Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: system running in low graphics mode  (gelezen 1246 keer)

Offline johanp

  • Lid
system running in low graphics mode
« Gepost op: 2012/09/24, 21:01:27 »
beste leden, mijn vrouw gebruikt een ACER desktop met ubuntu 11......., plots vandaag start ie niet meer op maar krijg een venster "system running in low graphics mode" ......screen,graphics card and input device settings could not be dedected correctly , you will need to configure these yourself.
IK BEN EEN LEEK, heb wel al wat software problemen kunnen oplossen via dit forum maar nu hoor ik het effe "donderen in Keulen"
kan iemand mij verder helpen aub ?

Re: system running in low graphics mode
« Reactie #1 Gepost op: 2012/09/24, 21:45:13 »
Ik vermoed dat je een update hebt gehad, daarbij kan het zijn dat de juiste grafische driver niet (of nog niet) is geïnstalleerd.
Klik op het Ubuntu symbool boven in de balk, nu kan je zoeken, type in Hardware Drivers. Klik op het icoontje, nu moet je het wachtwoord intypen, even later krijg je een scherm te zien met de drivers die beschikbaar zijn, kies degene die aanbevolen wordt en klik op inschakelen.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline johanp

  • Lid
Re: system running in low graphics mode
« Reactie #2 Gepost op: 2012/09/24, 22:27:12 »
buiten het venstertje met de "system running in low........." zie ik niets, de achtergrond is gewoon een zwart scherm dus ook geen ubuntu symbool.
Ikkan ook niet in low-graphics mode starten, hij doet gewoon niets

Re: system running in low graphics mode
« Reactie #3 Gepost op: 2012/09/24, 22:48:39 »
Heb je in Grub al de tweede optie gekozen? De optie waar recovery bij staat.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: system running in low graphics mode
« Reactie #4 Gepost op: 2012/09/24, 22:49:14 »
Er is onlangs -ik dacht gisteren- een kernel update geweest, dat zou je parten kunnen spelen.
Ik begrijp niet direct wat je bedoelt met 'low graphics mode', lukt het je wel bij opstarten in GRUB om de recovery mode te starten?

Edit: gijsbert was iets sneller  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline johanp

  • Lid
Re: system running in low graphics mode
« Reactie #5 Gepost op: 2012/09/24, 22:56:37 »
kom zelfs niet in grub terecht

Offline johanp

  • Lid
Re: system running in low graphics mode
« Reactie #6 Gepost op: 2012/09/24, 23:01:28 »
ik kan nog wel in een soort login venster terecht (zoals een terminal venster ) dat begint met
"could not write bytes : broken pipe
-

Re: system running in low graphics mode
« Reactie #7 Gepost op: 2012/09/24, 23:20:37 »
De foutmelding geeft iets meer duidelijkheid, kijk eens naar deze link http://askubuntu.com/questions/129888/crash-during-12-04-upgrade-broken-pipe-cannot-boot
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: system running in low graphics mode
« Reactie #8 Gepost op: 2012/09/24, 23:35:59 »
Sowieso zul je dan CTRL+ALT+F1 moeten doen wanneer dat venstertje verschijnt.

Vervolgens:

sudo apt-get remove fglrx && sudo apt-get install fglrx
(als je ATI hebt)

of

sudo apt-get remove nvidia-current && sudo apt-get install nvidia-current
(als je nVidia hebt)

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: system running in low graphics mode
« Reactie #9 Gepost op: 2012/09/24, 23:38:37 »
Onderaan de link van gijsbert staat een oplossing. Mocht je het niet aandurven om regels uit een systeembestand te halen (want dat is het in grote lijnen), dan kan je eventueel ook een steunpunt uit je omgeving benaderen. Onderaan de hoofdbalk van de site vindt je 'Steunpunten'.
Als je geen belangrijke persoonlijke bestanden op je pc hebt staan, dan kan je het ook zelf proberen, daar leer je alleen maar van. Als het fout gaat, dan kan ik je in ieder geval adviseren om 12.04 te installeren.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline johanp

  • Lid
Re: system running in low graphics mode
« Reactie #10 Gepost op: 2012/09/25, 17:45:33 »
en jawel hoor, het werkt weer, ik heb de link van Gijsbert gevolgd en alles werkt weer als voorheen,
bedankt iedereen voor de goeie tips.

Ik werk nu al een jaar of drie met ubuntu en ben er helemaal weg van, ik heb het op mijn ouwe laptop en op de desktop draaien, krijg het spijtig
genoeg niet aan de tieners verkocht, die zweren bij windows, tja, op school gebruiken ze enkel windows en hun vrienden ook, ik dacht dat
de jeugd van tegenwoordig wel meer zou open staan voor iets nieuws.....niet dus.
mvg Johan

Re: system running in low graphics mode
« Reactie #11 Gepost op: 2012/09/25, 18:38:30 »
Verder dan een I-pad of I-phone komen ze niet. Mijn dochter is wel aan de Ubuntu, moest wel Windows crashte om de haverklap, krijg je met die vadervirussen.  :evil: En pa doet alleen in Linux en af en toe in Android, maar gekker moet het niet worden.  :rolleyes:
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: system running in low graphics mode
« Reactie #12 Gepost op: 2012/09/25, 20:08:19 »
Nuja, op mijn ROC geven ze nu ook Ubuntu-lessen dus het gaat de goede kant op bij de jeugd :)