Ondersteuning > Internet en draadloos

Geen internet verbinding meer

(1/9) > >>

Herby:
Sinds een week ben ik overgestapt op ubuntu 20.04 en dat beviel me erg goed, enkel de internetverbinding was niet echt stabiel. Soms 5 mb/s en soms 45mb/s. ik speel geen spellen of iets dergelijks, dus dat zou voor mij voldoende zijn. Her en der gelezen dat een traag internet wel meer voorkomt en er  staan zelfs mogelijke oplossingen op het internet, endaar was ik dus mee bezig. ik ben een totale leek in deze zaken dus moet ik het hebben van knippen en plakken. Daarstraks moest ik 1 regel copieren en plakken in de terminal en dat zou een mogelijke oplossing kunnen zijn voor trage internet. ik doe dat en plak die in de terminal en druk enter , en daar is het verkeerd gelopen. Internet weg firefox meld nu "hmm we kunnen die website niet vinden. We kunjnen geen verbinding maken met de server op www..... met thunderbird mail binnenhalen lukt ook niet meer, kan ook geen verbinding maken met de server. Op mijn toestel als ik naar de wifi instellingen kijk heb ik een uitstekende verbinding van 144 mb/s ((2.4 ghz) Kunnen jullie me terug on line helpen ? Ik zit nu wel op een andere laptop , het probleem is op mijn desktop. Deze laptop heeft windows. dus als ik iets moet doen gelieve het me stap voor stap uit te leggen want ik ken niets van werken met die terminal, ik kan hem enkele openen en dan staat er momenteel:
 herman@DESKTOP-Herman:~$
Zo weten jullie waar ik momenteel zit.
Als jullie me kunnen helpen wees dan geduldig want ik moet alles op een blad copieren en dan op een stick en dan in deze laptop en dan hier plakken. Het probleem waar ik was toen hetr stuk ging was iets met "host dns" of zoiets, kunnen jullie me aub verder helpen ?  sorry voor de lange tekst.

Ronaldus:
Je geeft aan internetproblemen met je vaste pc te hebben. Ik zou beginnen om die met een kabel aan te sluiten. Vele malen stabieler! (Ook al kan het aanleggen soms even lastig zijn.)