Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: snel en eenvoudig door bestanden browsen  (gelezen 1170 keer)

Offline putor

  • Lid
    • barbellphysics
snel en eenvoudig door bestanden browsen
« Gepost op: 2009/01/06, 12:04:43 »
Op mijn werk wordt er gewerkt aan een nieuw systeem om informatie over diverse onderwerpen bij te houden.

Dit moet natuurlijk ook overzichtelijk en gebruiksvriendelijk weergegeven worden. Alles komt in mappen op de server terecht en ik heb het me aangetrokken om mijn collega's snel naar de juiste informatie te loodsen.

Het plan was om een paar eenvoudige webpaginas te maken (die offline zouden blijven) die alle titels van de bestanden bevatten en kunnen openen. Dat is op zich niet zo moeilijk maar ik wil niet all die titels en links handmatig ingeven. Ik zou een scriptje willen gebruiken dat de diverse mappen scant en de titels van de bestanden weergeeft als aan te klikken tekst waarop de bestanden geopend worden. Dat scriptje kan ik tot dusver niet zelf schrijven of vinden.

dus is mijn vraag:

1. is mijn aanpak zinvol of moet ik het volledig over een andere boeg gooien (indien ja, dewelke)?
2. Kan iemand mij helpen met dat script in php of python?
"Schrijf niet aan kwade wil toe wat voldoende verklaard wordt door domheid" (Hanlon)

Offline mp

  • Lid
Re: snel en eenvoudig door bestanden browsen
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/06, 12:46:29 »
Zo'n scriptje is naar mijn aanvoelen veel sneller te maken in bash.

Re: snel en eenvoudig door bestanden browsen
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/06, 12:55:20 »
Wat nu veel wordt gedaan is een 'knowledge base' opzetten binnen het bedrijf. Recent heb ik zo'n project opgestart voor een klant van me. In plaats van informatie op te slaan in bestanden en mappen komt de informatie in een Wiki. Zo is de info eenvoudig te consulteren, te bewerken en revisies zijn beschikbaar.

Voor een andere klant werken wij momenteel aan eigen Wiki software die beter geschikt is voor dit soort doeleinden.
www.sinax.be
Open Source Integrators, consulting and custom development

Re: snel en eenvoudig door bestanden browsen
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/07, 22:06:21 »
Ik denk dat je je collegas een plezier doet door naar een echt goed 'knowledge base' systeem te zoeken dan iets met een scriptje in elkaar vogelen. Vooral zoek goede zoek en filter mogelijkheden, vergelijkbaar met Google zodat je b.v. suggesties krijgt als je een verkeerde spelling gebruikt. En het onderhouden van de content kan je dan ook overlaten aan mensen die niets van html weten.