat een traag internet wel meer voorkomt en er  staan zelfs mogelijke oplossingen op het internet, endaar was ik dus mee bezig. ik ben een totale leek in deze zaken dus moet ik het hebben van knippen en plakken. Daarstraks moest ik 1 regel copieren en plakken in de terminal en dat zou een mogelijke oplossing kunnen zijn voor trage internet. ik doe dat en plak die in de terminal en druk enter , en daar is het verkeerd gelopen. Internet weg firefox meld nu "hmm we kunnen die website niet vinden. We kunjnen geen verbinding maken met de server op www..... met thunderbird mail binnenhalen lukt ook niet meer, kan ook geen verbinding maken met de server. Op mijn toestel als ik naar de wifi instellingen kijk heb ik een uitstekende verbinding van 144 mb/s ((2.4 ghz) Kunnen jullie me terug on line helpen ? Ik zit nu wel op een andere laptop , het probleem is op mijn desktop. Deze laptop heeft windows. dus als ik iets moet doen gelieve het me stap voor stap uit te leggen want ik ken niets van werken met die terminal, ik kan hem enkele openen en dan staat er momenteel:
 herman@DESKTOP-Herman:~$
Zo weten jullie waar ik momenteel zit.
Als jullie me kunnen helpen wees dan geduldig want ik moet alles op een blad copieren en dan op een stick en dan in deze laptop en dan hier plakken. Het probleem waar ik was toen hetr stuk ging was iets met "host dns" of zoiets, kunnen jullie me aub verder helpen ?  sorry voor de lange tekst.

Ronaldus:
Je geeft aan internetproblemen met je vaste pc te hebben. Ik zou beginnen om die met een kabel aan te sluiten. Vele malen stabieler! (Ook al kan het aanleggen soms even lastig zijn.)

Draadloze problemen oplossen? Zie ook https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=109826.msg1064781#msg1064781

Herby:
Kabel zou een heel gedoe zijn om door gans de living te raken, het gebouw is van de jaren 60, denk dat de buizen voor kabel niet echt mee gaan willen en zijn allemaal bezet door electriciteit. Daar nog een kabel bij doortrekken gaat een heel avontuur zijn. Powerline heb ik ook geprobeerd , werkt ook niet goed, daarvoor zijn de electriciteitskabels te oud denk ik, ze zouden vernieuwd moeten worden. Daarom gebruik ik wifi. De afstand van de modem naar de pc is een 6 a 7 meter, er staat wel een muur tussen , maar dat zou toch moeten lukken , maar dat doet het niet. Zodra ik met de desktop terug online kan zal ik daar toch ook een oplossing moeten voor vinden.
De link die je gaf , komt terug op de pagina van mijn bericht

Ronaldus:
Excuus. Ik bedoelde de volgende link: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/internet.html

Misschien een smal subtiel gootje over de plint?
Bijv zoiets: https://www.hornbach.nl/shop/ROTH-LANGE-Kabelgoot-zelfklevend-10x10-mm-wit-2-meter/4685156/artikel.html?wt_mc=nl.paid.sea.google.alwayson_lia.leu.product.14481161464.126267045083.&&&&&&&&gclid=EAIaIQobChMI_rO47Y-p9QIVl9V3Ch2E1w6zEAQYBCABEgLe4_D_BwE

Of een gaatje door de muur, kabel door de gang leiden en dan weer ergens de woonkamer in? Of onder de vloer door. De beloning is een superstabiel en veilig internet.

DirkJan:

--- Citaat van: Herby op 2022/01/11, 02:51:49 ---Kabel zou een heel gedoe zijn om door gans de living te raken, het gebouw is van de jaren 60, denk dat de buizen voor kabel niet echt mee gaan willen en zijn allemaal bezet door electriciteit. Daar nog een kabel bij doortrekken gaat een heel avontuur zijn. Powerline heb ik ook geprobeerd , werkt ook niet goed, daarvoor zijn de electriciteitskabels te oud denk ik, ze zouden vernieuwd moeten worden. Daarom gebruik ik wifi. De afstand van de modem naar de pc is een 6 a 7 meter, er staat wel een muur tussen , maar dat zou toch moeten lukken , maar dat doet het niet. Zodra ik met de desktop terug online kan zal ik daar toch ook een oplossing moeten voor vinden.
De link die je gaf , komt terug op de pagina van mijn bericht

--- Einde van citaat ---

Hallo Herman, Ik kan me voorstellen dat een kabel trekken wat te veel werk is. Om het oplossen van je probleem te vergemakkelijken is het misschien wel handig om dan maar even gewoon een kabel los door de kamer te leggen totdat je wifi weer werkt. Scheelt je het gedoe met knippen en plakken uit je eerste post.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie