Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe krijg ik de oude look van Ubuntu terug?  (gelezen 6573 keer)

Re: Hoe krijg ik de oude look van Ubuntu terug?
« Reactie #25 Gepost op: 2012/06/02, 22:03:42 »
@gymnasiast

Hoeveel tabs heb je dan onder mint zelf?

Ik weet niet precies wat je bedoelt. In Mint 13 met MATE hebben videobestanden maar vijf tabs, net als alle andere bestanden. Dat was in Ubuntu 10.04 anders (bij video- en audiobestanden meer tabs), maar dat kan ook door Ubuntu zelf zijn toegevoegd.
NOBODY expects the Spanish Inquisition!

Offline hvb

  • Lid
Re: Hoe krijg ik de oude look van Ubuntu terug?
« Reactie #26 Gepost op: 2012/06/02, 22:30:17 »
@gymnasiast

Ik ken mint niet maar ik neem aan dat je de keuze hebt tussen de desktop van mint zelf en van mate (via afmelden en weer aanmelden). Bij mate onder ubuntu kan ik me ook aanmelden bij gnome classic. Bij de laatste zie ik bij videobestanden 6 tabs en bij mate 5.

Het lijkt misschien onbelangrijk maar ik werk veel met video, zowel eigen als van anderen en dan heb ik vaak de resolutie en de codecs nodig (videobewerking met openshot). Laten die nou allebei net onder die 6e video en audiotab staan.
Misschien neem ik nog contact op met het mateforum.

Re: Hoe krijg ik de oude look van Ubuntu terug?
« Reactie #27 Gepost op: 2012/06/03, 14:10:52 »
Bij Mint download je een image met 1 desktopomgeving. Ik kan dus niet even switchen naar Cinnamon. Overigens is het probleem al gerapporteerd, er is zelfs al een oplossing:
http://forums.mate-desktop.org/viewtopic.php?f=7&t=234

Die bestaat echter uit het compileren van mate-video-player en dat is mij nog niet gelukt, omdat hij blijft steken op gstreamer-plugins-base-0.10 (heeft Ubuntu/Mint niet, wel gstreamer0.10-plugins-base).
NOBODY expects the Spanish Inquisition!

Offline hvb

  • Lid
Re: Hoe krijg ik de oude look van Ubuntu terug?
« Reactie #28 Gepost op: 2012/06/03, 14:21:57 »
Bij Mint download je een image met 1 desktopomgeving. Ik kan dus niet even switchen naar Cinnamon. Overigens is het probleem al gerapporteerd, er is zelfs al een oplossing:
http://forums.mate-desktop.org/viewtopic.php?f=7&t=234

Die bestaat echter uit het compileren van mate-video-player en dat is mij nog niet gelukt, omdat hij blijft steken op gstreamer-plugins-base-0.10 (heeft Ubuntu/Mint niet, wel gstreamer0.10-plugins-base).

Ik had het vanmorgen al gezien op het mateforum, maar de "oplossing" gaat me boven de pet. Mocht het jouw lukken dan hoor ik het graag.