Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: instelling toetsenbord probleempje  (gelezen 430 keer)

Offline xena

  • Lid
instelling toetsenbord probleempje
« Gepost op: 2014/12/16, 20:04:46 »
Hallo,
Ik werk alle enkele maanden met Ubuntu 14.04 Unity,en alles werkt naar behoren maar soms is er na het opstarten een probleem met de instelling van het klavier.
Ik gebruik als instelling belgisch(Wang model 724 Azery).Deze instelling heb ik altijd al gebruikt zonder problemen,nu gebeurt het vrij frequent dat ik na het opstarten zo maar op Querty ben overgeschakeld(een beetje vervelend maar geen ramp natuurlijk.Mischien heb ik met het Wang model Azerty een verkeerde keuze gemaakt.
Hoe kan ik dit euveltje oplossen ?
Alvast bedankt voor de hulp.

Mvg,
Asus desktop                         Processor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz
Grafisch:VESA:6325
Besturingssysteem : 32 -bit
geheugen 1.9 GibProcessor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz

Offline T61

  • Lid
Re: instelling toetsenbord probleempje
« Reactie #1 Gepost op: 2014/12/17, 07:53:18 »
Heb ik ook af en toe.
Wat ik doe is,  als hij opgestart met een Qwerty bord, klik ik rechts bovenaan op het toetsenbord icoontje en bevestig nogmaals mijn keuze...en oeps dan zet die de instellingen over naar een azerty configuratie.

Offline JvH

  • Lid
Re: instelling toetsenbord probleempje
« Reactie #2 Gepost op: 2014/12/17, 08:54:13 »
Zo uit m'n hoofd zou ik de volgende 2 dingen proberen:
* Als je alleen die Azerty-indeling gebruikt, kun je alle andere toetsenbordindelingen verwijderen
* Wil je de QWERTY-indeling wel behouden naast de AZERTY-indeling, kijk dan in Toetsenbordvoorkeuren of je het nu zo hebt ingesteld dat er per venster een andere toetsenbordindeling gebruikt wordt. Je kunt er nl. ook voor kiezen om voor alle vensters 1 toetsenbordindeling te gebruiken.

Offline xena

  • Lid
Re: instelling toetsenbord probleempje
« Reactie #3 Gepost op: 2014/12/18, 21:38:34 »
Hallo,

Ik heb het eens nagekeken,mijn toetsenbord is ingesteld op azerty voor alle vensters.
Heel bovenaan staat het vakje (Be) de instelling van het klavier dus,wanneer het bij het opstarten op Querty staat klik daar op Be natuurlijk.
We blijven zoeken.

Mvg,
Asus desktop                         Processor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz
Grafisch:VESA:6325
Besturingssysteem : 32 -bit
geheugen 1.9 GibProcessor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz