Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu/ linux vanaf een usb stick  (gelezen 1072 keer)

Offline John K

  • Lid
Ubuntu/ linux vanaf een usb stick
« Gepost op: 2012/10/15, 14:30:36 »
Ik wil graag ubuntu vanaf een usb syick draaien en dan niet een live cd. Ik heb verschillende programma's geprobeerd -unetbootin en kde usb creator, maar het enige wat ik voor elkaar krijg is dat ik een live ubuntu 11.04 op de usb stick geinstalleerd krijg, terwijl ik graag bij unmounten gegevens wil bewaren.

kan iemand zsm helpen, ik heb deze stick vandaag al nodig

Offline John K

  • Lid
Re: Ubuntu/ linux vanaf een usb stick
« Reactie #1 Gepost op: 2012/10/15, 14:41:40 »
Ik wil de stick onderweg met mijn ubuntu, emails + docs etc meenemen, ik dacht dat dat kon.

Re: Ubuntu/ linux vanaf een usb stick
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/15, 14:43:31 »
Als je met een live cd werkt (en dus met een live stick) en je slaat dan dingen op, dan wordt dat weer weg geveegd als je uitlogt met de live-cd of stick.
Met andere woorden, je kan niets opslaan als je alleen met een live cd (stick) werkt.

Kan wel als je vanuit Ubuntu de stick maakt ;)


Offline John K

  • Lid
Re: Ubuntu/ linux vanaf een usb stick
« Reactie #3 Gepost op: 2012/10/15, 14:50:49 »
Welke usb creator is dat? kan ik dan ook thunderbird installeren en mijn mails meenemen?

Re: Ubuntu/ linux vanaf een usb stick
« Reactie #4 Gepost op: 2012/10/15, 15:43:34 »
@John K: Gewoon 'Opstartschijf Aanmaken' in Ubuntu :)

@femke: Nee hoor, dat is al een aantal versies zo :)

Offline John K

  • Lid
Re: Ubuntu/ linux vanaf een usb stick
« Reactie #5 Gepost op: 2012/10/15, 15:47:31 »
Ik heb 11.04 als opstartusb aangemaakt. Wanneer ik deze draai krijg ik een Unity Ubuntu waar ik niets mee kan, ik installeer Thunderbird onder Synaptic, maar kan deze vervolgens nergens openen. Hoe kom ik in classic Ubuntu in een live usb?

Offline _Walter_

  • Lid
Re: Ubuntu/ linux vanaf een usb stick
« Reactie #6 Gepost op: 2012/10/16, 22:00:52 »
Ik heb zelf een Ubuntu installatie gestart en vervolgens geïnstalleerd op usb-stick. Wel even opletten dat je de bootloader op de usb-stick installeert.
Het ging wel wat langzamer dan de live versie, aangezien de 4 GB vol was. Ik wil dit nog gaan uittesten op een grotere usb-stick, als ik die heb.


Groet,
Walter

Offline jan11000

  • Lid
Re: Ubuntu/ linux vanaf een usb stick
« Reactie #7 Gepost op: 2012/10/17, 05:39:02 »
Het beste wat je kunt doen is,
1 alle hd's losmaken in je pc(of een andere pc gebruiken),
2 dan ubuntu op een usb stick installeren.
3 dan weer hd's aansluiten.
4 dan bij booten kiezen welke hd moet booten, dus op je oude manier hoe het nu is of via de usb stick.

Voordeel is om het zo te doen, dan krijg je alle updates, en je kunt alles installeren.
Alleen moet je naar je video kaart driver kijken, en op welke hardware dit moet gaan draaien.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Ubuntu/ linux vanaf een usb stick
« Reactie #8 Gepost op: 2012/10/17, 16:23:59 »
Harde schijf losmaken zodat je niet je grub wijzigd op je pc, en je op de usb stick een grub hebt, zodat je kunt booten.