Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Shutdown werkt niet  (gelezen 1429 keer)

Fastsystem

  • Gast
Shutdown werkt niet
« Gepost op: 2007/02/27, 11:02:30 »
Alles werkt van Linux ubuntu, maar als ik dan druk shutdown, sluit hij alles af, je krijgt dat laadschermpje waarbij dat laadbalkje afneemt (om het zo maar te noemen) en dan moet hij uitgaan, maar doet dat niet.

Je ziet dus dat ubuntu logo en daaronder een leeg laadbalkje :S wat is hier aan de hand? Ik dacht dat hij toch wel uitging dus deed ik het beeldscherm etc al uit, en kwam nu, 3 dagen later, erachter dat de pc nog aanstond!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Shutdown werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/27, 11:07:16 »
Heb ik ook bij mijn nieuwe klaptop. Op de (vier jaar oude) desktop gaat het wel goed. Ach, als je het één keer weet, dan hou je er rekening mee, dat je als laatste toch nog even de knop moet gebruiken. Bij twee oude PC's van mij, heeft Windows XP Professional dat probleem overigens ook.

Fastsystem

  • Gast
Shutdown werkt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/27, 17:34:52 »
Ik dacht dat Ubuntu (net als fedora 3 die er eerst op stond) gewoon van zichzelf afsloot. Is daar ook een mogelijkheid voor om dat in te stellen? Dat lijkt mij wel fijn eigenlijk..

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
Shutdown werkt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/27, 17:36:31 »
Nee, bug waar je weinig aan kan doen :(

Shutdown werkt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2007/02/27, 18:20:51 »
Misschien dat deze bug in feisty fawn verholpen is . ?
Ben geen computer-nerd.. weet niet super veel van pcs.
Maar ben er graag mee bezig :)

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
Shutdown werkt niet
« Reactie #5 Gepost op: 2007/02/27, 21:15:26 »
Helaas, misschien in de uiteindelijke versie, maar nog niet in de alfa :(

Shutdown werkt niet
« Reactie #6 Gepost op: 2007/02/27, 22:05:10 »
O das best wel jammer is wel een bug waar ze wat aan moeten doen.
Niet dat ik het zo ramp vind mijn pc uit tezetten via de knop maar altijd even makkelijk is het niet. voorbeeld als ik snel weg moet moet ik eerst wachten tot ubuntu klaar is met afsluiten om hem daarna nogis uit tedrukken.. ;)
Ben geen computer-nerd.. weet niet super veel van pcs.
Maar ben er graag mee bezig :)

fang

  • Gast
Shutdown werkt niet
« Reactie #7 Gepost op: 2007/03/06, 16:44:47 »
ik heb dat SOMS aan de hand. soms geeft hij dit probleem ook(wrsh die bug dan) maar op andere momenten sluit hij perfect af nadat ik op shutdown klik en kan ik hem rustig laten afsluiten zoals gezegd hierboven, en valt hij zonder dat ik op de knop duw uit. ik heb nog niet ontdekt wat ik anders doe wanneer hij het automatisch afsluit en wanneer niet, maar ik vrees dat mijn activiteiten op de laptop daar weinig tot niets mee te maken hebben.

gwn een bug zoals gezegd hierboven wrsh

HC4LIFE

  • Gast
Shutdown werkt niet
« Reactie #8 Gepost op: 2007/03/07, 08:45:19 »
Ik heb dit ook gehad, maar ik heb pas een nieuwe clean install gedaan, en nu doet ie het wel goed, ik heb ook een andere loginmanager, maar daar kan het denk ik niet aan liggen.