Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xfce 4.10 is verschenen!  (gelezen 1866 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Xfce 4.10 is verschenen!
« Gepost op: 2012/04/29, 22:08:39 »
We zouden het bijna vergeten, in het feestgedruis rond de komst van Ubuntu 12.04: er is gisteren een nieuwe Xfce verschenen! Namelijk versie 4.10. Zie de aankondiging:
http://www.xfce.org/about/news/?post=1335571200

In de nabije toekomst (12.10?) zal Xfce 4.10 de werkomgeving worden van Xubuntu. Ik ben nu al benieuwd.  :)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Xfce 4.10 is verschenen!
« Reactie #1 Gepost op: 2012/04/30, 10:30:56 »
De verbeteringen t.o.v. 4.8 spreken mij wel aan, zodra de repos's van Xubuntu 12.10 beschikbaar komen, stap ik weer over met een "test" partitie, om het te bekijken (en fouten te rapporteren).
XFCE is nu volwassen en een volwaardig systeem geworden, dat m.i. minimaal even goed is als Gnome-2 !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: Xfce 4.10 is verschenen!
« Reactie #2 Gepost op: 2012/04/30, 22:01:05 »
Ik vind het er netjes uitzien en na maar een korte blik ben ik genegen te zeggen dat het er een stuk beter uitziet dan de Xubuntu versie die ik momenteel op een netbook (11.10) heb staan.
Waarschijnlijk gaat dit de opvolger worden van 10.04 op mijn vader's PC en Netbook. Hij heeft minder interesse in Ubuntu met Unity.
Gr.
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Re: Xfce 4.10 is verschenen!
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/02, 22:03:54 »
Kan ik me helemaal voorstellen. Ik, als verstokt Gnome-gebruiker, werd een beetje kriegel van de manier waarop Unity werkt. Het werkt niet voor mij, en ik ben erop uitgekeken. Gnome Shell vond ik weer wèl lekker en intuïtief werken, maar ik had er wat issues mee op Ubuntu. In ieder geval: Ik had Ubuntu 12.04 een paar dagen op mijn laptop staan, maar ik ben inmiddels, gedwongen door het gegeven dat Unity niets voor mij is, overgestapt op Xubuntu. Daar heb ik tot op heden helemaal geen spijt van. Xubuntu voelt en ziet er weer vertrouwd uit (ik draaide hiervoor Maverick Meerkat), en ik heb mijn productiviteit weer terug.

Als ik heel eerlijk ben had ik het idee om Xubuntu te installeren om de tijd te overbruggen tot het nog te verschijnen Linux Mint 13. Maar ik vind Xubuntu zó fijn werken én rustgevend voor mijn ogen, dat ik overweeg om het op deze laptop te laten staan. Zonde eigenlijk om het in te wisselen. If it works, it works! Kortom: Xfce is een echte aanrader. Vroeger (ik praat over zo rond 2004) draaide ik weleens SAM Linux en Linux Luit (beide met een toen nog "Fisher Price" achtige Xfce desktop) op mijn PC. Tegenwoordig is het een volgroeid, volwassen en functionele desktop geworden met een hoge aanpasbaarheid. Leuk om te zien hoe de ontwikkelingen gaan...
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Xfce 4.10 is verschenen!
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/02, 22:13:28 »
Xubuntu voelt en ziet er weer vertrouwd uit (ik draaide hiervoor Maverick Meerkat), en ik heb mijn productiviteit weer terug.
{knip}
If it works, it works! Kortom: Xfce is een echte aanrader.
Daar krijg je geen spijt van !
XFCE is zo stabiel, dat het vanaf alpha-1 hier probleemloos werkt.
Het is compact en dus snel, het heeft geen grafische effecten (standaard), waardoor het zeer geschikt is als werkpaard.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Xfce 4.10 is verschenen!
« Reactie #5 Gepost op: 2012/05/02, 22:55:19 »
Ook ik ben zeer tevreden over Xubuntu. Xfce is tegenwoordig een prettig ogende, heldere en overzichtelijke werkomgeving. Hij heeft een professionele uitstraling, zonder opgeleukte toeters en bellen. Bevalt me prima.  :)

Xfce 4.10 lijkt me een behoedzame evolutionaire doorontwikkeling van Xfce 4.8. Dat is uitstekend, want wat al goed is hoef je niet geforceerd en radicaal te gaan "verbeteren".

