Ondersteuning > Ubuntu Touch

Ubuntu Touch 2021

<< < (3/4) > >>

edgardboone:

--- Citaat van: robindekker op 2021/03/03, 20:14:02 ---Ziet er goed uit.

Toch even een paar vragen:

-Ik zie dat de PinePhone geen 4G mogelijkheid heeft. Klopt dit?
-Heeft iemand een idee wanneer deze telefoons weer in voorraad zijn?
-Wie is er in het bezit van een Linux phone en wat zijn je ervaringen?

Robin

--- Einde van citaat ---

https://www.youtube.com/watch?v=97hZm5nfV80

Ik heb de volla en de pinephone met ubuntu touch.
Ubports ubuntu touch werkt nu echt goed.
De volla phone is een betere  kwaliteit dan de pinephone.
De volla heeft ook plaats voor 2 sims. Gebruik deze nu als dagelijkse gsm.

partyrabbit:
Mooi dat het nog bestaat!  =D

Werkt whatsapp er al onder? Of nog steeds niet?

BTW, jammer dat er relatief weinig bekende merken en types in de devices lijst staat. Het zou mooier zijn als het op nagenoeg alle telefoons zou werken, zodat je niet die enkele mogelijkheid ergens ver weg erbij hoeft te zoeken.
Mag van mij nog wel laagdrempeliger worden.  :|

pederoco:
Nog wat leesvoer over de ontwikkeling van ubuntu touch:
https://nl.hardware.info/nieuws/75591/privacybestendige-ubuntu-touch-voor-telefoons-krijgt-op-een-na-grootste-update-ooit

Pfoeh2:
Toevallig was ik drie dagen geleden op zoek naar een alternatief voor een Android telefoon. Toen kwam ik wel bij wat alternatieven uit waarbij je een "oud model" moet hebben en de boel dan flashen. Dat is het voor mij nu net niet.
Toevallig zag ik eergisteren dit draadje en persoonlijk vind ik het dus wel interessant. Ik baalde al als een stekker dat Canonical de stekker uit Ubuntu Touch getrokken had en dat de succesvolle crowdfunding actie tot helemaal niets geleid had.
Ik zie hier dat mensen het te duur vinden. Yep, dat zal wel en dat mag ook, maar om eerlijk te zijn, het is mij wel 1000 euro waard om een Google en Apple vrije telefoon te hebben waarbij het OS default geleverd wordt en zolang die niet uit een of ander dubieus productieland komt. Nu komt er een uit Duitsland en default met Ubuntu of Volla OS (open source versie Android, Google vrij gemaakt) en dan kun je er ook nog (naar ik begrepen heb) vrij makkelijk Sailfish op installeren.

Om even een reclameslogan te verbasteren:  "Een Spyware-vrij leven, sommige dingen zijn onbetaalbaar".

En natuurlijk ben ik als gebruiker de zwakke schakel want ik bepaal of ik bezwijk aan de "verleiding" om een Android app te installeren waarvoor Google services etc voor nodig zijn.
Ik loop al een paar dagen in een roze wolk want het aan de kant leggen van mijn huidige Android smartphone is hiermee wel heel erg dichtbij gekomen.

Groet,
Pfoeh2

Pfoeh2:
Ik las dat de Vollaphone hetzelfde apparaat is als de Gigaset GS290. Dat toestel kost rond de EUR 180/190 met Android 9 geïnstalleerd. Dmv UBPorts kun je er kennelijk zowel VollaOS, Sailfish of UbuntuTouch op zetten.
https://forum.sailfishos.org/t/short-volla-report/5380/5

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie