Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Snap functie zoals in Ubuntu aanwezig nu voor Xubuntu.  (gelezen 2522 keer)

Offline emiel1976

  • Lid
Snap functie zoals in Ubuntu aanwezig nu voor Xubuntu.
« Gepost op: 2012/03/05, 05:37:44 »
ik heb deze functie gemis maar hij is er nu en het werkt goed.
Je kunt nu door een ppa te gebruiken, je vensters snappen zoals in Ubuntu.

Je krijgt de volgende mogelijkheden.
Vensters in de 4 hoeken plaatsen.
Linker of rechter helft van het scherm.
Onderste of bovenste helft van het scherm.
Het is niet zo dat als je hem tegen de boven kant drukt dat je dan een heel scherm krijgt, dit word dan de bovenste helft van het scherm.

Deze 2 regels toevoegen aan je software bronnen.
deb http://ppa.launchpad.net/fossfreedom/xfwm4/ubuntu oneiric main
deb-src http://ppa.launchpad.net/fossfreedom/xfwm4/ubuntu oneiric main
Daarna je systeem een keer laten controleren op nieuwe software en daarna updaten.

Ik heb daarna in de Terminal nog dit gedaan voor de zekerheid.
sudo apt-get install xfwm4
Uitloggen en weer inloggen en klaar.

Ga je te snel naar links of rechts dan kan het zijn dat je op een ander bureaublad komt.
Dit kun je voorkomen door het volgende te doen.
Ga naar Menu/instellingen/instellingenbeheer daarin naar vensterbeheer tab geavanceerd en daar bij de functie "Verpak werkbladen bij slepen voorbij de rand van het scherm" het vinkje weg halen.


Re: Snap functie zoals in Ubuntu aanwezig nu voor Xubuntu.
« Reactie #1 Gepost op: 2012/03/05, 09:22:32 »
Ik dacht dat Xubuntugebruikers niet zaten te wachten op dat soort 'toeters en bellen'  :evil:

Offline Tom

  • Lid
Re: Snap functie zoals in Ubuntu aanwezig nu voor Xubuntu.
« Reactie #2 Gepost op: 2012/03/05, 09:35:50 »
Ik in ieder geval zeker niet ,en dan ook nog een ppa brrrrrrr :evil:
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Snap functie zoals in Ubuntu aanwezig nu voor Xubuntu.
« Reactie #3 Gepost op: 2012/03/05, 10:28:03 »
Ja, met PPA's moet je sowieso oppassen. Wel een goede tip natuurlijk emiel! :) Maar het is aan ieder of hij/zij het risico wil nemen een PPA te gebruiken.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Snap functie zoals in Ubuntu aanwezig nu voor Xubuntu.
« Reactie #4 Gepost op: 2012/03/05, 17:57:39 »
Het is net 1 van die functies die ik miste en nu heb.
Xubuntu mist een aantal functies en heel veel van die functies vind ik overbodig maar deze wilde ik graag en heb ik nu.

Het is aan ieder of ze het wel of niet willen hebben.
Heeft Xubuntu ook een keer een plugin.
Zag ook dat global menu er ook is voor Xubuntu.

Ik heb van Blender en KDEnlive ook PPA's.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Snap functie zoals in Ubuntu aanwezig nu voor Xubuntu.
« Reactie #5 Gepost op: 2012/03/05, 19:41:58 »
Voor mij hoeft het ook niet, maar de Ubuntu familie heeft het grote voordeel, dat iedereen het kan en mag alles aanpassen naar eigen inzicht.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Snap functie zoals in Ubuntu aanwezig nu voor Xubuntu.
« Reactie #6 Gepost op: 2012/03/05, 23:02:59 »
Dat zeker Ron.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Snap functie zoals in Ubuntu aanwezig nu voor Xubuntu.
« Reactie #7 Gepost op: 2012/03/06, 01:23:30 »
Ik heb dit item verplaatst vanwege niet zozeer een vraag, maar een tip. Ook okay, trouwens  ;)

Een ppa blijft een stukje eigen risico. Op IRC vliegen ze in het rond, het credo hier blijft: realiseer je dat je buiten de standaardinstallatie om werkt; mooi als het werkt voor je, maar dan ook geen boehoe als het crasht, dan maar even een grote jongen zijn. Ik heb ook leergeld betaald...
Dit ook als leidraad naar beginnende gebruikers. Eerst er aan wennen, daarna experimenteren.

Last but not least: Xubuntu gebruikers kunnen zelf wel beoordelen, of ze dit willen of niet, maar de mogelijkheid is gegeven. Voor mezelf, ik laat deze beker aan mij voorbijgaan. Maar mooi dat het kan   ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Snap functie zoals in Ubuntu aanwezig nu voor Xubuntu.
« Reactie #8 Gepost op: 2012/03/06, 10:19:00 »
Precies. Hoewel sommige PPA's geen kwaad kunnen omdat het soms officiƫle zijn die goed getest worden, maar het merendeel moet men indaad mee oppassen.

Ik vind het wel een handige tip voor Xubuntu-gebruikers, want Snap vind ik erg handig (alleen Xubuntu niet) :)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Snap functie zoals in Ubuntu aanwezig nu voor Xubuntu.
« Reactie #9 Gepost op: 2012/03/07, 17:04:39 »
Het zou mooi zijn als Xfce dit over zou nemen en ook dit soort dingen gaat doen.
Ik hoef het niet zoals je met compiz kunt doen maar die kleine dingetjes met wat extra functionaliteit.
Maakt het systeem ook wat volwassener.

Op mijn systeem probeer ik gewoon van alles en als het niet werkt heb ik peg en anders is het mooi meegenomen.
Het moet wel iets toevoegen want dat menu zoals in Unity vind ik juist afbraak in plaats iets toevoegen aan functionaliteit.