Re: Xfce 4.10 is verschenen!
« Reactie #6 Gepost op: 2012/05/02, 23:01:25 »
Xubuntu voelt en ziet er weer vertrouwd uit (ik draaide hiervoor Maverick Meerkat), en ik heb mijn productiviteit weer terug.
{knip}
If it works, it works! Kortom: Xfce is een echte aanrader.
Daar krijg je geen spijt van !
XFCE is zo stabiel, dat het vanaf alpha-1 hier probleemloos werkt.
Het is compact en dus snel, het heeft geen grafische effecten (standaard), waardoor het zeer geschikt is als werkpaard.

Alpha zegt erg weinig want Unity 12.04 draait hier ook al sinds alpha 1 stabiel (wel wat foutmeldingsschermpjes in de beginperiode en enkele bugjes, maar wel stabiel).
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik, als verstokte Unity- en E17-gebruiker, Xfce 4.10 er helemaal niet slecht uit vind zien. Weet niet of ik er mee zou kunnen werken (met 4.8 in ieder geval niet), maar het is wel duidelijk verbeterd t.o.v. 4.8 :) Ik ga 4.10 wel een keer proberen zodra er een distro mee komt.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Xfce 4.10 is verschenen!
« Reactie #7 Gepost op: 2012/05/03, 12:00:25 »
Weet niet of ik er mee zou kunnen werken (met 4.8 in ieder geval niet), maar het is wel duidelijk verbeterd t.o.v. 4.8 :) Ik ga 4.10 wel een keer proberen zodra er een distro mee komt.
Het is en blijft een kwestie van smaak.
Ëén van de dingen die ik wil, is dat de rechter-muistoets gebruikt wordt voor menu's en aanpassingen, net zoals Gnome-2 dit had.
XFCE voldoet hieraan en is nog mooi ook, maar dit is wederom een kwestie van smaak en voorkeuren.
Gelukkig hebben we binnen de Ubuntu versies de vrijheid en de mogelijkheid om af te wijken van de "standaard" :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Xfce 4.10 is verschenen!
« Reactie #8 Gepost op: 2012/05/03, 12:14:11 »
Kan je xfce 4.10 al in Xubuntu 12.04 installeren trouwens?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Xfce 4.10 is verschenen!
« Reactie #9 Gepost op: 2012/05/03, 12:16:37 »
Kan je xfce 4.10 al in Xubuntu 12.04 installeren trouwens?
Nee. Zou ik niet doen ook, trouwens..... Je kunt beter wachten op alfa 1 van 12.10. Die zal 'm standaard hebben.

Re: Xfce 4.10 is verschenen!
« Reactie #10 Gepost op: 2012/05/03, 14:20:14 »
Kan je xfce 4.10 al in Xubuntu 12.04 installeren trouwens?
Nee. Zou ik niet doen ook, trouwens..... Je kunt beter wachten op alfa 1 van 12.10. Die zal 'm standaard hebben.
is er ander systeem waar hij al in zit of kan worden geïnstalleerd? ik wil hem wel even proberen.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Re: Xfce 4.10 is verschenen!
« Reactie #11 Gepost op: 2012/05/03, 14:26:11 »
Ze gaan wel de komende dagen 4.10 bouwen voor 12.04 en dat doet het Xubuntu-team, dus de pakketbron zelf is veilig!!!. Alleen geven ze er geen garantie op verder, maar als je niets tegen PPA's hebt en het niet erg vindt om in het ergste geval even een clean install met 4.8 te moeten doen, dan is het natuurlijk behapbaar :)
Deze pakketbron komt het een dezer dagen in: https://launchpad.net/~xubuntu-dev/+archive/xfce-4.10