Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: installeren flash-nonfree probleem  (gelezen 1109 keer)

Azalin

  • Gast
installeren flash-nonfree probleem
« Gepost op: 2007/01/27, 15:20:50 »
Als ik flash-nonfree vanuit de seveas wil installeren op mijn edgy-eft installatie dan krijg ik het volgende:

E: flashplugin-nonfree: subproces post-installation script gaf een foutwaarde 1 terug

De fout in de installatie terminal: Downloading... download failed.

Terwijl ik dus wél heb aangegeven dat hij het pakket mag downloaden. Iemand een idee? Misschien Dennis een idee wat er mis is?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
installeren flash-nonfree probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2007/01/27, 15:53:28 »
Lijkt erop alsof de server plat is. Seveas gebruikt een paar bronnen afwisselend in de source-o-matic. Doe de automatiek maar 's een paar keer achter elkaar: je krijgt bij Seveas telkens wat anders.

Ik heb met een bepaalde bron (mirror2) wel eens problemen gehad en die toen vervangen door één van de andere.

Welke heb jij staan van Seveas?

Groet, Pjotr.

Azalin

  • Gast
installeren flash-nonfree probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2007/01/27, 21:57:17 »
mirror.ubuntulinux.nl die heb ik altijd al gehad... en de mirror is niet down voor zover ik kan zien want ik heb wel de fglrx 8.28 drivers van de seveas repos. Het lijkt mij meer dat het downloaden van de adobe site niet lukt...

Offline eendje

  • Lid
installeren flash-nonfree probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2007/01/27, 22:04:54 »
Ik had hetzelfde probleem. Het debje werd wel van mirror.ubuntulinux.nl  gedownload maar het downloaden van adobe site wilde niet. Ik heb toen op één of andere site op een niet werkend flash ding geklikt en toen vroeg firefox om de plugin te installeren op ja geklikt en daarna werkte het prima. Zouden ze bij Adobe de file op een andere plek hebben gezet dat het daarom niet werkt?
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Azalin

  • Gast
installeren flash-nonfree probleem
« Reactie #4 Gepost op: 2007/01/27, 22:06:32 »
Bizar! INstalleren van de flash plugin lukte niet, dus om dat gezeur van dat pakket niet steeds bij updates en installaties te krijgen (hij blijft net zo lang zeuren tot hij goed geinstalleerd of gedeinstalleerd is) heb ik het pakket gedeinstalleerd. Start ik firefox op en kom ik op een site met flash, geen flash natuurlijk... maar firefox vraagt aan mij of hij de ontbrekende plugin moet installeren. Ik dacht, dat gaat vast niet lukken, maar probeer het toch maar. En wat schertst mijn verbazing, installeren vanuit firefox gaat tegenwoordig wel... geen pakket in de repo nodig :)

Azalin

  • Gast
installeren flash-nonfree probleem
« Reactie #5 Gepost op: 2007/01/27, 23:14:26 »
Eendje... je was me voor :) ik las net pas dat jij dus hetzelfde hebt gedaan als wat ik net ontdekte... vreedm verhaal en ik denk inderdaad dat de locatie van de download bij adobe is verplaatst/veranderd. Naja, hier draait het allemaal weer. Maar misschien dat Dennis of wie het pakket gemaakt heeft er eens naar kan kijken...